ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، تشخیص بارداری ماهی و علت مرگ ماهی گوپی بعد زایمان و ماهی گوپی چند وقت یک بار زایمان میکند و قرص زایمان ماهی گوپی و علت زایمان نکردن ماهی گوپی و زایمان ماهی مولی و بچه ماهی گوپی چند روزه بزرگ میشود و زایشگاه ماهی گوپی و علائم بارداری ماهی سیچلاید و علائم و نشانه های بارداری ماهی و روش های تشخیص بارداری ماهی و تفاوت های ماهی نر و ماده را در نم نمک مشاهده نمایید.

علائم بارداری ماهی و نحوه تشخیص آن و تفاوت ماهی نر و ماده

یک جستجوی سریع در اینترنت می تواند به شما بگوید که گونه های مختلف ماهی چه ویژگی هایی دارند و همچنین چگونه تخم گذاری می کنند. در نتیجه شما می توانید در این دوران بیشتر از ماهی خود مراقبت کنید اما به نظر شما علائمی که نشان می دهد یک ماهی باردار است چیست؟ اگر می خواهید این علائم را بشناسید ، این قسمت از نم نمک را تا انتها دنبال کنید.علائم بارداری ماهی و تشخیص آن + تفاوت ماهی نر و مادهعلائم بارداری ماهی و تشخیص آن + تفاوت ماهی نر و ماده

اول از همه باید انواع نر و ماده ماهی ها را تشخیص دهید

به عنوان یک قانون کلی ماهی های نر رنگ روشن تری دارند و معمولا قسمت نزدیک به دم آن ها بلند تر است. پایین بدن آن ها در قسمت دم نیز همین شکل را دارند اما انواع ماده معمولا یک حالت مثلثی شکل به رنگ قهوه ای در قسمت انتها دارند. اگر بتوانید جنسیت ماهی را تشخیص دهید ، پس قطعا تشخیص بارداری ماهی برایتان آسان تر می شود.

تشخیص انواع نر و ماده ماهی ها

گونه ماهی های بچه زا را بشناسید

تنها گونه ماهی که باردار می شود ، نوع بچه زا است. برخی دیگر مانند ماهی بتا حتی به روش مرسوم جفت گیری نمی کنند. اگر مطمئن نیستید آیا ماهی بچه زا است و زایمان می کند یا تخم می گذارد ، نگاهی به لیست ماهی بچه زا بیاندازید.

ماهی آبنوس ، دم شمشیری ، رنگین ماهی ، ماهی مالی ، ماهی های بچه زا هستند ، در این موارد ، اولین تخم ماده درون آن وجود دارد و سپس با نر جفت گیری می کند. این تخم ها تبدیل به ماهی کوچک می شوند و مادرشان آن ها را آزاد می کند.

به دنبال لحظات جفت گیری باشید

گونه های مختلف ماهی در طول جفت گیری رفتارهای متفاوتی دارند. باید این رفتار ها را بشناسید. معمولا در بسیاری از مواقع جفتگیری انواع نر؛ ماهی های ماده را با انرژی بسیار بالا دنبال می کنند و حتی ممکن است کارهایی مثل چنگ زدن ، خراش انداختن روی بدن ، گاز گرفتن یا دیگر آسیب ها را به نوع ماده وارد کنند. معمولا در چنین حالتی ماهی نر و ماده یک گوشه آکواریوم می روند و به یکدیگر نزدیک می شوند. معمولا حالت سر و ته به یکدیگر می گیرند ، دور یکدیگر چرخ می زنند و فعالیت هایی را در کنار هم به انجام می رسانند.

لحظات جفت گیری ماهی ها

به دنبال برآمدگی شکم باشید

ماهی های ماده در قسمت پشت شکم خود در دوران بارداری دچار برآمدگی می شوند. شکم آن ها معمولا در عرض 20 الی 40 روز رشد می کند. ممکن است شکم شان بزرگ با شکل کاملا گرد یا حالت جعبه ای داشته باشد. البته بعضی از ماهی ها نیز در قسمت جلوی شکم دچار برامدگی می شوند. یعنی دقیقا زیر آبشش ها؛ البته مراقب باشید که این روش را با چاقی ماهی ها اشتباه نگیرید.

به دنبال نقاط قرمز و سیاه باشید

ماهی های باردار معمولا دارای یک لکه سیاه یا قرمز در شکم و در قسمت پایین بدن می باشند. این لک چشم ماهی کودک است و درست قبل از زایمان به منطقه مقعدی حرکت می کند. اما برخی ماهی ها این لک را همیشه دارند و کم کم وسعت این لک افزایش پیدا می یابد و در طول دوران بارداری تیره تر و روشن تر می شوند.

لک سیاه شکم یک نشانه ماهی باردار

به دنبال علائم تخمک گذاری باشید

بعضی از ماهی ها هستند که برای تخم گذاری محل خاصی از آکواریوم را انتخاب می کنند که احساس می کنند تخم های آن ها در این قسمت امنیت بیشتری دارند. پس به دنبال رفتار ماهی های ماده باشید.

به دنبال تخم های ماهی بگردید

بعضی از انواع ماده تخم ها را نزدیک به برآمدگی شکم خود نگه می دارند اما تغییر اصلی در بیرون بدن اتفاق می افتد. اگر کمی دقت داشته باشید ، می توانید تخم های ریز ژله مانند را در اطراف ماهی مشاهده کنید.

مشاهده شدن تخم های ماهی

ماهی ماده شروع به خجالتی شدن می کند

ماهی ماده همانطور که به پایان دوره بارداری نزدیک تر می شود ، شروع به خجالتی شدن می کند و اغلب در میان شاخ و برگ ها و دکوراسیون آکواریوم پنهان خواهد شد.

ماهی سخت شنا می کند

اگر چه که همیشه این موضوع صدق نمی کند اما بعضی از ماهی های باردار ، هنگام شنا کردن وضعیت سخت تری نسبت به همیشه دارند. پس نوع حرکت ماهی ها را به دلیل وزن بیشتر شان بررسی کنید که می تواند نشانه ای از بارداری در آن ها باشد.

سخت شنا کردن ماهی باردار

ماهی کمتر غذا می خورد

یکی دیگر از علائم بارداری ماهی این است که در این دوران از خوردن غذا اجتناب می کند. ممکن است این اتفاق کاملا ناگهانی رخ بدهد؛ مخصوصا اگر ماهی قبلا یک برنامه غذایی منظم داشته است ، اما اکنون دیگر آن را رعایت نمی کند.

ماهی بیشتر در عمق می ماند

وقتی ماهی ماده برای اولین بار زایمان می کند ، ممکن است کمی عصبی شود. او تا زمان فرو رفتن در آکواریوم بالا و پایین می رود. اگر مدتی پایین بماند ، وحشت نکنید. درد مانع از فعال شدن او می شود ، اما بعد از زایمان به حالت عادی باز می گردد.

ماهی گاهی به سطح برای تنفس می آید

طبیعی است در طول زایمان تنفس و ضربان نبض در ماهی ماده ، سریع تر شود او ممکن است به سطح بیاید تا از اکسیژن تنفس کند.

آمدن ماهی باردار به سطح برای تنفس

آماده سازی برای تولد ماهی

اگر مطمئن شدید که ماهی ماده باردار است ، باید بدانید چگونه از ماهی مراقبت کنید تا آسیبی به او نرسد.

تعویض فیلتر آبی با یک فیلتر اسفنجی

اگر داخل آکوریوم خود فیلتر آبی دارید ، بهتر است یک فیلتر اسفنجی را جایگزین آن کنید که در شرایط بارداری ماهی بهتر عمل می کند و باعث می شود که ماهی و تخم هایش سالم بمانند.

جدا کردن ماهی ها

بهتر است که ماهی های باردار و تخمگذار را از ماهی های دیگر جدا کنید. تا زمانی که ماهی های نوزاد به دنیا آمدند ، محل کافی برای رشد و نمو داشته باشند و در محیط امن تری قرار بگیرند. اگر برایتان مقدور است ، یک عدد آکواریوم کوچک برای ماهی های نوزاد و مادرشان تهیه کنید یا با اضافه کردن یک تقسیم کننده پلاستیکی در آکواریوم این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید هیچ کدام از ماهی های دیگر به ماهی کوچک حمله نمی کنند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن