ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، کروکدیل ها و تمساح ها نقاط مشترک زیادی با هم دارند. هر دو به نوعی از یک خانواده هستند، هر دو هر جنبنده ای که گیرشون بیاد رو شکار می کنند، از ماهی و لاک پشت گرفته تا میمونها و بوفالو ها. اما تفاوت کروکدیل ها و تمساح در چیست؟

تمساح ، کروکدیل و سوسمار چه تفاوتی با هم دارند؟

دو تا از گروه های خزندگان امروزی مارمولک ها و کروکودیل ها هستند.تمساح ، کروکدیل و سوسمار چه فرقی با هم دارند؟تمساح ، کروکدیل و سوسمار چه فرقی با هم دارند؟

سوسمار و مارمولک

مارمولک ها تنوع بسیار زیادی دارند؛ از گکوهای دیواری گرفته که در خانه های همه ما زندگی می کنند و به سادگی به آن ها مارمولک دیواری می گوییم تا بزمجه های غول پیکر جنوب شرق آسیا که مردم آن جا به آن ها اژدهای کومودو می گویند ، همه این ها انواعی از مارمولک ها هستند. آفتاب پرست ، ایگوانا ، مارمولک های زیرزمینی با دست و پاهای خیلی کوتاه که تا حدی شبیه مار شده اند ، اینها همه مارمولک هستند. گاهی اوقات به جای کلمه مارمولک (هر نوعی که باشد) به سادگی می گویند «سوسمار».

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت سوسمار و کروکدیل

پس سوسمار نام دیگری برای مارمولک هاست. مثلا مارمولک های روی دیوار خانه تان «سوسمار» هستند. ولی نمی توان از این نام برای نامیدن کروکودیل ها استفاده کرد. کروکودیل ها و انواع مختلف آن ها در سراسر جهان مثل کایمن و الیگاتور همگی در فارسی با عنوان عمومی «تمساح» شناخته می شوند.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت در پوزه ها

ساده ترین راه برای بیان تفاوت بین کروکدیل ها و تمساح ها ، نگاه به پوزه های آنها است. تمساح ها دارای پوزه هایی به شکل پهن ، گرد و U شکل با بینی های بزرگتر هستند ، در حالی که کروکدیل ها دارای پوزه های دراز تر و باریک تر به شکل "V" و بینی های کوچکتر هستند. پوزه تمساح همچنین کوتاهتر از پوزه کروکدیل است.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

کروکودیل قویتر است یا تمساح

  • پوزه پهن تمساحها نسبت به کروکدیل ها به آنها قدرت بیشتری می دهند. آنها می توانند طعمه های سخت پوست مانند لاک پشت ها را خرد کنند ، بسیار آسان تر از آنچه کروکدیل ها می توانند. کروکدیل ها تمایل به خوردن ماهی و پستانداران بیشتری دارند.
به دندانها توجه کنید

آرواره های فوقانی و تحتانی کروکدیل تقریبا به عرض یکسان است ، بنابراین دندان ها حتی در صورت بسته بودن دهان ، در امتداد خط فک در یک الگوی در هم آمیخته قرار می گیرند. از طرف دیگر یک تمساح ، فک بالاتری دارد ، بنابراین هنگامی که دهان آن بسته شده است ، دندان های موجود در فک تحتانی در پوشش فک فوقانی قرار می گیرند که از نظر پنهان است. فقط دندان های فک فوقانی در امتداد خط فک پایین قرار دارند.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

  • فکهای فوقانی تمساحها از فکهای پایین خود پهن تر است ، بنابراین فک فوقانی روی فک تحتانی همپوشان است. به همین دلیل ، دندان ها در فک پایین پنهان می شوند هنگامیکه که دهان آنها بسته می شود.
  • آرواره های فوقانی و تحتانی کروکدیل تقریبا به عرض یکسان است ، بنابراین دندانهای فوقانی و تحتانی آنها هنگام قطع شدن دهانشان به هم می چسبند. این باعث می شود بعضی از دندان هایشان هنگام بسته شدن دهانشان نشان داده شود. تقریبا به نظر می رسند که لبخند می زنند ، زیرا دندان چهارم در هر طرف فک تحتانی بالای لب فوقانی می چسبد.
اجساد آنها را مشاهده کنید

تمساح ها نسبت به کروکدیل ها پوست تیره تری دارند. کروکدیل ها معمولا دارای پوستی سبک تر هستند ، معمولا به رنگ های زیتون سبز یا قهوه ای. تمساح ها معمولا پوستی تیره و مایل به خاکستری دارند. کروکدیل ها همچنین بلند تر از تمساح ها هستند. به طور متوسط ​​ ، کروکدیل های بالغ 5.8 متر است ، در حالی که تمساح های بالغ 3.4 متر است.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

  • به طور متوسط ​​ ، تمساح های بزرگ رشد 800-1000 پوند وزن دارند. کروکدیل ها می توانند کمی بزرگتر شوند و وزن آن بین 1000 تا 2000 پوند باشد.
  • متوسط ​​طول عمر تمساح ها 30-50 سال و متوسط ​​طول عمر کروکدیل ها 70-100 سال است.
تفاوت در پاها

در کنار و حاشیه پا های پشتی کروکودیل ها حاشیه ای دندانه دار وجود دارد که در تمساح ها دیده نمی شود. همچنین در تمساح ها انگشت های پای عقب شبکه ای و پرده دار است ( تا نصف انگشت ).

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت در محل زندگی

تمساح ها ها بیشتر در آب های شیرین مثل دریاچه ها و برکه ها زندگی می کنند و این آب ها را ترجیح می دهند در حالی که کروکودیل ها آب دریا را بیشتر ترجیح می دهند. البته اعضای هر دو خانواده می توانند در هر دو نوع آب زنده بمانند.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

آب شور یا شیرین

بر خلاف تمساح ، کروکدیل ها غدد بزاقی را بر روی زبان خود تغییر داده اند تا به آنها در تحمل آب نمک کمک کند. کروکدیل ها معمولا در نزدیکی دریاچه ها ، رودخانه ها ، تالاب ها و برخی مناطق آب شور زندگی می کنند. هر دوی آنها در آب و هوای گرمسیری زندگی می کنند زیرا خونسرد هستند.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

حیوان در کدام منطقه جهان است؟

کروکدیل ها در مناطق گرمسیری آفریقا ، آسیا ، استرالیا و قاره آمریکا یافت می شوند. تمساح ها در جنوب ایالات متحده و چین زندگی می کنند. ایالات متحده تنها کشوری است که تمساحها و کروکدیل ها در آن سکونت دارند.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

  • تمساح های آمریکایی بیشتر در فلوریدا و لوئیزیانا یافت می شوند و کمتر در آلاباما ، جورجیا ، کارولینای جنوبی ، می سی سی پی و تگزاس یافت می شوند.
  • کروکدیل های آمریکایی معمولا در فلوریدا یافت می شوند.
کدام بیشتر در آب هستند؟

کروکدیل ها تمایل دارند بسیار فعال تر باشند و زمان بسیار بیشتری را در آب از تمساح ها می گذرانند. تمساح ها بیشتر وقت خود را در گل و لای یا فضای سبز مرداب ها و دریاچه ها می گذرانند.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

  • تمساح ها تمایل دارند تخم های خود را در تپه های دارای پوشش گیاهی اطراف آب شیرین قرار دهند.
  • کروکدیل ها تخم های خود را در مکان های کمی خشک مانند گل و ماسه قرار می دهند.
کدام تهاجمی ترند؟

کروکدیل ها تمایل دارند بسیار وحشی تر از تمساح ها باشند. وقتی چیزی نزدیک شود کروکدیل ها به احتمال زیاد به طور تصادفی حمله می کنند ، در حالی که تمساح ها احتمالا منتظر می مانند تا گرسنه یا تهدید به حمله کنند.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

  • کروکدیل ها در زیستگاه طبیعی و باغ وحش ها رفتار بسیار تهاجمی نسبت به انسان در مقایسه با تمساح دارند.
سرعت آنها را رعایت کنید

کروکدیل ها و تمساحها هر دو شناگر خیلی سریع هستند و هر دو تا سرعت 20 مایل در ساعت شنا می کنند. در روی زمین ، آنها کمی کندتر هستند و معمولا تا 11 مایل در ساعت حرکت می کنند. از آنجا که کوچکتر هستند و به راحتی خسته نمی شوند ، تمساح ها معمولا می توانند برای مدت زمان طولانی تری نسبت به کروکدیل ها می دوند.

تمساح و کروکدیل چه تفاوتی با هم دارند؟

تمساح ، کروکدیل و سوسمار چه تفاوتی با هم دارند؟

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(22 رای)
85.4%

نظر دادن