ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، امروزه برخی از زندان های خوفناک برای بازدید عموم باز است و تبدیل به موزه ای وحشتناک شده است.

زندان همیشه مکانی تاریک و مایوس کننده در ذهن تداعی می کند که علاوه بر جنبه تاریخی می تواند وضعیت حقوق بشر در دوران های مختلف و همچنین جرم و شکنجه و قوانین حاکم بر کشورها را نشان دهد. امروزه برخی از این زندان های خوفناک برای بازدید عموم بازند و به موزه ای وحشتناک تبدیل شده اند. در این مطلب شما را با چند نمونه از این ساختمان ها آشنا می کنیم.عجیب و غریب ترین زندان های جهانعجیب و غریب ترین زندان های جهان

 

زندان «جزیره روبین» _ آفریقای جنوبی

از این زندان در زمان تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی به عنوان بیمارستان وابسته به ارتش استفاده می شد و جالب است بدانید نلسون ماندلا ، حدود 18 سال از عمر خود را در این جزیره گذراند. امروزه از این زندان به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می شود.

 

زندان «الد ملبورن گل» _ استرالیا

در زمان استفاده از این زندان 133 فرد در آنجا به دار آویخته شدند و جسد آن ها در محل نامشخصی در حیاط زندان دفن شد. کلکسیون ماسک های مرگ از نکات عجیب این زندان است. بعد از دار زدن زندانی ، سر او را می تراشیدند و صورتش را با نوعی پلاستیک قالب می گرفتند. دولت این کار را نمادی برای قدرت و مبارزه علیه جرم می دانست.

 

زندان «آلکاتراز» _ آمریکا

حتما فیلم زندان آلکاتراز را دیده اید ، زندانی که در آن از صخره ها به عنوان دژ نگهبانی استفاده می شد و فرار از آن غیرممکن بود. اما در سال 1962 سه زندانی که از کت های ضد آب خود قایق ساخته بودند موفق به فرار از این زندان شدند و تا به امروز از سرنوشت آن ها خبری نیست.

 

قلعه «المینا» _ پرتغال

باید بگوییم که صنعت برده داری در این مکان شکل گرفته است. چرا که هزاران هزار آفریقایی در این منطقه دستگیر می شدند و پس از انتقال به قلعه بدون بازگشت المینا با کشتی های حمل برده ها به نقاط مختلف جهان منتقل می رفتند.

 

زندان «تول اسلنگ» _ کامبوج

این زندان یک دبیرستان قدیمی است که «خمر روج» ، پادشاه کامبوج آن را به محلی برای شکنجه و قتل تبدیل کرد. او سبب کشتار 1/7 میلیون نفر بود و پس از سقوطش این زندان به یک موزه برای یادآوری نسل کشی و خشونت تبدیل شد.

 

زندان «جزیره شیطان» _ فرانسه

این زندان که به دستور ناپلئون سوم ساخته شد محلی برای تبعید مجرمان بود. آنها مجبور به کار بودند و راه ها و سلول های خود را می ساختند. بیماری و کوسه های آب های اطراف فرار را غیر ممکن می کرد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن