ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، آجیل چهار مغز یکی از بهترین انواع آجیل است که شامل مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز بادام هندی و مغز فندق می باشد و به صورت شور و یا خام در بازار موجود است .

خواص شگفت انگیز آجیل چهار مغز و هرکدام از مغزها

آجیل یکی از خوراکی هایی پر طرفدار است که در ایام عید نوروز در اکثر خانه های ایرانی وجود دارد . آجیل چهار مغز یکی از بهترین انواع آجیل است که شامل مغز پسته ، مغز بادام درختی ، مغز بادام هندی و مغز فندق می باشد و به صورت شور و یا خام در بازار موجود است . این مغز های خوشمزه اگر به اندازه و درست مصرف شوند ، دارای خواص فراوانی برای سلامتی هستند.خواص شگفت انگیز آجیل چهار مغز و هرکدام از مغزهاخواص شگفت انگیز آجیل چهار مغز و هرکدام از مغزها

خواص آجیل چهار مغز

ویتامین های موجود در آجیل چهار مغز

جیل چهار مغز شامل : فسفر ، آهن ، منگنز ، مس ، روی ، کلسیم ، پتاسیم ، انواع ویتامین A ، B و E ، انواع پروتئین ها ، املاح ضروری و اسیدهای چرب غیراشباع است که برای بدن مفید و حیاتی هستند.

آجیل چهار مغز برای سلامت قلب و عروق

مصرف به اندازه آجیل چهار مغز برای حفظ سلامت قلب مفید است . مصرف آجیل خام برای کسانی است که عادت به خام خواری دارند ، توصیه می شود. افرادی که از آجیل چهار مغز سالم و تازه استفاده می کنند ، کلسترول بد خونشان کاهش می یابد و به همین علت از بیماری های قلبی عروقی در امان می مانند.

آجیل چهار مغز سرشار از آنتی اکسیدان

آجیل چهار مغز حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است که در پیشگیری از سرطان مفید است. بنابراین متخصصان توصیه می کنند که هر فرد در طول شبانه روز هفت عدد چهار مغز بخورد.

آجیل چهار مغز منبع پروتئین

آجیل چهار مغز یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی های امگا 3 و اسید آلفا لینولئیک است که مصرف منظم آن سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی ، سرطان ، کلیه ، دیابت ، سنگ صفرا و دیگر بیماری ها می شود.

فواید آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز منبع پروتئین است

چهارمغز غذای مغز و درمان بی خوابی است

از دیگر مواد مفید موجود در چهارمغز ملاتونین است که به بهبود خواب کمک می کند ومصرف آن در کاهش بی خوابی و رفع سایر اختلالات خواب موثر است.

آجیل چهار مغز برای بهبود عملکرد سلول های مغز

چنانچه در بخش سلامت نم نمک اشاره کرده ایم مصرف آجیل چهار مغز در بهبود عملکرد سلول های مغز مفید است و به تدریج و با مصرف روزانه منجر به افزایش هوش می شود.

آجیل چهار مغز برای درمان بیماری های گوارشی

مغز ها گرم و خشک هستند و عسل گرم و تر است بنابراین ترکیب مغزها و عسل سبب بهبود بیماری های گوارشی ناشی از سردی معده خواهند شد . همچنین ترکیب آجیل چهار مغز با عسل برای تقویت اعصاب ، تقویت رحم نیز مفید است.

آجیل چهار مغز برای کاهش التهاب و اکسیداسیون

مصرف آجیل چهار مغز التهاب و اکسیداسیون را در شریان ها پس از مصرف غذای چرب کاهش می دهد و باعث حفظ انعطاف پذیری عروق خونی خواهد شد.

خواص چهار مغز در دوران بارداری

مادر باید در دوران بارداری به تغذیه خود توجه داشته باشد و از خواراکی هایی استفاده کند که حاوی ارزش غذایی باشند. مصرف چهارمغز در بارداری به خانم ها کمک میکند تا زیبایی های مادر در اثر بارداری از دست نرود.اگر زنان باردار روزانه یک عدد چهارمغز بخورند، پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ می کند.

خواص خوردن آجیل چهار مغز

مصرف آجیل چهار مغز در بارداری

خواص چهار مغز برای کودکان

آجیل منبع تامین مواد معدنی ، اسیدهای چرب و برخی ویتامین های مفید است و اگر به میزان مناسب در برنامه غذایی روزانه کودکان قرار داده شود ، می تواند در کنار تأمین میزان قابل ملاحظه ای انرژی به تکامل مغز کودک نیز کمک کند. اما بهتر است تا زمانی که کودک توانایی جویدن و بلع را پیدا می کند ، آجیل پودر شده در اختیار کودک قرار دهید. مصرف بی رویه و غیر اصولی آجیل ها و دانه های روغنی می تواند موجب تجمع بیش از حد چربی در بدن و اضافه وزن شود بنابراین اگر این عادت از زمان کودکی در روند زندگی بچه ها نهادینه شود ، مشکلات زیادی را برای آنها به همراه دارد.

می توانید برای اینکه کودکتان را به خوردن آجیل تشویق نمایید ، این مغزها را به عنوان یک میان وعده مغذی برای مدرسه او بگذارید.

خواص فندق موجود در آجیل چهار مغز

کالری فندق

28 گرم فندق یا 20 عدد مغز فندق دارای 176 کالری انرژی ، 17 گرم چربی ، 5 گرم کربوهیدرات ، 4 گرم پروتئین و حدودا 2 گرم آب می باشد.

مواد موجود در فندق

فندق حاوی روغنی به نام اسید اولئیک ، پروتئین ، کربوهیدرات ، بتاسیتوسترول ، ویتامین ها و املاح ضروری است.

فندق برای جلوگیری از سرطان

بتاسیتوسترول ، موجود در فندق سبب کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان سینه و سرطان پروستات می شود ، بنابراین مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز ، بدن را در برابر بیماری های قلبی و سرطان حفظ می کند.

خواص پسته موجود در آجیل چهار مغز

ویتامین های موجود در پسته

مغز پسته دارای ویتامین A ، ویتامین E ، ویتامین های B 1 ، B 2 ، B 6 و املاحی ، مانند آهن ، روی ، پتاسیم ، سلنیوم ، فسفر ، فولات ، فیتواسترول ، کلسیم ، و مس است.

ویتامین آجیل چهار مغز

فواید مغز پسته موجود در آجیل چهار مغز

پسته سرشار از پروتئین

در بخش قبلی سلامت نم نمک و در بحث بررسی خواص پسته کامل توضیح دادیم که مغز پسته دارای پروتئین گیاهی ، اسید های چرب غیر اشباع ، و فیبر است که این مواد نقش موثری در سلامتی دارند.

پسته برای درمان کم خونی

پسته حاوی آهن فراوانی است بنابراین درمان کم خونی و فقر آهن بسیار مفید است.

پسته برای تقویت بینایی

ویتامین A موجود در پسته سبب تقویت بینایی شده و به رشد سلول ها و بافت های بدن کمک می کند.

خواص بادام درختی موجود در آجیل چهار مغز

کاهش بیماری ها

ویتامین Eموجود در پوست بادام سبب جلوگیری از برخی بیماری ها مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، فراموشی ، آلزایمر ، خوب عمل نکردن سیستم ایمنی ، آب مروارید چشم و ضعیف شدن ماهیچه ها می شود و از تخریب سلول ها و DNA جلوگیری کرده و بر روی پروستات اثرگذار است. برای تنظیم قندخون و فشار خون نیز بهتر است بادام صرف نمایید.

بادام برای سلامتی قلب و عروق

بادام حاوی چربی غیر اشباع ، منیزیم و پتاسیم است که خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و وقتی منیزیم به مقدار کافی در بدن موجود باشد در خون جریان می یابد ، اکسیژن و مواد مغذی را سریع تر حمل کرده و جلوی افزایش ضربان قلب را می گیرد.

خواص و فواید بادام هندی برای قلب

بهبود سلامت قلب با مصرف بادام

خواص بادام هندی موجود در آجیل چهار مغز

ویتامین های موجود در بادام هندی

بادام هندی سرشار از املاحی مانند مس ، منیزیم ، فسفر ، و روی و ویتامین هایی مانند ویتامین A و ویتامین E است.

مفید برای قلب

بادام هندی سرشار از چربی و پروتئین و چربی غیراشباعی به نام اسید اولئیک بوده که برای قلب مفید است.

درمان آنمی

بادام هندی سرشار از مس فراوان است که همراه با آهن در ساخت هموگلوبین نقش مهمی داشته وسبب جلوگیری از کم خونی می شود. مس موجود در بادام هندی در تشکیل غلاف میلین سلول های عصبی نقش اساسی داشته و موجب حذف رادیکال های مضر بدن می شود. مس موجود در بادام هندی نقش مهمی در تشکیل رنگدانه های ملانین پوست و مودارد.

نگهداری از آجیل

معمولا در ماه مرداد و شهریور آجیل و خشکبار به عمل می آید. برای نگهداری آجیل را به صورت خام در سردخانه نگه می دارند و به تدریج آن را با توجه به میزان فروش و استقبال مشتری بو می دهند و به فروش می رسانند.

آجیل خام تا یکی ، دو سال در شرایط سردخانه ای می ماند ، اما آجیل بوداده را بهتر است سریع و طی چند هفته مصرف کنید. آجیل را در گرما و رطوبت نگه ندارید زیرا گرما و رطوبت احتمال رشد قارچ را افزایش می دهد و باعث فاسد شدن آجیل می شود.

در صورت اضافه آمدن آجیل نوروزی تان آن را با پوست درون ظرف های دربسته قرار بدهید و به مدت 6 ماه داخل یخچال و یا یک سال در فریزر منزل نگه داری کنید.

اگر آجیلتان را از پوستش جدا کنید ، حتی در جای خشک و خنک نیز دو هفته بیشتر تازه نمی ماند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن