ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بیماری مردان و بیماری های شایع مردان و بیماری های شایع دستگاه تناسلی مردان و بیماریهای تناسلی مردان و بیماری مردانه واریکوسل و عفونت دستگاه تناسلی مردان و متخصص بیماری های تناسلی و بیماری هایی که در مردها شایع تر است و آشنایی با 16 بیماری شایع مردان امروزی و بیماری های شایع در مردان نسبت به زنان را در نم نمک ببینید.

بیماری های شایع مردان و مخصوص آقایان

بیماری­ پارکینسون ، ای ال اس و تقریبا انواع سرطان اغلب در مردها بیشتر از زن ­ها مشهود است. تفاوت­ های جدی بین زن و مرد وجود دارد و بیماری جدای از این مساله نیست. در حقیقت اگر به طور کلی بخواهید ببینید چه کسی به چه بیماری مبتلا شده متوجه خواهید شد که برخی از بیماری­ ها بر آقایان بیشتر از بانوان تاثیر می گذارد. به ­عنوان مثال:احتمال تشخیص هر نوع سرطان به ­استثناِ سرطان پستان در مردها بیشتر است. تنها مذکر بودن می ­تواند پیش­بینی مهمی درباره آینده پزشکی­ تان به­ عمل بیاورد. در این قسمت از سلامت نم نمک به برخی از بیماری­ های شایع در مردان نسبت به زنان اشاره خواهیم کرد.بیماری های شایع مردان و مخصوص آقایانبیماری های شایع مردان و مخصوص آقایان

بیماری های شایع در مردان نسبت به زنان

1. سرطان پروستات

همانطور که مشخص است ، زنان هم پروستات دارند که در آناتومی زنانه به آن­ ها غدد اسکین می ­گویند. با این حال این بسیار نادر است که زنان دچار سرطان پروستات شوند. طبق تحقیقات به طور تقریبی از هر 100000 نفر 101 مرد به سرطان پروستات مبتلا هستند اما برای شرکت در این مجموعه داده­ ها شمار کافی از زنان مبتلا به این بیماری دیده نشده است.

بیماری های شایع مردان

2. سیروز

بیماری سیروز زمانی به­ وجود می ­آید که کبد در معرض مقادیر زیادی از سموم قرار می ­گیرد. این بیماری بیشتر در مردان شایع است زیرا احتمالا مردان الکل بیشتری مصرف می کنند.

3. اختلال در مصرف الکل

در سال 2015، 15.1 میلیون نفر که مبتلا به اختلال در مصرف الکل بودند ، 9.8 میلیون­ شان مرد بودند و تنها 5.3 میلیون از آن­ ها زن بودند. جدای از جنسیت ، عوامل خطرزای دیگر این بیماری شامل ژنتیک و عوامل محیطی مثل فقر می ­باشد.

4. بیماری پارکینسون

در بیماری پارکینسون مغز به طور تدریجی در طول سال ­ها آسیب دیده ­تر می ­شود و مسبب لرزش غیرقابل کنترل بدن و خشک و کند شدن ماهیچه ­ها می ­شود که مردها بیشتر مستعد این بیماری هستند. تحقیقات نشان می ­دهد که مرد ها 1.5 برابر بیشتر از زن ­ها امکان ابتلا به بیماری پارکینسون را دارند.

بیماری پارکینسون از بیماری های شایع مردها

5. اوتیسم

امکان تشخیص اوتیسم در مردها در طول زندگیشان بیشتر از زنان است. امکان ابتلای مرد ها به اختلال طیف اوتیسم 1 در 54 است اما این احتمال در زنان 1 در 252 است. هنوز مشخص نیست که چرا این شرایط مکررا در مردها نسبت به زنان رخ می ­دهد اما به گفته برخی متخصصان زنان در کنترل علائم بیماری بهتر عمل می کنند و احتمال تشخیص ثابت برایشان نیست. یکی دیگر از دلایلی که این بیماری به سمت مردان کشش دارد این است که ظاهرا زنان کم ­تر تحت تاثیر جهش ژنتیکی که باعث این اختلال می ­شود قرار دارند.

6. ملانوما

اگر چه احتمال ابتلای زنان تا قبل از 50 سالگی به ملانوما بیشتر است اما این روند در سال­ های گذشته دچار تغییراتی شده ­است. در حقیقت به اندازه­ ای تغییر کرده­­ است که مرد ها در سن 65 سالگی دو برابر بیشتر احتمال ابتلا به ملانوما را دارند. به ­علاوه ، زمانی که این بیماری در مرد ها تشخیص داده­ می ­شود احتمالا جدی ­تر است. دانشمندان معتقدند که این فاصله جنسیتی می ­تواند به این دلیل باشد که زن­ ها بیشتر از مرد ها مراقب پوستشان هستند اما برخی از دانشمندان براین باورند که پوست مردها در حقیقت در برابر نور خورشید آسیب پذیرتر از پوست زنان است.

7. سرطان روده

اگرچه هنوز دلیل مشخصی ندارد اما احتمال تشخیص سرطان روده درمرد ها ، به­ خصوص نژاد آفریقایی آمریکایی بیشتر است. جدای از تفاوت جنسیتی ، افرادی که سیگار می ­کشند ، فرد مبتلا به این بیماری در خانواده­اشان دارند ، از رژیم غذایی ضعیفی پیروی می ­کنند و یا به­ طور کلی عادات ناسالمی دارند در خطر ابتلای بالا به سرطان روده هستند.

شایع ترین بیماری در مردان

8. سرطان لوزالمعده

همانند سرطال روده ، احتمال تشخیص سرطان لوزالمعده در مردان ، به ­خصوص در مردان سیاه­ پوست بیشتر است. سیگار کشیدن دلیل عمده سرطان لوزالمعده می­ باشد که تخمین زده می ­شود یکی از چهار موارد به­ طور مستقیم به علت اعتیاد است. از آن جایی که مردها بیشتر سیگار می­ کشند منظقی به­ نظر می­ رسد که در خطر بالای ابتلا به سرطان باشند.

9. سرطان حفره دهانی

امکان ابتلا به سرطان حفره دهانی در مردها بیش از دو برابر است. این بدین خاطر است که مردها بیشتر در نوشیدن و استعمال دخانیات زیاده ­روی می ­کنند که هر دو این موارد علت عمده بیماری هستند.

10. سرطان کلیه

به ­دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر در محل کار و به احتمال زیاد استعمال سیگار ، احتمال ابتلا به سرطان کلیه در طول زندگی مرد ها دو برابر بیشتر است. اگر متوجه خون در ادرارتان شدید یا درد های ناگهانی در پایین کمرتان داشتید ، تب کردید ، کاهش وزن غیر ارادی و یا احساس خستگی شدید داشتید وقتش رسیده تا به پزشک مراجعه کنید.

سرطان کلیه از بیماری های شایع در مردان

11. بیماری پای ورزشکاران

اگر شما آقا هستید در خطر ابتلای بالایی به بیماری پای ورزشکاران هستید. درحالی که باکتری ­های مسبب قارچ ، در پاهای شما پخش می ­شوند به طور کلی بی­ خطر هستند اما وقتی به دست­ ها ، ناخن ­ها یا کشاله ران شما برسد و از آن جایی که این قسمت ها نسبت به درمان مقاوم­ تر هستند ، می ­توانند خطر بزرگی را در پی داشته باشند.

12. فتق کشاله ران

این نوع فتق زمانی رخ می ­دهد که بافت توسط یک موضع ضعیف به دیواره شکم فشار وارد می ­کند و باعث بروز یک برآمدگی بسیار دردناک نزدیک کشاله رانتان می ­شود. مرد ها هشت تا ده بار بیشتر از زنان احتمال ابتلا به فتق کشاله ران را دارند.

13. نقرس

نقرس نوعی از آرتروز ناشی از فراوانی اسید اوریک در بدن می ­باشد و باعث می ­شود بیماران دردی سوزن مانند و شدید را در مفاصل خود احساس کنند. از آن جایی که بدن زنان اسید اوریک کم­ تری دارد احتمال ابتلا به این بیماری در آن­ ها کم­ تر است. سطح اسید اوریک بدنتان هنگامی که گوشت قرمز ، نرم ­تن صدف دارو نوشیدنی های قندی می خورید چند برابر می­ شود. بنابراین حذف این محصولات می تواند به شما در پیشگیری از درد نقرس کمک کند.

بیماری هایی شایع در مردان

14. آنوریسم آئورت

زمانی­ که یک برآمدگی در آئورت ، سرخ­رگ اصلی که توزیع خون از قلب به دیگر اعضا را برعهده دارد ، به ­وجود می ­آید ، سبب آنوریسم خواهد شد. این برآمدگی زمانی که می ­شکند و یا تخریب می ­شود به­ دلیل بروز خون ­ریزی داخلی می ­تواند کشنده باشد. درحالی که این بیماری در مردها رایج ­تر است اما عوامل خطرزایی همچون استعمال دخانیات ، سن بالا ، فشارخون بالا و آترواسکلروز یا سفت شدن سرخ­رگ­ها می ­تواند سبب بروز آنوریسم آئورت شود.

15. بیماری ای اس ال

بیماری ای اس ال زمانی رخ می ­دهد که عصب­ های مغزی یا طناب نخاعی به تدریج روبه زوال می­روند که باعث می ­شود بیماران کنترل ماهیچه­ هایشان را از دست بدهند. اگرچه دلیل مشخصی ندارد اما ای اس ال در مردان مثل استیون هاوکینگ 20 درصد از زنان بیش­ تر است.

16. سنگ مثانه

سنگ مثانه زمانی به­ وجود می ­آید که مواد معدنی ادرار متبلور می ­شوند و به توده ­های سفتی تبدیل می ­شوند که دفعشان دردناک است. احتمال وجود سنگ مثانه در مرد ها به خصوص مردهای بالای 50 سال بیش­ تر است زیرا اغلب دراثر بزرگ شدن پروستات ایجاد می ­شوند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن