ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بهترین حیوان مادر و كدام جانور بهترين مادر را دارد و عشق مادری در حیوانات و زحمتکش ترین مادران حیات وحش و بهترین مادران نمونه حیات وحش و فداکارترین مادر حیات وحش را در نم نمک بخوانید.

بهترین و فداکارترین مادر حیوانات در حیات وحش

قلمرو حیوانات می تواند نسبت به حیوانات کوچک تر بی رحم باشد . غالبا امور قبل تولد مانند لانه سازی ، محافظت از تخم ها ، محافظت و تربیت حیوانات کوچک پس از تولد نیز به مادران سپرده می شود. مادران در حیات وحش بقای فرزندان خود را برعهده دارند و به خاطر این تلاش ، شایسته قدردانی هستند. بعد از معرفی پدران نمونه حیات وحش حالا در این قسمت از نم نمک قصد داریم به معرفی بهترین و زحمتکش ترین مادران در حیات وحش بپردازیم.بهترین و فداکارترین مادر حیوانات در حیات وحشبهترین و فداکارترین مادر حیوانات در حیات وحش

بهترین حیوان مادر

1- اختاپوس غول پیکر اقیانوس آرام

اختاپوس غول پیکرآرام شاید یکی از زحمتکش ترین مادران دریایی باشد که 74000 تخم را در یک گودال می گذارد و هفت ماه از آن ها مراقبت می کند . این کار حفظ تخم ها از گزند شکارچیان ، برای مادر یک عمل فداکارانه محسوب می شود . اختاپوس بزرگ اقیانوس آرام برای زنده ماندن غذایی نمی خورد و از چربی ها و پروتئین موجود در بدن خود استفاده می کند که در نهایت نگه داری از بچه ها و نخوردن غذا براثر خودخواری از بین می رود .

2- فیل آفریقایی

فیل ها با 2 سال دوره حاملگی ، طولانی ترین دوره را نسبت به سایر پستانداران دارند . آن ها همچنین بزرگترین نوزاد را نسبت به هر حیوان روی خشکی به دنیا می آورند به طوری که وزن نوزاد نر فیل ، هنگام تولد 120کیلوگرم است بنابراین می توان گفت فیل آفریقایی مادری سخت کوش است .

تغذیه فیل های کوچک تا 2-3 سال اول زندگی کاملا به مادران شان بستگی دارد. این مادران زحمتکش تمام وقت از بچه های خود مراقبت می کنند تا وقتی خودشان بتوانند زنده بمانند. بچه فیل ها همیشه در میان گله راه می روند تا از دید شکارچیان محفوظ بمانند . پس از این مدت مادران مجبور نیستند تا بچه های خود را ترک کنند چرا که مجدد از فیل های نوجوان خود نیز مراقبت می کنند.

مادران حیات وحش

3- کانگورو خاکستری

مادر بودن تمام وقت وظیفه کانگوروهای خاکستری است . نوزادان 36 روز پس از تولد در مراحل اولیه رشد خود راهی کیسه مادر می شوند - جایی که طی بارداری در آن بودند - و مجدد برای تغذیه درآنجا می مانند تا اینکه حدودا 9 ماه بعد از آن خارج شوند . از آنجا که دوره رشد اولیه بسیار کوتاه است اما کانگوروهای ماده می توانند سریعا باردار شوند ، یعنی تقریبا برای همیشه باردار هستند.

آن ها میتوانند همزمان دو بچه داشته باشند و دو نوع شیر مختلف تولید کنند تا هر دو کودک مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند . حتی موضوعی جالب تر این است که یک کانگوروی ماده در صورت نیاز می تواند رشد و نمو جنین را مسدود کند بنابراین تا زمانی که کودک قبلی نتواند کیسه را ترک کند ، دوباره زایمان نخواهد کرد .

4- صاریغ ویرجینیایی

صاریغ ویرجینیایی می تواند 4-25 نوزاد را در کیسه خود حمل کند. صاریغ ماده ممکن است تا 17 پستان داشته باشند که البته بیشتر آن ها 12 پستان دارند. از آنجا که هر کودک می تواند از یک پستان تغذیه کند ، تنها 12نوزاد زنده می مانند.

صاریغ ماده پس از تولد نوزادان ، همزمان وظیفه نگهداری و مراقبت از 12 کودک را برعهده دارد. آنها با ادامه رشد خود حدود 100 روز در کنار مادر می مانند و درنهایت وقتی بزرگتر شدند برپشت مادر خود سوار می شوند .

زحمتکش ترین مادران حیات وحش

5- پنگوئن امپراطور

روند تولد پنگوئن های امپراطور به همکاری مادر و پدر بستگی دارد. مادر ذخایر غذایی خود که باعث تولید تخمک می شود را حفظ می کند و پس از تخمگذاری ، آن ها را به پدر منتقل می کند. این عمل بسیار مهم است زیرا آسیب رساندن به تخم ها به معنای مرگ جوجه ها است .

پس از انتقال ، پدر تخم ها را نگهداری می کند در حالی که مادر پیاده روی برف ها می رود تا ماهی هایی را برای تغذیه کودک خود جمع آوری کند. پس از جمع آوری مجدد به سراغ بچه های خود برمی گردد .

6- قورباغه سمی توت فرنگی

قورباغه سمی توت فرنگی برعکس پنگوئن مادر است که برای مراقبت از جوجه هایش مسیرهای طولانی را طی می کند ، اما او تا ارتفاعات بلند پرش دارد ، او در وهله اول در کف جنگل های بارانی کاستاریکا روی تخم هایش تراز می شود . هنگامی که جوجه ها سر از تخم بیرون آورده اند ، انها را یکی یکی روی سطوح کم عمق آب حرکت می دهد . گاهی اوقات از بلندترین و مرتفع ترین برگ موجود روی درختان به عنوان یک سایه انداز استفاده می کند . سپس هر کدام از جوجه هایش را تغذیه می کند تا اینکه دوران دگردیسی را طی کنند و بالغ شوند .

 بهترین مادران حیات وحش

7- ارکا (نهنگ قاتل)

مادران ارکا پس از تولد بچه ها استراحتی ندارند . نهنگ های قاتل تازه متولد شده در اولین ماه زندگی خود به هیچ وجه نمی خوابند ، این بدان معناست که مادر نیز نمی تواند بخوابد . در عوض ، آنها به طور مداوم شنا می کنند ، تا به پیشگیری از گزند شکارچیان و حفظ ذخایر مهم چربی و عضله کمک کنند . میزان مرگ و میر در ارکا های جوان زیاد است و بین 37 تا 50 درصد از آن ها در شش ماه اول زندگی می میرند ، بنابراین بسیار مهم است که مادران در نزدیکی آن ها باشند .

برخی از ارکاها کل زندگی خود را در کنار مادر می مانند .

8- سیسیلیان Taita African

هنگامی که تخم های این مادر دوزیست همانند کرم خارج شود او یک لایه اضافی و مغذی از پوست خود رشد می دهد تا کودکان از آن تغذیه کنند. او هر سه روز یکبار این کار را می کند تا کودکان پرتحرکش استقلال بیشتری داشته باشند . به این رفتار درماتوتروفی گفته می شود و نوعی رفتار سخاوتمندانه است که به مادر آسیبی نمی رساند.

 مادران نمونه حیات وحش

9- تیغ پشت بی دم

تیغ پشت بی دم ماداگاسکار می تواند تا 32 نوزاد را به دنیا آورد . آن ها معمولا دارای 12 پستان هستند اما در برخی از ماده ها 29 عدد است که قطعا تغذیه را آسان می کند . پس از حدود 3 هفته ، تیغ پشت ها قادر به جمع آوری مواد مورد نیاز برای لانه سازی هستند که مادر وظیفه راهنمایی آن ها را بر عهده دارد .

10- کوسه چین دار

اگرچه درباره کوسه مرموزی به نام کوسه چین دار به طور قطع اطلاعات کمی در دسترس است اما دانشمندان بر این باورند که ماده ها طولانی ترین دوره حاملگی را نسبت به هر مهره دار دارند و این دوره تا 3.5 سال طول می کشد. حاملگی طولانی مدت این کوسه باعث کاهش سرعت متابولیسم او می شود. کوسه های چین دار مادر ، نوزاد خود را در رحم نگه می دارند تا رشد کنند و پس از رشد کامل آن ها ، زایمان می کند .

فداکارترین مادران حیات وحش

11- پلیکان سرچکشی

پلیکان سرچکشی در طی 3-4 ماه ، هر روز ساعت ها کار می کند تا یک لانه بزرگ برای بچه های خود درست کند . در حالی که سرچکشی ماده بساط لانه سازی را مهیا می کند ، سرچکشی نر مواد را جمع کرده و تزئین می کند. این لانه می تواند به طول و عرض 1.5 متر باشد و وزن یک انسان بزرگسال را تحمل کند که حدود 8000 سرچکشی درون آن جای بگیرد .

12- تمساح

ممکن است در ابتدا درک این موضوع دشوار باشد اما مادران تمساح بسیار سخت کوش هستند. آن ها لانه های خود را در میان پوشش گیاهی و کمپوست پوسیده شده می سازند تا گرمای طبیعی آن بتواند تخم ها را محفوظ بدارد .

هنگامی که تخم ها بیرون آمدند ، مادر آن ها را در آرواره های محکم خود فرو می برد تا با خیال راحت در آب رهایشان کند. این نوزادان حداکثر 2 سال درکنار مادر خود می مانند تا وی بتواند حین رشد همچنان از آن ها محافظت کند. این امر برای حفظ نوزادان از شکارچیان بسیار مهم است زیرا 80 درصد آن ها قربانی شکارچییان می شوند .

تمساح مادر نمونه حیات وحش

13- خرس قطبی

یک خرس قطبی برای آماده شدن بارداری ، به اندازه کافی غذا می خورد تا وزن بدن خود را دو برابر کند و نیازهای زمستانی فرزندش را تامین سازد . سپس برای زایمان خود یک گودال عمیق حفر می کند که معمولا روی برف بوده و جایی است که او برای مدت بارداری و دوماه پس از تولد بتواند توله های خود را در آن جا نگهداری کند. وقتی همه این امور را انجام داد ، خرس قطبی مادر به مدت 8 ماه به اصطلاح روزه می گیرد و چیزی نمی خورد (به خواب زمستانی می رود).

خرس قطبی مادر تمام تلاش خود را می کند تا توله هایش را زنده نگه دارد. او پس از تولد توله ها به جستجوی غذا در یخ دریا که همیشه درحال ذوب شدن است ، حرکت می کند تا خود و توله هایش را تا 2 سال آینده زنده نگه دارد و مستقل شوند .

14- اورانگوتان

مادران اورانگوتان از زحمت کش ترین مادران در قلمرو حیوانات هستند . اورانگوتان های جوان در طول دوره رشد به مادران خود وابسته هستند و تا هشت سال شیر می خورند . مادران ، آن ها را در چهار ماه اول زندگی بر روی شکم حمل می کنند و هرگز آن ها را بدون تماس بدنی رها نمی کنند.

مادران اورانگوتان علاوه بر مراقبت از نوزادان خود ، لانه جدیدی را برای خوابیدن شبانه آن ها می سازند . آن ها همچنین از یافتن غذا تا ساختن لانه ها و آنچه را که باید برای استقلال بدانند ، به جوجه های شان می آموزند .

اورانگوتان بهترین مادر حیات وحش

15- نوک شاخ

نوک شاخ یک عادت لانه سازی بسیار عجیب و غریب اما ایمن برای خود دارد. پرنده مادر در داخل قسمت توخالی درخت لانه می سازد و وقتی زمان تخمک گذاری و جوجه کشی فرا رسید با استفاده از گل و میوه داخل لانه را مهروموم می کند.

او دهانه ورودی لانه را به اندازه ای که پدر بتواند به صورت دزدکی برای جوجه ها غذا ببرد یا جوجه ها بتوانند بیرون بیایند ، باز نگه می دارد. برخی از مادران نوک شاخ از این دهانه که بیرون آمدند آن را بازسازی می کنند تا جوجه ها برای مدت بیشتری ایمن بمانند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن