ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در خرید گوشت گوسفندی دقت کنید که حتما گوشتی سالم تهیه کنید و بین گوشت سالم و خراب تفاوت های بارزی وجود دارد که با کمی دقت قابل تشخیص است.

راهنمای خرید گوشت گوسفندی سالم

گوشت گوسفند یکی از بهترین انواع گوشت ها می باشدذ که در تمامی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.گوشت گوسفندی حاوی مقدار پروتئین بالایی است و امگا 3 مورد نیاز بدن ما را تامین می کند . گوشت تازه و گرم گوسفندی طرفداران زیادی را بین مردم دارد و خوردن آن حس خوبی را به مصرف کننده می دهد.راهنمای تشخیص گوشت گوسفندی سالمراهنمای تشخیص گوشت گوسفندی سالم

با توجه به اینکه گوشت گوسفندی از اقلام ضروری غذاهای ما ایرانیان است اهمیت خرید گوشت قرمز خوب ، سالم و تازه بیشتر احساس می شود . در این بخش از سلامت تغذیه نم نمک به بررسی قسمتهای مختلف گوشت گوسفند می پردازیم تا بتوانیم بهترین برشها را از قصابی خریداری کنیم.

راهنمای خرید گوشت گوسفندی

گوشت گوسفندی سالم را چگونه تشخیص دهیم؟

چگونه گوشت گوسفندی سالمی را بخریم ؟

گوشت گوسفندی به سه دسته تقسیم می شود و از گوسفندهای اهلی به دست می آید .

1. گوشت گوسفندی که از کشتار بره به دست آمده باشد . بره به گوسفندانی می گویند که کمتر از 12 ماه سن داشته باشند و بدون دندان باشند ، گوشت بره ها نسبت به گوسفندان دیگر تردتر و دارای رنگ صورتی مایل به قرمز می باشد.

2 . گوشت گوسفندی که از کشتار گوسفندی که بیش از 2 دندان دائمی ندارد به دست آمده باشد به این گوسفند هاگست می گویند.

3. گوشت گوسفندی که از کشتار به گوسفندی که بیش از 2 دندان دائمی دارد به دست آمده باشد به این گوسفندان قوچ (ماده) و میش (نر) گفته می شود.

مشخصات گوشت سالم

طریقه تشخیص گوشت گوسفندی سالم

نکاتی برای خرید گوشت گوسفند سالم و مناسب

اگر انسان بخواهد همه احتیاجات بدنش را برای تامین انرژی فقط از طریق خوردن نباتات برطرف کند و تمام منابع غذایی حیوانی مثل لبنیات ، تخم مرغ و گوشت را از برنامه روزانه اش حذف کند ، باید حداقل 5 کیلو در روز غذا بخورد در حالیکه معده انسان گنجایش چنین حجم غذایی را برای هضم ندارد.

بهترین راه دریافت آهن ، خوردن گوشت قرمز است.گاو و گوسفند 2 آفریده عجیب خدا هستند و خیلی ها در دنیا آنها را مقدس می انگارند ، شاید از این جهت که هیچ قسمتی از بدن این 2 حیوان برای انسان بی فایده نیست.چون طبع گوشت گوساله و گاو سردتر از طبع گوشت گوسفند است بعضی ها تمایل بیشتری به خوردن گوشت گوسفند دارند ولی گوشت گاو ارزان تر از گوشت گوسفند است.

گوشت گوسفند استخوان دار است و رنگ آن ، قرمز روشن است. در ماه های مهر و آ بان دوره فراوانی اش است و از اوایل فروردین تا 15 اردیبهشت کمتردر بازار پیدا می شود.

خوردن گوشت گوسفندی کباب و پخته شده لذت فراوانی دارد و می توانید گاهی با درست کردن آن طعم بی نظیری را حس کنید . برای اینکه گوشت گوسفندی خوبی برای تهیه غذا تهیه کنید لازم است با یک قصاب خوب آشنا شوید زیرا آن ها بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند .

مشخصات گوشت قرمز سالم

از کجا بفهمیم گوشت گوسفندی خریداری کرده سالم است؟

گوشت گوسفندی سالم : گردن و سینه گوسفند

این قسمت ، قسمت میانی گردن است و به سمت میانه بدن گوسفند قرار دارد و از گردن گوسفند ارزان تر است . بهترین نحوه استفاده از این تکه گوسفندی خرد کردن داخل خورشها است . برای استفاده برای خورش گوشتی را انتخاب کنید که چربی کمتری داشته باشد و همه قسمتهای آن یکرنگ باشد.

تشخیص گوشت سالم گوسفندی

چگونگی تشخیص گوشت گردن گوسفندی سالم

گوشت گوسفندی سالم : شانه گوسفند

اگر می خواهید برش ارزان تری از ران گوسفند برای طبخ غذا داشته باشید شانه گوسفند را انتخاب کنید . این برش نیمه پائینی تنه گوسفند است.

برای تهیه یک غذای خوشمزه از این قسمت از گوسفند می توانید این قسمت را به همراه سبزیجات معطر و سیر کباب کنید و یا ابتدا گوشت را برای کباب شدن روی آتش بگذارید و روی آن برشهای سیب زمینی قراردهید اینگونه سیب زمینی ها طعم گوشت کبابی می گیرند. روش دیگر برای پخت این گوشت خردکردن آن به تکه های کوچک و ریختن داخل خورشت است.

چگونگی تشخیص گوشت سالم

راه تشخیص گوشت و شانه گوسفندی سالم

گوشت گوسفندی سالم : دنبالچه گوسفند

دنبالچه گوسفند برای درست کردن استیک بسیار مناسب است . این قسمت از گوسفند را می توان بدون استخوان یا با استخوان کبابی کرد و یا به صورت سرخ کرده استفاده نمود . دمبالچه گوسفند یک برش از پشت بدن گوسفند است.

گوشت گوسفندی سالم : سینه گوسفند

سینه گوسفند یک برش از زیر شکم گوسفند است که ممکن است دنده ها و استخوان ها به آن متصل باشند.بهترین روش طبخ این قسمت از گوسفند پختن آرام آن است که در این صورت چربی های آن جدا می شود.

ویژگی گوشت سینه گوسفند

نحوه شناسایی گوشت گوسفندی سالم

اگر شما این قسمت از گوسفند را بدون چربی می خواهید از قصاب خود بخواهید که پوست روی گوشت را جداکند تا لایه چربی نیز کنده شود.شما می توانید این قسمت از گوسفند را بدون استخوان خریداری کنید و همراه سبزیجات مختلف بپزید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن