ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، ماسک برای سفت شدن پوست دور چشم و ماسک کلاژن دور چشم و درمان نازک شدن پوست صورت و درمان نازک شدن پوست اطراف چشم و علت نازک شدن پوست دور چشم و آبرسانی دور چشم و نازک شدن پوست حلقه چشم و درمان پوست نازک و شل در نم نمک.

روشهای درمان نازک شدن پوست دور چشم

مراقبت از پوست دور چشم اهمیت بسیار زیادی دارد. حال در این مقاله ما به ذکر روش ها ، ترفندها و نکات مراقبت از پوست برای جلوگیری از نازک شدن بیش از حد پوست دور چشم و درمان این مشکل می پردازیم.درمان نازک شدن پوست دور چشم + علت اصلیدرمان نازک شدن پوست دور چشم + علت اصلی

علل نازک شدن پوست دور چشم

نور خورشید یکی از عواملی است که به مرور زمان باعث نازک تر شدن پوست صورت و دور چشم می شود. پوتو های UVA و UVB پرتو های نور خورشید هستند که باعث از بین رفتن سلول های پوستی و نازک شدن آن می شوند.

یکی دیگر از عوامل نازک شدن پوست دور چشم بالا رفتن سن است. کلاژن واحد سازنده پوست است که از ایجاد چین و چروک روی آن جلوگیری کرده ، رطوبت و شادابی پوست را حفظ می کند. اما با بالا رفتن سن کلاژن کمتری تولید می شود که این زمینه نازک پوست مهیا می شود.

استفاده بیش از حد از نوشیدنی های الکلی و سیگار کشیدن نیز باعث نازک شدن پوست دور چشم می شوند.

استفاده از کرم های استروئیدی و برخی از دارو هایی ک مستقیما روی پوست استعمال می شوند موجب نازک شدن آن می شوند. اگر این مواد در مدت زمان طولانی استفاده شود اثر خود را روی پوست دور چشم می گذارند و آن را نازک تر می کنند.

بنابراین با توجه به این علل که برخی از آن ها مانند اشعه های خورشید و بالا رفتن سن ناگزیر هستیم ، بهترین راه مراقبت از پوست است. سرم دور چشم یکی از راه هایی است که برای درمان نازک شدن پوست دور چشم استفاده می شود. برای گرفتن نتیجه ای بهتر و سریع تر سعی کنید بهترین سرم دور چشم که مناسب با نوع پوست شماست را انتخاب کنید.

درمان نازک شدن پوست دور چشم

این باور اشتباه است که شخصی که هنوز جوان است بگوید هنوز برای مراقبت از پوست زود است و شخصی که علائم پیری را مشاهده کرده بگوید اکنون دیر شدن و مراقبت از پوست فایده ای ندارد. بلکه در هر سنی و هر زمان و شرایطی مراقبت از پوست مهم ترین مسئله به خصوص برای خانم ها است. در ادامه چند روش مفید را برای مراقبت از پوست و جلوگیری از نازک شدن پوست دور چشم و درمان آن بیان می کنیم.

7 راه کار عملی برای درمان نازک شدن پوست دور چشم

1- حفظ رطوبت پوست

مرطوب نگه داشتن پوست یک عامل بسیار مهم در جلوگیری از پیری زودرس است که متأسفانه توجه زیادی به آن نمی شود. مسلم است که زمانی که پوست آب و رطوبت خود را از دست می دهد ، جمع می شود و چین و چروک روی آن ایجاد می شود. اما با رساندن آب به پوست و حفظ رطوبت آن ، همیشه پوستی تازه ، شاداب و سرحال خواهید داشت و علائم پیری و چین و چروک نیز ظاهر نمی شوند. پوست دور چشم نیز از این قاعده مستثنا نیست و نیاز به رطوبت دارد. در ناحیه اطراف چشم غدد چربی وجود ندارند و همین موضوع باعث شده که پوست دور چشم مستعد خشک شدن و نازک تر از باقی نواحی بدن باشد.

بنابراین استفاده از مرطوب کننده ها برای پوست به خصوص پوست دور چشم ضروری است. کرم ها ، سرم ها و مواد دیگری نیز هستند که خاص استفاده برای دور چشم اند ، اما شما می توانید از همان کرم مرطوب کننده معمولی که برای پوست دست و صورت خود استفاده می کنید برای پوست دور چشم نیز استفاده کنید. نکته قابل توجه در این موضوع این است برای مرطوب کردن پوست دور چشم باید فاصله مناسب مواد با چشم حفظ شود.

مهم ترین عاملی که باعث نازک شدن پوست و ایجاد چین و چروک روی آن می شود ، کمبود آب بدن است. به همین دلیل حفظ رطوبت پوست اهمیت زیادی در زیبایی آن دارد. نوشیدن آب کافی و استفاده از کرم های مرطوب کننده و بهترین سرم دور چشم ، راه های مناسبی برای رطوبت رسانی به پوست هستند.

اما از آنجایی که پوست دور چشم نازک و حساس است ممکن است در صورت استفاده از کرم های معمولی در برخی افراد حساسیت هایی مانند خارش ، سوزش و ورم ایجاد شود. در چنین شرایطی بهترین راه حل استفاده از کرم ها و سرم های مخصوص دور چشم است که باعث ایجاد حساسیت نمی شوند. برای جلوگیری از این مشکل باید بررسی و تحقیق کرده و بهترین سرم دور چشم یا کرم دور چشم را انتخاب کنید.

ماسک دور چشم بیواکوا

ماسک دور چشم بیواکوا

2- رفتار آرام و ملایم

به آرامی و با ملایمت رفتار کردن از مهم ترین عواملی است که از آسیب دیدن پوست دور چشم جلوگیری می کنند. همانطور که گفته شد پوست این ناحیه بسیار نازک و حساس است و نباید هیچ گونه فشار اضافی به این ناحیه وارد شود.

هنگام شستشوی صورت مخصوصا زمانی که صورت دارای آرایش است باید ناحیه دور چشم به آرامی شسته شود. همچنین زمانی که از کرم ها و سرم دور چشم استفاده می کنید باید ابتدا روش صحیح استعمال آن را روی پوست را یاد بگیرید و این کار را با ملایمت تمام انجام دهید تا باعث نازک تر شدن پوست دور چشم نشود. نکاتی را در این موارد در زیر بیان می کنیم.

هنگام پاک کردن آرایش صورت این نکات را رعایت کنید :

از یک پد پنبه ای استفاده کنید؛ به این صورت که آرایش پاک کن را روی پد بزنید ، سپس به آرامی آن پد روی پوست صورت خود و اطراف چشم خود فشار دهید و به سمت بیرون بکشید. این عمل را تا زمانی که آرایش شما کاملا پاک شود تکرار کنید.

هنگام استفاده از کرم های دور چشم و کرم های مرطوب کننده این نکات را رعایت کنید :

محصول موردنظر را روی انگشت خود بزنید ، سپس به آرامی انشگت خود را در ناحیه اطراف چشم به صورت دورانی بچرخانید. این کار را تا زمانی که کرم استعمال شده کاملا جذب پوست پود انجام دهید.

7 راه کار عملی برای درمان نازک شدن پوست دور چشم

3- شناخت مواد مفید برای دور چشم

زمانی که شما احساس می کنید که پوست دور چشمتان نیاز به مراقبت بیشتری دارد و قصد دارید که کرم دور چشم ، کرم مرطوب کننده یا بهترین سرم دور چشم را تهیه کنید ، باید از ترکیبات آن ها آگاهی داشته باشید تا محصولی بخرید که متناسب با نیازتان باشد. در اینجا مواد تشکیل دهنده برخی از محصولات مراقبتی دور چشم را برای آشنایی بیشتر شما بیان می کنیم.

مواد مناسب برای خطوط و چین های دور چشم :

خطوط و چین ها معمولا زمانی به وجود می آیند که رطوبت پوست کم باشد. بنابراین برای درمان آن به موادی نیاز است که علاوه بر رطوبت رسانی اثر شادابی و پف نیز داشته باشد. این مواد باید تحریک کننده کلاژن های سطح پوست باشند که عبارتند از رتینوئید ها ، رتینول ها ، پپتید ها و مشتقات ویتامین A.

مواد مناسب برای حلقه های تیره ایجاد شده در اطراف چشم :

اگر پوست دور چشم خیلی نازک باشد ، اشعه های UV خورشید اثرات بیشتری روی آن می گذارند و باعث تیره شدن دور چشم می شوند. مواد مناسب برای درمان این مشکل عبارت اند از آربوتین ها ، کوژیک اسید ها ، هیدروکینون ها ، سویا ، مواد دارای ویتامین C ، اسید آزلاییک ها ، مواد دارای ویتامین B یا نیکوتین آمید ها.

مواد مناسب برای پف زیر چشم :

پف زیر چشم اغلب به دلیل کمبود آب بدن و بی خوابی به وجود می آید که در صورت رعایت کردن این موارد این مشکل حل می شود. اما در صورت نتیجه نگرفتن از این روش ها می توانید از موادی مانند : کافئین ، داروی گیاهی درخت بید ، پلی فنل های قهوه و چای سبز استفاده کرد.

مواد مناسب برای مراقبت عمومی و کلی پوست دور چشم :

آنتی اکسیدآن ها موادی هستند که برای سلامت عمومی پوست دور چشم مفیدند. آنتی اکسیدآن ها اثرات مضر اشعه های خورشید ، آلودگی هوا و سیگار کشیدن را خنثی می کنند. آنتی اکسیدان در ویتامین C و E و B3 و چای سبز موجود هستند.

زمانی که برای خرید محصولات مراقبتی پوست دور چشم تصمیم گیری می کنید باید بدانید برای رفع مشکلتان چه ماده ای لازم است و سپس آن محصولی را تهیه کنید که حاوی همان ماده باشد.

پچ دور چشم ویتامین سی لانبنا

پچ دور چشم ویتامین سی لانبنا

4- از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید

نور خورشید نقش موثری در پیر شدن پوست دارد. همچنین به علت نازک بودن پوست دور چشم باعث تیره شدن این قسمت نیز می شود. راه حل مناسب برای این مشکل استفاده از کرم های ضد افتاب است. استفاده از کرم ضد آفتاب در هر آب و هوایی توصیه می شود زیرا اشعه ماوراء بنفش خورشید یا UV در هر صورتی به پوست برخورد می کند. نکته ای که در استفاده از کرم ضد آفتاب باید رعایت شود این است که پلک بالایی بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارد؛ پس باید در این قسمت نیز از کرم استفاده شود.

5- خواب ، غذا و فعالیت بدنی خوب

خواب کافی که در واقع استراحت چشمان است تاثیر بسزایی روی سلامت چشم و پوست اطراف آن دارد. کمبود خواب باعث تیره شده پوست دور چشم و پف این قسمت می شود. فعالیت بدنی مناسب نیز باعث جریان بهتر خون در بدن می شود که روی پوست و به ویژه پوست دور چشم اثر می گذارد. خوراکی ها نیز برای تامین موادی که پوست برای بازسازی خود نیاز دارد مهم هستند. به عنوان مثال موز منبع غنی پتاسیم است که برای پوست مناسب است. نوشیدن آب کافی در طول روز نیز به سلامت پوست و حفظ شادابی آن کمک می کند.

7 راه کار عملی برای درمان نازک شدن پوست دور چشم

6- ماساژ دادن زیر چشم

ماساژ دادن زیر چشم ها باعث می شود خون در این قسمت بهتر جریان داشته باشد. همچنین پف زیر چشم که بر اثر کم خوابی یا پر خوابی به وجود می آید با ماساژ دادن زیر چشم برطرف می شود.

دورچشم پروتئینه لانبنا

دورچشم غلتکی پپتاید لانبنا

7- درمان با عسل

عسل ماده ای است که باعث از بین رفتن چین و چروک های به وجود آمده روی پوست می شود. در صورتی که پوست دور چشم شما نازک شده است و چین و چروک افتاده است می توانید آن را با عسل ماساژ دهید. کافی است عسل را روی این قسمت بمالید و 10 الی 15 دقیقه بعد بشویید. سعی کنید این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن