ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، کرونا در مردان و چرا کرونا در مردان شدیدتر است؟ و علت اصلی شدید بودن کرونا در مردان و دلیل شدید تر بودن مبتلا در مردان نسبت به زنان را در نم نمک مشاهده نمایید.

چرا کرونا در مردان شدیدتر از زنان است؟

تا به حال تجربه نشان داده است که دلایل زیادی وجود دارد که مردان بیشتر از خانم ها به بیماری کووید 19 مبتلا می شوند و یا بیشتر از آن ها جان خود را از دست می دهند. مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده و این موضوع را اثبات می کند. متخصصان دلیل آن را این گونه بیان کردند که خانم ها سیستم ایمنی قوی تری نسبت به مردان دارند. آن ها این را اضافه کردند که مردان اغلب تمایل به انجام رفتارهای ریسک آفرین مثل نادیده گرفتن فاصله گذاری اجتماعی دارند و علائم را جدی نمی گیرند.چرا کرونا در مردان شدیدتر است؟ + علتچرا کرونا در مردان شدیدتر است؟ + علت

سازمان جهانی سلامت گزارش کرده است که 62 درصد از مرگ و میرها مربوط به کرونا مرتبط با مردان است. در واقع آمار نشان می دهد که افراد بستری شده به دلیل بیماری کرونا 8 درصد مردان و 5 درصد زنان هستند.

عللی که باعث مرگ و میر بیشتر مردان به علت بیماری کرونا نسبت به زنان می شود این است که بیماری قلبی در بین مردان سالمند نسبت به خانم ها بیشتر است. چنانچه در این بخش از سلامت نم نمک میخوانید مطالعات همچنین نشان می دهد که فشار خون بالا و بیماری های کبدی در بین مردان شایع تر از خانم ها است که همه این ها برای کرونا خطرناک است.

شدت کرونا در مردان

علت شدیدبودن کرونا در مردان

آنزیم ها و سیستم ایمنی

مطالعات نشان می دهد که مردان غلظت بالاتری از آنزیم شماره دو انتقال دهنده آنژیوتانسین در خون خود نسبت به زنان دارند. این آنزیم باعث می شود که ویروس کرونا سلول های سالم را عفونی کند. به همین دلیل مردان بیشتر از خانم ها به بیماری کرونا مبتلا می شوند.

سیستم ایمنی

ژنتیک نقش مهمی را در بیماری ها ایفا می کند. خانم ها کروموزوم X بیشتری دارند. در نتیجه سیستم ایمنی آن ها قوی تر است و به عفونت بهتر از مردان پاسخ می دهند. پس نمی توان تاثیر ژنتیک و بیولوژی را نادیده گرفت.

همچنین نتیجه آزمایشات نشان می دهد که هورمون هایی مثل استروژن در بهبود افراد از بیماری کرونا بسیار موثر است . در واقع مردان جنسیت ضعیف تری هستند.

مردان فکر می کنند که قوی تر از خانم ها هستند اما خانم ها بر خلاف تصور جنسیت ضعیفی نیستند ، زیرا سیستم ایمنی آن ها قوی تر است. مردان بیشتر از خانم ها در معرض بیماری های مختلف قرار می گیرند. در نتیجه کرونا برای آن ها خطرناک تر است. رفتارهایی که باعث آسیب دیدگی ریه می شود ، مثل سیگار ، نقش مهمی در مرگ و میر مردان بر اثر کرونا داشته است.

بیماری هایی مثل آسم ، برونشیت ، بیماری قلبی و تنفسی به دلیل رفتارهای غلطی مثل سیگار کشیدن و آلودگی هوا در بین بیماران مرد بالاتر بوده است.

مردان نیز طبیعتا بیشتر از خانم ها بیرون از منزل هستند. در نتیجه بیشتر از آن ها در معرض آلودگی قرار می گیرند و به همین دلیل پاسخ بدن آن ها به عفونت کووید 19 ضعیف تر است. شغل های پر خطر نیز یکی دیگر از علل آسیب دیدگی بیشتری مردان از این بیماری است.

دلایل کرونا بیشتر در مردان

ریسک پذیر بودن مردان

مردم بیشتر از خانم ها ریسک می کنند ، زیرا تمایل دارند بیشتر از خانم ها در مکان های شلوغ و فضاهای اجتماعی قرار بگیرد. آن ها کمتر نکات بهداشتی را رعایت می کنند.

مردان معمولا عادت دارند که مراقب خانواده خود باشند. به همین دلیل خودشان را فراموش می کنند و این اقدامات بهداشتی را برای خود را رعایت نمی کنند.

مردان عقیده دارند که بدن آن ها مقاوم تر است و راحت تر می تواند با این بیماری مبارزه کند. در نتیجه خطر ابتلا به کرونا و مرگ و میر در آن ها افزایش پیدا می کند. البته هنوز هم دلایل زیادی وجود دارد که چرا بدن مردان ضعیف تر از خانم ها عمل می کند که ناشناخته باقی مانده است.

بیشتر بودن مرگ و میر کرونا در مردان

جدی گرفتن علائم ویروس کرونا

یکی از دلایلی که مردان بیشتر از خانم ها به مشکلات این بیماری دچار می شوند ، مسئله جدی گرفتن علائم و نشانه های بیماری است. بسیاری از مردان برای خود دارو تجویز می کنند و علائمی که دارند را جدی نمی گیرند.

در نتیجه خطر بیشتری آن ها را تهدید می کند. آمار نشان می دهد که از بین تمام افرادی که تست کرونا داده اند ، 56 درصد خانم و 44 درصد آقایان بوده اند. این موضوع نشان می دهد که خانم ها بیشتر به علائم خود حساس هستند. از بین تمام افرادی که تست داده اند نیز 23 درصد از مردان و 16 درصد از خانم ها مثبت بودند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن