ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بسیاری از زنان نگران این موضوع هستند که یکی از سینه های آن ها بعد از اینکه شیردهی را متوقف می کنند، کوچکتر به نظر می رسد و با توجه به این موضوع، احتمالا ً از خودتان پرسیده اید که چگونه از سینه ها در طول دوران شیردهی مراقبت کنید.

رفع مشکلات و مراقبت های  سینه در شیردهی

اگر زمان شیر دادن نوزادتان فرا رسیده است و شما در مورد چگونگی مراقبت های شیردهی در طول این دوران سوال می کنید ، نگرانی شما بسیار صحیح است و اکنون می خواهیم شما را تشویق کنیم که پیشنهاد های این قسمت از سایت نم نمک را دنبال کنید.رفع مشکلات و مراقبت های سینه در شیردهیرفع مشکلات و مراقبت های سینه در شیردهی

بسیاری از زنان نگران این موضوع هستند که یکی از سینه های آن ها بعد از اینکه شیردهی را متوقف می کنند ، کوچکتر به نظر می رسد و با توجه به این موضوع ، احتمالا ً از خودتان پرسیده اید که چگونه از سینه ها در طول دوران شیردهی مراقبت کنید.

آیا راهی برای جلوگیری از گرفتگی و عفونت سینه در شیردهی وجود دارد ؟

برخی از زنان در هنگام شیردهی از این عوارض رنج می برند و با این حال ، توصیه های زیر به شما کمک خواهد کرد تا از بروز این مشکلات پیشگیری کنید. مکیدن کودک و و نیز برخی از مسائل مربوط به روش مناسب شیردادن می تواند موجب ناراحتی و حساسیت در نوک سینه شما شود و بنابراین ، هنگام شیر دادن مهم است که به درستی از سینه هایتان مراقبت کنید.

روش مناسب شیر دادن به نوزاد

مراقبت از سینه در دوران شیردهی

مراقبت اولیه و مهم از سینه هایتان در طول دوران شیردهی

1. از سینه بند مخصوص شیردهی استفاده کنید

در هنگام شیردادن ، شما باید از سینه بند های مخصوصی که برای شیردهی طراحی شده اند ، استفاده کنید که این سینه بند به شما کمک خواهد کرد که در صورت نیاز ، به راحتی و بدون درنگ سینه خود را بیرون بیاورید و همچنین مطمئن باشید که اندازه مناسب را انتخاب کردید و به این ترتیب ، از درد کمر و بروز مشکلات دیگری که می تواند ناشی از وزن سینه ها باشد ، جلوگیری خواهید کرد.

2. از پد های جاذب شیردهی استفاده کنید

می توانید کف پدهای شیردهی را بین نوک سینه تان و سینه بند خود قرار دهید تا شیری را که چکه می کند ، جذب کند و این پد ها را به محض این که پر شد ند ، عوض کنید تا نوک سینه های خود را از رطوبت و تولید باکتری ها حفظ کنید و بهتر است از موادی که قابل تنفس هستند ، استفاده کنید و شما همچنین می توانید از پد های یک بار مصرف یا پارچه ای استفاده کنید.

3. از مصرف صابون های زبر و الکل اجتناب کنید

هنگام شستن سینه های خود ، از مصرف صابون های زبر ، سوزش آور ، الکل و دارو های قابض و مانع ترشح اجتناب کنید که این محصولات تنها پوست شما را خشک خواهند کرد و باعث ایجاد خارش و سوزش در نوک سینه تان و نیز درد و ناراحتی هنگام شیر دادن به نوزادتان می شود .

روش شستن سینه در دوران شیردهی

مراقبت های شیردهی شامل چه چیز هایی می شود ؟

فوت و فن های مراقبت در دوران شیردهی

4. نوک سینه خود را با شیر تان مرطوب کنید

نوک سینه شما یکی از حساس ترین بخش های بدن تان است و این موضوع در بین زنان رایج است که در نوک سینه خود احساس سوزش ، ناراحتی ، درد و تنش را تجربه می کنند.

برای تسکین ناراحتی ، می توانید نوک پستان خود را هر بار که شیر می دهید ، مرطوب کنید و سپس اجازه دهید این ناحیه خشک شود که انجام این کار به شما کمک می کند بهداشت مناسب را حفظ کنید چون شیر پستان شامل خواص ضد باکتریایی متعدد است و به التیام زخم ها کمک می کند.

با این حال ، همانطور که نم نمک اشاره میکند اگر چند روز است که درد شدید و یا احساس سوزش را تجربه می کنید ، باید به یک متخصص مراجعه کنید که این علائم می توانند نشانه هایی از عفونت و یا مشکلات دیگری باشند که ممکن است به درمان نیاز داشته باشند.

5. سینه خود را به طور مرتب ماساژ دهید

ماساژ بخش مهمی از مراقبت از سینه هایتان در هنگام شیردهی است و این کار فواید بسیاری دارد و علاوه بر این ، ماساژ دادن سینه ها به جلوگیری از ایجاد موانع و گرفتگی و مشکلاتی که می تواند باعث ایجاد یک وضعیت دردناک به نام ورم پستان شود ، کمک کند .

چطور سینه خود را ماساژ دهید ؟

ماساژ ها باید شامل حرکات دایره ای در اطراف هاله دور سینه باشد و بدون سایش پوستتان ، به آرامی سینه ها را فشار دهید و این حرکات را روی هر دو طرف تکرار کنید و مطمئن شوید که تمامی قسمت ها را ماساژ داده اید و بهتر است این ماساژ را درست قبل از شیر دادن به نوزادتان انجام دهید.

نباید های دوران شیردهی

مراقبت های سینه در شیردهی

6. بهداشت وضعیتی

برای کودک شما مهم است که به طور صحیح بر روی سینه ها چفت شود تا به درستی شیر بخورد و باعث آسیب به شما نشود و در عین حال باید یاد بگیرید که پس از اتمام شیر خوردن نوزاد ، او را از پستان تان جدا کنید که در غیر این صورت ، کودک تان ممکن است نوک سینه شما را بکشد و به آن آسیب برساند.

جدا کردن به موقع نوزاد در هنگام شیر خوردن

مراقبت های شیردهی برای مادران تازه کار

برای انجام این کار انگشت کوچک خود را در گوشه دهان کودک خود قرار دهید که این کار باعث می شود مک زدن نوزاد به نوک سینه شما کمتر شود تا شما بتوانید او را از سینه خود جدا کنید

نبایدها برای مراقبت از سلامت سینه در دوران شیردهی

کارهایی که باید در دوران شیردهی از انجام آن ها خودداری کرد

هر بار که به کودک خود شیر می دهید ، از شستن سینه خود خودداری کنید چون این کار می تواند مضر باشد. شیوه های بهداشت روزانه کافی هستند و در عین حال باید از مصرف کرم و لوسیون های محافظ خودداری کنید ، مگر این که توسط پزشک تان تجویز شود و با مرطوب نگه داشتن این قسمت ، ممکن است باعث خشک شدن و برهم زدن تعادل اکولوژیکی پوست خود شوید.

  • اجازه ندهید کودکتان از نوک سینه شما به عنوان یک پستانک استفاده کند و زمانی که او شیرش را خورد ، به آرامی از سینه تان جدا کنید.
  • از سینه بندی که زیرش سیم و فنر دارد ، استفاده نکنید چون باعث گرفتگی می شود و همچنین ، فاصله بین شیر دادن ها را زیاد نکیند تا شیر در سینه شما جمع نشود.
  • همیشه از یک طرف شیر ندهید و چرخش بین سینه ها ، از جمله کارهایی است که در ابتدا به شما پیشنهاد می شود.

توصیه های کلی برای شیردهی موفق

هنگام شیر دادن به کودک ، مهم است که برای جلوگیری بروز مشکلات و ناراحتی ها ، کارهای زیر را تمرین کنید :

  • دستان خود را قبل هر بار شیر دادن بشویید.
  • وضعیت صحیح خود و کودکتان را حفظ کنید.
  • کودک خود را در صورت تقاضا شیر دهید.
  • از سینه بند مناسب برای شیردهی استفاده کنید.
  • بعد از دوش گرفتن به خوبی سینه هایتان را خشک کنید .

بسیار مهم است که در دوران شیردهی مراقب سینه های خود باشید تا بتوانید بدون مشکل به فرزندتان شیر دهید .

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن