ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، متخصصان سلامت و متخصصان تغذیه به شدت توصیه می کنند که این ادویه مفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سلامت کلی شما را بهبود دهید. با این وجود ، قبل از اینکه از این ادویه استفاده کنید مطالب زیر را بخوانید.

فواید خوردن زردچوبه و فلفل سیاه برای سلامتی و لاغری

ادویه زردچوبه که ادویه زرد طلایی هندوستان شناخته شده است برای سلامت جسم در سرتا سر جهان یک داروی شناخته شده است. با توجه به خواص قوی آن و بسیاری از مزایای بهداشتی آن ، جای تعجب نیست که از آن به عنوان یک منبع غذایی فوق العاده نام برد چرا که فایده زردچوبه تنها در یک بخش به عنوان مثال تغذیه خلاصه نمی شود و در زیبایی و درمان هم موثر است.فواید خوردن زردچوبه و فلفل سیاه برای سلامتی و لاغریفواید خوردن زردچوبه و فلفل سیاه برای سلامتی و لاغری

زردچوبه حاوی کورکو مین یک ترکیب قدرتمندی می باشد که ادویه را به رنگ زرد تبدیل می کند و تقریبا تمام خواص دارویی آن می باشد. با توجه به تحقیق انجام شده توسط پایگاه داده کتابشانسی ملی مد لاین این ادویه قدرتمند را مورد بررسی قرار داده اند و گفته شد که این ادویه 600 مزایای بالقوه دارد.

فایده زردچوبه برای سلامتی

به همین دلیل است که متخصصان سلامت و متخصصان تغذیه به شدت توصیه می کنند که این ادویه مفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سلامت کلی شما را بهبود دهید. با این وجود ، قبل از اینکه از این ادویه استفاده کنید مطالب زیر را بخوانید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم ، کورکوبین یک ترکیب فعال است که یکی از خواص شگفت انگیز زردچوبه می باشد. با این حال ، این ترکیب به آسانی قابل دسترس نمی باشد. به همین دلیل شما باید نحوه افزایش جذب آن توسط بدن را یاد بگیرید. علاوه بر این نتایج مطالعات حیوانی و بالینی نشان می دهد که غلظلت کورکوبین در ادرار ، بافت های محیطی و پلاسمای خون بدون توجه به دوز آن بسیار بی اهمیت است.

استفاده از زردچوبه با دیگر ادویه ها

فایده زردچوبه وقتی با نوعی ادویه ترکیب شود بیشتر می شود

برای افزایش فواید زردچوبه البته به صورت طبیعی توصیه می شود که مطالب ادامه را بخوانید.

زردچوبه و چربی های طبیعی : مواد مغذی محلول در چربی های طبیعی به بدن جذب می شوند که آنها را برای آینده نگه می دارند و در بدن ذخیره می شوند. زردچوبه به گروهی از مواد محلول در چربی ها تعلق دارند به این معنی که شما باید آنرا با چربی های سالم ترکیب کنید تا جذب آن افزایش یابد.

زردچوبه و فلفل سیاه : زردچوبه و فلفل سیاه به خودی خود یک داروی طبیعی می باشد و فلفل سیاه به کمک پیرین همراه با ترکیب قدرتمند زردچوبه عملکرد زردچوبه در بدن کمک بسزایی می کند.

فواید زردچوبه و فلفل سیاه

پیشنهاد می کنیم آنرا با روغن زیتون و روغن نارگیل مخلوط کنید. به این ترتیب کورکوبین زردچوبه به طور مستقیم در جریان خون از طریق سیستم لنفاوی جذب می شود.

علاوه برا این دکتر نیز گفت : این بسیار مهم است زیرا کورکوبین کمتر در معرض آنزیم های متابولیسمی قرار دارد و در خرم آزاد باقی می ماند و اجازه می دهد در بدن بیشتر بماند.

با توجه به تحقیقات ، ممکن است که گرما 12 برابر حلالیت کورکوبین را افزایش دهد که می تواند زیست پذیری آنرا در بدن افزایش دهد.

طبق گفته دکتر سوقومار ماده موثر و مهم داخل زردچوبه که کورکوبین می باشد . علی رغم قدرت آن بدون کمک بدن به راحتی جذب بدن نمی شود . توصیه می شود در غذاهایتان نصف قاشق چایخوری استفاده کنید.

تمام خواص و فواید زردچوبه و فلفل سیاه برای سلامتی و لاغری

ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه خاصیت ضدالتهابی دارد که به درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های پوستی کمک کرده و سلامت و درخشش پوست را حفظ می‌کند.

کورکومین موجود در زردچوبه از سلول‌های کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم مضر محافظت کرده و فلفل سیاه نیز با تقویت دسترسی زیستی به گلوتاتیون به سلامت کبد کمک می‌کند

تسکین درد

زردچوبه به خاطر خاصیت ضدالتهابی خود می‌تواند پروسه‌ی التیام بدن را سرعت ببخشد، با عفونت‌ها مبارزه کرده و درد را آرام کند.

هم زردچوبه و هم فلفل سیاه وقتی با هم ترکیب شوند می‌توانند بیماری‌های دردناکی چون آرتروز را تسکین دهند. ترکیب فلفل سیاه و زردچوبه به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. کورکومین که عنصر اصلی زردچوبه است با نابود کردن سلول‌های سرطانی نقش مهمی در بدن دارد.

خاصیت ضد سرطانی زردچوبه به طور مؤثر می‌تواند سلول‌های سرطانی سینه، معده و روده بزرگ و همچنین سلول‌های سرطان خون را از بین ببرد.

کنترل چاقی

ترکیب زردچوبه با فلفل سیاه و زنجبیل در آب گرم و نوشیدن آن در صبح برای چربی سوزی مفید است و سوخت و ساز را تقویت می‌کند. زردچوبه و فلفل سیاه در ترکیب با هم می‌توانند با کلسترول بالا، چاقی و دیابت نیز مبارزه کنند.

کنترل دیابت

محققان می‌گویند کورکومین موجود در زردچوبه و پپرین موجود در فلفل به کاهش استرس اکسیداتیو که به سلول‌ها آسیب می‌زنند کمک می‌کنند. پس برای مقابله با دیابت از این ترکیب جادویی کمک بگیرید!

کاهش التهاب

قرن‌هاست که در طب سنتی از فلفل سیاه و زردچوبه برای درمان اختلالات التهابی مانند آرتروز استفاده می‌شود. هر دوی این ادویه‌ها خاصیت ضدالتهابی دارند.

محافظت از سلامت کبد

کورکومین موجود در زردچوبه از سلول‌های کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم مضر محافظت کرده و فلفل سیاه نیز با تقویت دسترسی زیستی به گلوتاتیون به سلامت کبد کمک می‌کند. گلوتاتیون ترکیبی است که از سلول‌های کبد محافظت می‌کند.

کمک به گوارش

هم فلفل سیاه و هم زردچوبه دسترسی زیستی آنزیم‌های گوارشی در روده را تقویت می‌کنند که باعث می‌شود بدن، سریع‌تر و راحت‌تر بتواند غذا را هضم کند.

مطالعات گوناگونی دریافته‌اند هر دوی این ادویه‌ها می‌توانند از اسپاسم ها و نفخ‌ها کم کنند. زردچوبه و فلفل سیاه به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود از التهاب روده کم می‌کنند و از این طریق نیز به گوارش کمک می‌کنند.

کمک به حافظه

هم زردچوبه و هم فلفل سیاه سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند که به تقویت حافظه کمک می‌کنند. این دو ادویه می‌توانند از مغز در برابر بیماری‌های گسترده‌ای مانند زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند.

مبارزه با افسردگی

فلفل سیاه و زردچوبه خاصیت ضدافسردگی دارند. مصرف این دو ادویه با هم، نقش مهمی در کاهش علائم افسردگی دارند زیرا میزان سروتونین و دوپامین را در مغز بالا می‌برند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن