ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل جمال خاشقجی روزنامه نگار، مقاله نویس و نویسنده به همراه عکس های خانوادگی و نحوه ناپدید شدن و قتل جمال خاشقجی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه جمال خاشقجی و همسرش(Jamal Khashoggi)

  • نام اصلی : جمال خاشقجی
  • متولد : 13 اکتبر 1958 مدینه
  • مرگ : 2 اکتبر 2018 (60 سال)
  • زمینه فعالیت : نویسندگی
  • پیشه : روزنامه نگار ، مقاله نویس و نویسنده
  • محل سکونت : ایالات متحده آمریکا
  • علت درگذشت : قتل
  • همسر : روای تونسی
  • نامزد : خدیجه چنگیز (Hatice Cengiz)
  • فرزندان : 4 فرزند

بیوگرافی کامل جمال خاشقجی

جمال خاشقجی متولد 13 اکتبر 1958 روزنامه نگار ، مقاله نویس و نویسنده اهل کشور عربستان سعودی بود. وی همچنین مدیر و سردبیر ارشد شبکه خبری العرب و از منتقدان نحوه حکمرانی در عربستان بود.بیوگرافی جمال خاشقچی روزنامه نگار و همسرش + فرزندانبیوگرافی جمال خاشقچی روزنامه نگار و همسرش + فرزندان

جمال خاشقجی

سرنوشت جسد جمال خاشقجی

جمال در 2 اکتبر 2018 به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و در داخل کنسولگری عربستان به قتل رسید و جسدش تکه تکه شد. جمال ، نوه محمد خاشقجی ، پزشک مخصوص ملک عبدالعزیز بود و نیز عدنان خاشقجی که در ماجرای مک فارلین مشهور شد ، عموی او بود.

وضعیت ازدواج و همسر جمال خاشقجی

جمال خاشقچی سالها پیش با روای تونسی ازدواج کرده بود و 4 فرزند دارد و از سال 2018 با خدیجه چنگیز ارتباط داشت.

جمال خاشقجی و همسرش خدیجه چنگیز

جمال خاشقجی و همسرش خدیجه چنگیز

فارغ التحصیل لیسانس رشته بازرگانی در سال 1982 از دانشگاه دولتی ایندیا در آمریکا می باشد ، او مقاله نویسی و روزنامه نگار سیاسی و منتقد دولت کشور خود بود.

پسران جمال خاشقجی

پسران جمال خاشقجی

خانواده

خاشقجی معرب قاشقچی ، کلمه ترکی ، بمعنی قاشق ساز است. این به دلیل آن است که جد او اصالتا از شهر قیصریه (ترکیه) بوده و در اواخر دوران عثمانیان حاکم شهر مدینه شد.

جمال خاشقجی - jamal khashoggi

جمال خاشقجی - jamal khashoggi

عموی وی بنام عدنان خاشقجی متعاقب ماجرای مک فارلین در ایران مشهور شد. عدنان در مصاحبه ای با مجله نیویورک در سال 1989 ادعا کرده است که پدربزرگ وی یهودی بوده است.

از روزنامه نگاری تا مشاور

فعالیت او از روزنامه نگاری شروع شد و سمت های مختلف را داشت ، از سال 2004 مشاوره رسانه ای شاهزاده ترکی الفیصل ، سفیر سابق عراق در لندن و واشینگتن بود.

عکسهای شخصی جمال خاشقجی

عکسهای شخصی جمال خاشقجی

مدیر کل بن طلال

شاهزاده ولید بن طلال دیگر چهره شاخصی میلیاردر سعودی بود که جمال با او روابط بسیار نزدیکی داشت و در شبکه های ماهواره العراب بن طلال بعنوان مدیرکل منصوب شده بود اما این شبکه بیش از یک روز پخش نشد.

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد

شروع محدودیت برای جمال

خاشقچی یکی از چهره های فعال رسانه ای در دوران عبدالله بن عبدالعزیز بود اما در دوره ملک سلمان و پسرش ماجرای متفاوت شد و خاشقچی دیگر جرات انتشار مقالات و نقد های سیاسی را در عربستان نداشت.

مهاجرت به آمریکا

در سال 2016 به علت انتقاد از انتخاب ترامپ توسط مقامات سعودی منع کار شد و یکسال بعد به علت نقد های سیاستی بن سلمان مجبور به تبعید خود خواسته خود به آمریکا شد.

او مدتی در یک اندیشکده کار می کرد و برای واشنگتن پست مقاله می نوشت.

ناپدید شدن در استانبول

وی پس از آنکه در روز 2 اکتبر 2018 برای ثبت ازدواج خود به سفارت عربستان در استانبول رفت ، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده است.

ماجرای مفقود شدن جمال خاشقجی

ماجرای مفقود شدن جمال خاشقجی

منابع ترکیه ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه تکه شده است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه های عربی گفته است که «مقام های ترکیه تکه تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده اند».

تأیید قتل توسط تلویزیون رسمی عربستان

درنهایت در تاریخ 19 اکتبر 2018 تلویزیون رسمی عربستان قتل جمال خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول را تأیید کرد و ادعا کرد که وی طی یک مشاجره تصادفی کشته شده است. همچنین ، دستور برکناری ژنرال احمد عسیری معاون وزارت اطلاعات عربستان و سعود القحطانی ، از دستیاران محمد بن سلمان ، صادر و 18 نفر ناشناس دیگر هم بازداشت شدند و هیئتی از سه وزراتخانه عربستان مأمور به ارائه گزارش کامل در مهلتی یک ماهه شد. این در حالی بود که در طول 17 روز پس از ناپدید شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ، دولت عربستان ادعا می کردند که وی کنسولگری عربستان را به سلامت ترک کرده و ولیعهد از سرنوشت او بی اطلاع بوده است.

لحظه ورود جمال خاشقجی به سفارت عربستان در ترکیه

لحظه ورود جمال خاشقجی به سفارت عربستان در ترکیه


منابع : نم نمک | جمال خاشقجی اینستاگرام/ جمال خاشقجی فیسبوک/ صفحه شخصی جمال خاشقجی/جمال خاشقجی ویکی پدیا/ جمال خاشقجی تلگرام/ [lhg ohar]

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن