ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه به مطالعه موضوعات باغبانی در فصل بهار با نکاتی که حتما باید بدانید و باغبانی در بهار و باغبانی و نکات کلیدی باغبانی وخاک مناسب برای باغبانی و نکات مهم در باغبانی و آموزش باغبانی و دانستنی های باغبانی در نم نمک خواهیم بود.

ترفنهای مهم و فوت و فن باغبانی در فصل بهار

باغبانی در بهار می تواند یک فعالیت سرگرم کننده و آرام بخش باشد ، بخصوص اگر آنکه بطور صحیح انجام شود.این فصل فصلی بسیار زیبا برای لذت بردن از گل و گیاه است و باغبانی در بهار حس خوبی را به آدم منتقل می کند. در این قسمت از نم نمک چندین نکته را در این باره ارائه خواهیم کرد که با رعایت کردن این نکات ساده بیشترین بهره را از باغبانی در فصل بهار خواهید برد پس با ما همراه شوید.فوت و فن باغبانی در فصل بهار + نکات مهمفوت و فن باغبانی در فصل بهار + نکات مهم

نکات دانستنی باغبانی در فصل بهار

1- لوازم کشاورزی تان را آماده کنید :

اولین قدم برای باغبانی در بهار تیز کردن و تمیز کردن آلات کشاورزی از جمله وسایل دستی باغبانی مانند بیل ، بیلچه ، شن کش و کج بیل است. تمیز کردن و تیز کردن ابزار های باغبانی به حفاظت و نگهداری دراز مدت ، صرفه جویی در هزینه و جلوگیری از شیوع بیماری کمک می کند. کثیف بودن آن ها به دلیل وجود باکتری و قارچ به هرس تازه آسیب می رساند. برای شستشو از مواد شوینده قوی ، آب داغ و محلول های باز کننده استفاده کنید تا تیغه های تمیزی داشته باشید ، این تمیزی به عملکرد بهتر آن ها کمک می کند و کار را آسان تر خواهند کرد . پس از تمیز کردن ، مقداری روغن یا اسپری روان کننده WD40 روی تیغه ها و لولا ها بمالید.

ممکن است در حین تمیز کردن دستگاه چمن زنی خود مجبور به خرید یک تیغه دیگر باشید زیرا خرید تیغه تیز برای داشتن یک چمن زن ضروری است. تیغه های کند به چمن آسیب وارد می کنند و اجازه خزیدن را به چمن م یدهند که در اصلاحات طولانی مدت می تواند پرهزینه باشد.

2- با خاکی خوب و مرغوب شروع به باغبانی کنید :

اگر قصد دارید تا چمن و محصولی خوب داشته باشید و درسال گذشته با مشکل رشد آن مواجه بودید امسال خاک را مورد آزمایش قرار دهید. آزمایش کردن خاک به شما درباره مواد مغذی مورد نیاز خاک اطلاعات می دهد. سطح PH خاک را بررسی کنید ، برای این کار می توانید از کیت های تست که در فروشگاه های کشاورزی در دسترس هستند ، استفاده کنید یا نمونه ای از خاک را به آزمایشگاه اداره کشاورزی شهر خود ببرید.

خاک مناسب برای باغبانی

3-اصلاحات لازم را به خاک بیافزایید :

اضافه کردن کود و کمپوست به خاک ، آن را غنی می کند. کود و امولسیون های گاوی و ماهی و سایر اصلاحات مرتبا باید به خاک اضافه شود تا گیاهان و سبزیجات به خوبی تغذیه و رشد کنند. خرید خاک های ارگانیک نیز برای باغچه ضروری است اما هیچ چیز نمی تواند جای کمپوست را بگیرد. برای اینکار می توانید کمپوست را بصورت آماده خریداری کنید و یا این که در یک گلدان ضایعات خانگی مانند پوسته تخم مرغ ، پوست میوه و سیب زمینی ، بریده های چمن ، هرس های چوبی و دیگر پسماند های ارگانیک را جمع آوری کنید. برای کمک به روند تجزیه آن ها این مخلوط را با شن کش هوادهی کنید.

4-علف های هرز را مرتبا بچینید و بستر و مرز گل وگیاهتان را آماده کنید :

به علف های هرز و برگ های اضافی فرصت رشد ندهید! هرروز و یا حداقل دو روز درمیان علف های هرز را از بین ببرید ، با این کار رشد آن ها را کاهش می دهید. علف های هرز باعث ازبین رفتن بستررشد گیاه می شوند. مواد آلی مرده ای که از بستر گل جدا کردید را داخل گلدانی قرار دهید تا تجزیه شوند. هر علف هرز بی خاصیتی را دیدید بسوزانید اما سوزانده آن را با مخلوط کمپوست مخلوط نکنید زیرا باعث ایجاد مشکل در روند رشد گیاه خواهد شد . اگر خاک مورد کاشت سالم است می توانید حفره ای 5 متری کنده و آن را از کود ، کمپوست و پسماندهای سبز بازیافت شده پر کنید. همچنین بوته های برگ ریز را جابجا کنید تا کمپوست بهتری جمع آوری نمایید. برای انجام این کار بوته ها را در فصل زمستان که گیاه هنوز خفته است جابجا کنید. بهتر است در یک روز صاف این کار را انجام دهید تا ریشه گیاه در معرض باد خشک نشود. گیاه را همراه ریشه از خاک درآورید و در مکان جدیدش مستقر کنید و گودال را از آب و خاک پر نمایید.

دانستنی های باغبانی

5- منطقه خود را بشناسید :

شناخت منطقه برای داشتن یک باغ پر بار و حاصل خیز ضروری است. به عنوان مثال اگر بخواهید در ماه اسفند گوجه فرنگی بکارید با نشناختن آب و هوای منطقه ای خود ممکن است این رشد را به تعویق بیندازید . ندانستن شرایط محیطی و آب و هوایی علاوه بر هزینه زیاد باعث ناامیدی نیز خواهد شد.

6-بذر گیاه و یا پیاز گل های تابستانی را آماده کنید :

این بهترین کار برای یک روز زمستانی مرطوب می باشد. بعد از برنامه ریزی درمورد آنچه که می خواهید بکارید ، بذرها را سفارش دهید ، طرح کاشت آن ها را بریزید و تعیین کنید کدام یک را در سینی و کدام یک را مستقیما در خاک بکارید . پیاز گل هایی مانند نیلوفر ، گلایل و آلاله را می توان در زمستان برای کاشت بهار سفارش داد.

بذرهایی که نیاز به رشد بیشتری دارند را در سینی بکارید ، در ماه بهمن و اسفند بذر گیاهانی مانند بگونیا ، آنتریوم ، شمعدانی ، فلفل ، بادمجان و گل کلم را بکارید .این گیاهان برای رشد بهتر به گرما نیاز دارند. اگر قصد کاشت چمن دارید سریعا در بهار شروع کنید و یا از رول های چمن طبیعی آماده استفاده کنید و فقط دقت داشته باشید که رول ها مرطوب باشند زیرا اگر ریشه گیاه خشک باشد و یا چمن زردی داشته باشد ، فایده ای ندارد . بذرهای بلااستفاده را هم در یک فضای تاریک و خنک نگهداری کنید تا سال آینده از آن ها استفاده نمایید.

7-آفات باغ را حذف ، زنبور و پروانه ها را به باغ جذب کنید :

حذف نکردن آفات در خواب زمستانی شما را در بهار و تابستان با مشکل روبرو می کند. به تاج های گیاهان چند ساله خود نگاهی بیندازید و هرگونه برامدگی ، حلزون و شته را از بین ببرید. لاروهای تاج سفید که در کمپوست زندگی می کنند از ریشه گیاه تغذیه می کنند و موجب آسیب رساندن به گیاه می شوند. برای به حداکثر رساندن گرده افشانی گلها و سبزیجات و همچنین ازبین بردن شته می توانید موجودات مفید را نیز به حیاط و باغ خود جذب کنید ، آن ها علاوه بر مفید بودن زیبایی را برای باغ شما به ارمغان میاورند.

نکات آموزشی باغبانی

8-گلخانه را تمیز کنید و بشویید :

زمستان بهترین زمان برای تمیز کردن گلخانه است تا نهال ها و قلمه های بهار را بکارید. قسمت بیرونی گلخانه را با مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده بشویید تا جلبک ها ، خزه ها و دوده ها ازبین بروند. این امر باعث می شود در طی ماه های رشد گیاهان ، ضمن از بین رفتن آفات و بیماری ها؛گلخانه نور بیشتری را به خود جذب کند. از ضدعفونی کردن داخل شیشه ها نیز غافل نشوید! هر نوع بقایای گیاهی را با محلول گرم ضدعفونی کننده بشویید. همچنین گلدان ها و سینی های بذر گیاه را بشویید تا از ابتلای گیاهان به میرایی خاموش جلوگیری کنید. سپس در طی چند روز آینده گلخانه را به خوبی تهویه رسانی کنید تا کاملا خشک شود.

9- حوضچه ای را برای جمع آوری آب باران بسازید :

وجود یک حوضچه در باغ ضروری است تا از بارندگی های فصلی بیشترین بهره را ببرید. بارندگی در فصل زمستان بیشتر است. برداشت آب باران برای کشاورزی به نفع محیط زیست است زیرا در تابستان تقاضا برای آب بیشتر خواهد شد و شرکت های آب و فاضلاب را مجبور به برداشت از آب های زیر زمینی می کند که این امر برای محیط زیست مضر و برای مصرف کننده پرهزینه است. گیاهان گلخانه ای مانند تمشک آبی ، کاملیا و آزالیا با آب باران رشد بهتری دارند زیرا آب شرب کمی قلیایی است.

10- نرده ، فنس و داربست ایجاد کنید :

زمستان زمانی ایده آل برای راه اندازی و یا تعمیر مسائل حفاظتی اطراف باغ می باشد. برای تعمیر کردن این حفاظ ها دقت کنید تا هرگونه خزه و کپک را روی آن ازبین ببرید. بهتر است این کار در یک روز افتابی انجام شود.

11. یک تپه از کود بسازید :

با استفاده از زباله های گیاهی و برگ هایی که از باغچه تان جمع آوری شده است ، این کار را انجام دهید و برای اینکه روند تجزیه با سرعت بیشتری صورت گیرد ، آنها را به خوبی خرد کنید و با آب و فعل کننده های بیولوژیکی ترکیب نمایید به خاک مورد نظر بیفزایید.

12. بستر های جدید و تازه ای فراهم کنید :

همزمان با به عمل آمدن خاک ، علف های هرز و آشغال ها را از آن جدا نمایید. کود گیاهی (کمپوست) یا کودی مکه به خوبی پوسیده شده باشد و هر گونه اصلاح کننده خاک را به ضخامت 10 سانتی متر روی خاک مورد نظر بریزید و با چنگک به عمق 25 تا 30 سانتی متری برسانید.

باغبانی در فصل بهار

13.حیاط را به خوبی بررسی کنید :

شاخه هایی که آویزان هستند را مشخص کنید و اگر نیاز به سیم کشی یا هر گونه کار اضافی داشتن ، برنامه ریزی نمایید. شاخ و برگ گیاهان سال گذشته را ببرید و آن ها را به کودتان اضافه کنید که تاثیر بسزایی در روند رشد گیاهان و درخت ها خواهد داشت.

همانطور که مطالعه کردید ، متوجه شدید که در زمستان کارهای زیادی برای انجام دارید. برای روند بهتر کار ، لیستی را برای کارهایی که می خواهید انجام دهید تهیه کنید تا وقتی بهار می رسد آن ها را انجام دهید. اگر با مشکل نیز روبرو شدید و یا موفق بودید نکات مهم موفقیت و شکست را یادداشت کنید تا در سال بعد جزییات را به شما یاداوری کند ، همچنین داشتن ژورنال گیاه شناسی برای شناخت ، رشد و تغذیه بهتر گیاه خالی از لطف نخواهد بود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن