ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، شام غریبان و نحس اکبر و شام غریبان یعنی چه و نحس اصغر و تاریخ شام غریبان و تاریخ شمسی شام غریبان و شام غریبان در تقویم امسال و تاریخچه شام غریبان و شام غریبان چه روزی است و تاریخ دقیق شام غریبان و شام غریبان چند شنبه است و شام غریبان چندمه و شام غریبان در تقویم میلادی و علت نامگذاری شام غریبان و شام غریبان در تقویم قمری در نم نمک.

شام غریبان چه روزی است؟

  • سه شنبه 26 تیر 1403
  • برابر با غروب عاشورا در 10 محرم

شام غریبان چه روزی است؟تاریخ شام غریبان 1403 چه روزی است؟تاریخ شام غریبان 1403 چه روزی است؟

شام غریبان ، مراسم مذهبی شیعه است که در غروب روز عاشورا برگزار می گردد.

معمولا در مراسم شام غریبان چراغ ها را خاموش می کنند و با نور اندکی مثل نور شمع عزاداری می کنند. در برخی مناطق دسته های عزادار ، عَلَم و کتل برنمی دارند و زنجیر و سینه نمی زنند.

سوزاندن خیمه های اهل بیت حسین بن علی و به اسارت گرفتن اهل بیت توسط لشکر یزید بن معاویه درون مایه این مراسم است. در این مراسم عزاداران با روشن کردن شمع به عزاداری می پردازند.

در مراسم شام غریبان در حرم علی بن موسی الرضا ، همه خادمان حرم دور تا دور یکی از بزرگترین صحن ها شمع به دست می ایستند و یکی در وسط نوحه می خواند. مردم نیز همراه خادمان می شوند و شمع دست می گیرند. یک سینی بزرگ هم وسط صحن می گذارند که با شن پر شده و شمع های روشن را در آن فرو می کنند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(51 رای)
84.4%

نظر دادن