ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، روشهای تقویت قوای شنوایی با تغذیه و ویتامین شنوایی و ویتامین برای بهبود کم شنوایی و تقویت اعصاب گوش و غذاهای مفید برای کم شنوایی و ویتامین تقویت کننده شنوایی را در ادامه در نم نمک بخوانید.

برای تقویت شنوایی و افزایش شنوایی چه بخوریم؟

قابلیت شنوایی ، یکی از حیاتی ترین عملکردهای بیولوژیک انسان ها است. بنابراین از دست دادن شنوایی واقعا افراد را آزار می دهد و خصوصا در میان سالمندان شیوع بیشتری دارد. اگر شما هم می خواهید مانع از چنین اتفاق ناخوشایندی شوید ، باید ویتامین های خاصی را در رژیم غذایی تان قرار دهید که نقش موثری در بهبود شنوایی دارند.برای افزایش شنوایی چه بخوریم؟برای افزایش شنوایی چه بخوریم؟

برای افزایش شنوایی چه بخوریم؟

مواد غذایی غنی از منگنز به شنیدن بهتر کمک می کند

مواد غذایی غنی از منگنز به شنیدن بهتر کمک می کنند ، زیرا این ماده معدنی در تشکیل بافتهای همبند و استخوانها موثر است.

منابع غنی حاوی منگنز شامل سیب ، زردآلو ، آووکادو ، لوبیا ، آناناس ، توت ، کشمش ، کرفس و حبوبات است.

غذاهای غنی از ویتامین D نیز به بهبود شنوایی کمک می کنند

ویتامین D مسئول جذب کلسیم در بدن است که خود این ماده برای داشتن استخوانهای محکم ضروری است.

استخوانچه های گوش و محفظه استخوانی که ساختمان گوش در آن قرار دارد در شنوایی سهیم هستند.

منابع ویتامین D شامل ماهی های روغنی مانند سالمون ، قزل آلا ، ماهی تن ، جگر و زرده تخم مرغ است. قرار گرفتن به مدت چند دقیقه در مجاورت نور خورشید نیز می تواند ویتامین D را تأمین کند.

مصرف ویتامین C ، ویتامین E و منیزیم برای تقویت شنوایی

میوه ها و سبزیجات تازه مانند کلم بروکلی ، فلفل سبز و فلفل قرمز ، گل کلم ، کلم برگ ، کلم بروکلی نیز سزشار از این ویتامین ها هستند. همچنین منابع منیزیم شامل فرآورده های لبنی ، گوشت ، ماهی ، ماکیان ، سبزیجات سبز و حبوبات است.

وی با اشاره به اهمیت تامین منابع ویتامین B12 اضافه کرد : منابع ویتامین B12 شامل گوشتهای قرمز ، جگر ، مرغ ، ماهی ، فرآورده های لبنی و تخم مرغ است.

برای افزایش شنوایی چه بخوریم؟

فولات

فولات یکی از مهم ترین مواد مغذی است که شنوایی را تقویت می کند و خوش بختانه سبزیجات برگ سبز حاوی مقدار زیادی فولات هستند. یکی از مطالعات American Journal of Clinical Nutrition در سال 1999 میلادی نشان داد که دریافت نکردن فولات کافی می تواند با از دست دادن شنوایی ناشی از افزایش سن مرتبط باشد.

ویتامین B12

ویتامین B12 نیز برای عملکرد مناسب عصب شناختی اهمیت زیادی دارد. در کنار فولات ، مصرف مقدار زیادی از ویتامین B12 می تواند از دست دادن شنوایی ناشی از افزایش سن را کنترل کند و حتی باعث بهبود شنوایی در دوران سالمندی شود.

ویتامین های آنتی اکسیدانی

ویتامین های آنتی اکسیدانی از جمله ویتامین A ، C و E در انواع مختلفی از میوه ها و سبزی ها یافت می شوند. این مواد مغذی برای عملکرد مطلوب بسیاری از اندام ها و دستگاه های بدن از جمله شنوایی مهم و ضروری هستند. مصرف مقدار زیادی از این آنتی اکسیدان ها می تواند شنوایی را بهتر کند.

نکات خواندنی

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین A همراه با ویتامینهای C و E و منیزیم برای جلوگیری از تشکیل رادیکالهای آزادی که در هنگام تشکیل صدا به وجود می آیند مفید است.

تحقیقات اخیر نشان داده اند قرار گرفتن در معرض صدای زیاد جریان خون را به سمت گوش داخلی کاهش می دهد و ویتامینها و مواد معدنی ذکر شده ، رادیکالهای آزاد را جمع آوری کرده و از بین می برند.

منابع گیاهی ویتامین A شامل سبزیجات دارای برگ های سبز تیره یا زرد و میوه های زرد رنگ ، کلم بروکلی ، کدو حلوایی ، اسفناج ، شلغم ، هویج ، گل کلم ، سیب زمینی ، کدو و زرد آلو و منابع حیوانی آن شامل جگر ، شیر ، کره ، پنیر و تخم مرغ کامل است.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
80%

نظر دادن