ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، کودکان و نوزادان نیز مانند بزرگسالان مراحل مختلف خواب دارند و در هر مرحله عمق خواب آنها نیز تغییر می کند.

دلایل مهم نخوابیدن نوزادان و راه حل آن

نیاز نوزدان به خواب بیشتر در زندگی خود بر همگان آشکار می باشد ، این امر به ویژه برای والدینی که در طول روز بسیار خسته شده اند ، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، چرا که تنها زمانی که کودکان درخواب باشند ، والدین بدون نگرانی درمورد تامین نیازهای آنها ، قادر به استراحت هستند ، اما در شب هایی که کودکان نمی خوابند ، چه اتفاقی می افتد؟ با وجود استفاده از همه روش هایی که با آنها آشنا می باشید ، اگر همچنان کودک شما نخوابیده و در حال گریه کردن می باشد ، باید چه کاری انجام داد؟نخوابیدن نوزاد و کودک 7 دلیل دارد + راه حلنخوابیدن نوزاد و کودک 7 دلیل دارد + راه حل

دلایل نخوابیدن نوزاد - دلایل اصلی که به ذهن شما نمی رسند

1- نوازدتان به شما نیاز دارد :

گاهی اوقات ، تنها چیزی که کودک بدان نیاز دارد ، تماسی از سوی مادر بوده و تا زمانی که مادرشان آنها را لمس ننماید ، به گریه خود ادامه می دهند ، در چنین مواردی ، خوابیدن در کنار کودک بهترین گزینه برای جلوگیری از گریه او می باشد و بهتر است تا به گفته های منفی افراد را نادیده بگیرید ، اگر این روش کارآمد بود ، به استفاده از آن ادامه دهید و همراه با کودک خود بخوابید.

2- ساعت بیولوژیکی بدن کودک شما دچار اغتشاش شده است :

این امر در بین نوزادان بسیار شایع و رایج می باشد ، چرا که همچنان در حال تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن خود می باشند ، این امر به دلیل تازه به دنیا آمدن آنها می باشد ، مکانیزم های داخلی بدن نوزادان امری عادی بوده و نمی توایند آن ها را به خاطر آن مورد سرزنش قرار دهید.

نیاز نوزاد به خواب

دلایل اصلی نخوابیدن نوزاد که به ذهن شما نمی رسد

3- کودک شما احساس درد می نماید :

شایان ذکر است تنها راهی که کودکان می توانند احساس درد خود را بروز دهند ، گریه کردن است ، بنابراین ، در صورتی که کودک شما به شروع به گریه نموده و این امر را متوقف نمی نماید ، بهتر است تا بدنش را برای پی بردن به بخش صدمه دیده ، کنترل نمایید. در نم نمک توضیح داده شد که در صورتی که این درد ناشی از آسیب بیرونی نباشد ، شاید این امر ناشی از درد درونی نظیر عفو یا درد معده ، باشد ، در چنین مواردی بهتر است تا به پزشک خود مراجعه نمایید.

4- نیاز به تغییر روال در کودک :

این امر در کودکان بیشتر رایج و معمول می باشد ، همانند بزرگسالان ، کودکان نیز از روال عادی زندگی خسته شده و گاهی اوقات نیز دلیل نخوابیدن آن ها به دلیل کسل شدن از روال عادی زندگی خود می باشد و از این رو ، نیاز به ایجاد تغییراتی در زندگی خود دارند ، بنابراین با انجام تغییراتی نظیر تغییر زمان تغذیه کودک خویش ، می توانید این روال عادی در زندگی آنها را تغییر دهید ، این روش ، بر اساس آزمون و خطا بوده ، و در صورت عدم موفقیت در تلاش های اولیه خود نباید ، صبر خود را از دست دهید.

تمام دلایل نخوابیدن نوزاد

تغییر روال در زندگی کودکان

5- نیاز به جنبش و تغییر مکان در کودک :

نوزادان در طول روز بسیار حرکت می نمایند- این حرکت و جنبش از داخل رحم شروع شده و بعد از تولد نیز ادامه می یابد ، جنبش و حرکت منجر به تهسیل خشم شده و اضطراب جسمانی آنها را تسکین می بخشد و اگر مشکلی داشته باشند ، اولین کاری که انجام خواهند داد ، بروز آن می باشد ، مطمئنا ، گریه نمودن یکی از این روش های بروز بوده و محدود نمودن آن ها یکی از بدترین روش ها برای بدتر نمودن شرایط برای شان می باشد.

6- خسته بودن یا داشتن انرژی بیش از حد از دلایل نخوابیدن نوزاد :

هنگامی که کودکان به اندازه کافی نخوابیده اند ، تمایل بیشتری به تحریک پذیری داشته و نسبت به هرچیز کوچک نیز داد و بیداد می نمایند ، بر عکس ، حساسیت بیش از حد به صداهای بلند مربوط به تلویزیون یا اسباب بازی ها ، منجر به دشوار شدن خوابیدن آن ها می گردد ، باید محیطی را برای کودکان ایجاد نمایید تا براحتی بدون هیچ حواس پرتی یا اختلالی ، قادر به خوابیدن باشند.

راه حل خوابیدن نوزاد در شب

دلایل نخوابیدن نوزاد

7- دندان درآوردن از دلایل نخوابیدن کودکان :

دندان در آوردن یکی از فرآیندهای دردناک برای کودک می باشد ، چرا که نه تنها پدیده ای ناخوشایند برای آنها می باشد ، بلکه خوابیدن در موقعیت های خاص منجر به وارد شدن فشار به فک دهان و در نهایت ، حس ناراحتی در آنها می گردد. بنابراین چنانچه در نم نمک اشاره کرده ایم اگر کودک شما در طول روز رفتاری عادی داشته اما هنگام شب احساس ناراحتی می نماید ، این امر ناشی از دندان درآوردن ، می باشد.

کارهایی که وقتی کودک شما نمی خوابد باید انجام دهید

حال که با دلیل نخوابیدن کودک خویش آشنا شده اید ، زمان حل این مشکل فرا رسیده است.

با توجه به دلیل نخوابیدن کودک خویش ، می توانید بهترین روش مقابله با آن را از لیست ارائه شده ، انتخاب نمایید :

  • ایجاد روالی برای ساعت بیولوژیک بدن کودک خویش تا قادر به سازگاری با یکدیگر باشند ، باید ساعاتی مشخص برای غذا و خواب میان روزی ، تعیین نمایید.
  • در صورت وجود پریشانی های خارج از کنترل شما ، باید از دستگاه جذب کننده سر و صدا استفاده نمایید ، حتی می توانید از نرم افزارهای مخصوص گوشی های همراه نیز برای جذب نویزهای سفید استفاده کنید.
  • به جای تکان دادن کودک خویش ، بهتر است تا لالایی بخوانید ، سعی نمایید تا برخی از موارد را متفاوت تر از روال عادی انجام دهید.
  • گرایپ واتر یکی از روش های مناسب برای درمان دل درد می باشد ، این دارو همچنین در درمان ، سکسکه نیز موثر می باشد.
  • در صورت حساسیت شدید کودک شما ، صدای اشیای ایجاد کننده سر و صدا را کاهش داده ، با پچ پچ صحبت نموده و میزان روشنایی را حدالامکان بکاهید تا بدین ترتیب محیطی مناسب برای خواب کودک خویش ایجاد نمایید.
  • استفاده از پودرهای تسکین دهنده درد ناشی از دندان درآوردن ، مفید می باشند ، اسباب بازی های مخصوص دندان درآوردن ، دندان گیرها ، ابزارهای بصری و متحرکی که منجر به حواس پرتی کودکان می شوند نیز مفید واقع می شوندف برای کودکان ، می توان از یخ یا آب سرد استفاده نمود.
  • در طول روز کودکان را حدالامکان در معرض نور اضافی قرار دهید ، پرده ها را کنار زده و اجازه دهید تا نور خورشید وارد خانه شود و بدین ترتیب کودک شما در معرض نور طبیعی خورشید قرار بگیرد.
  • در صورتی که فرزند شما خواب آلود بوده اما نمی خوابد ، بهتر است تا وی را در رختخواب خود قرار دهید ، این امر منجر به برقراری ارتباط بین رختخواب و خواب در کودک شده و منجر به تسهیل خواباندن فرزندتان می گردد.
  • از آرام بخش ها استفاده نمایید.
  • در طول شب ، هنگامی که فرزندتان دراز کشیده ، به وی شیر دهید ، این امر منجر به ایجاد حس خواب آلودگی در آن ها می گردد.
  • پس از اتمام شیردهی از آروغ زدن فرزند خویش ، مطمئن شوید ، عدم آورغ زدن منجر به ایجاد حس درد و ناراحتی در آنها می گردد.
  • برای دل درد می توان از قطره های مخصوص گاز معده استفاده نمود.
  • دمای اتاق را برای حصول اطمینان از گرما یا سرمای بیش از حد کنترل نمایید.
  • گوشه ای از اتاق که رختخواب کودک در آن قرار گرفته است را به منظور همگن بودن دمای اتاق در تمامی نقاط ، باید کنترل گردد.

البته احتمال وجود چندین دلیل برای نخوابیدن فرزند شما نیز وجود دارد بلکه این امر می تواند ناشی از ترکیب عوامل مختلف نیز باشد ، بنابراین ، تحت عنوان پدر و مادر وظیفه شما ، کشف دلیل نخوابیدن فرزندتان و ایجاد محیط مناسب برای خواب وی در آرامش می باشد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن