ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل سونیا پوریامین مجری و گوینده قدیمی تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و شخصی و سوابق سونیا پوریامین با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه سونیا پوریامین و همسرش(Sonia Pouriamin)

  • نام اصلی : سونیا پوریامین
  • متولد : 12 بهمن 1341 لنگرود
  • زمینه فعالیت : تلویزیون
  • پیشه : مجری و گوینده
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس رشته پژوهش هنر
  • سالهای فعالیت : 1359 تاکنون
  • قد : 162 سانتیمتر
  • فرزندان : سینا و سپهر
  • نوه : سامیار

بیوگرافی کامل سونیا پوریامین

سونیا پوریامین متولد 12 بهمن 1341 در لنگرود ، مجری و گوینده پیشکسوت ایران است.بیوگرافی سونیا پوریامین مجری و همسرش + زندگینامهبیوگرافی سونیا پوریامین مجری و همسرش + زندگینامه

سونیا پوریامین - Sonia Pouriamin

سونیا پوریامین - Sonia Pouriamin

فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته پژوهش هنر می باشد بزرگ شده تهران است و میگوید مادرش تنها برای تولد فرزندانش به لنگرود می رفت.

سونیا پوریامین در روسیه

سونیا پوریامین در روسیه

خانواده

پدرم کارمند بانک مرکزی و مادرم خانه دار بود. ما پنج خواهریم و من در میان آنها دومی هستم. اسامی ما به ترتیب مریم ، سونیا ، سودابه ، صوفیا و سالومه پوریامین است.

همه ما خواهران تا مقطع کارشناسی ارشد درس خوانده اند. یکی از خواهرانم هم درحال حاضر دانشجوی مقطع دکتراست. مرحوم پدرم همیشه تاکید داشت که دخترانش هم تحصیلکرده شوند و هم سر کار بروند.

پدرم کارمند بانک مرکزی و مادرم خانه دار بود.

سونیا پوریامین و مادرش

سونیا پوریامین و مادرش

ورود به تلویزیون در 18 سالگی

در سال 1359 وقتی 18 ساله بود از مدرسه هشترودی با معدل خیلی خوبی دیپلم گرفت اما بخاطر انقلاب فرهنگی نتوانست وارد دانشگاه شود.

به این ترتیب با آگهی جذب نیرو وارد تلویزیون شد و با برنامه همگام با جنگ علاوه بر پژوهشگری و دستیاری تهیه کننده بعنوان مجری جلوی دوربین رفت ، اولین برنامه ای که اجرا کرد برنامه دنیای کتاب در سال 59 بود.

سونیا پوریامین مجری برنامه دنیای کتاب

سونیا پوریامین مجری برنامه دنیای کتاب

در دانشکده صدا وسیما

در سال 1361 زمانی همگام با تاسیس دانشکاه صدا و سیما در رشته کارگردانی تلویزیون ، مشغول تحصیل شد و کنار ان در تلویزیون و رادیو فعالیت داشت.

عکسهای جدید سونیا پوریامین مجری قدیمی

عکسهای جدید سونیا پوریامین مجری قدیمی

از جنگ تا حج

در سال 1361 از طرف سازمان صدا و سیما برای تهیه گزارش به جبهه های جنگ تحمیلی رفت و در سال 71 نخستین زنی بود که برای تهیه برنامه حج عازم حج شد.

سونیا پوریامین و نوید محمدزاده

سونیا پوریامین و نوید محمدزاده

وضعیت ازدواج و همسر سونیا پوریامین

سونیا پوریامین سالها پیش با همسرش که اهل کرمان است ازدواج کرده است.همسر وی دارای مدرک دکترای پژوهش هنر و مدرس این رشته است این زوج صاحب نوه هم هستند.

سونیا پوریامین و علی اصغر پورمحمدی

سونیا پوریامین و علی اصغر پورمحمدی

نحوه آشنایی و ازدواج

همسرم استاد من بود. یک روز بعد از کلاس من را خواست و پیشنهاد ازدواج را مطرح کرد. من آن زمان خواستگاران متعددی داشتم و به همین دلیل از او فرصت خواستم. ماجرا را به والدینم گفتم و آنها هم خواستند که او را ببینند. بعد از چندمرتبه رفت و آمد ، پدرومادرم که او را شناخته بودند تائیدش کردند. پدرم که اصرارداشت ما ادامه تحصیل بدهیم و کارکنیم به من گفت این فرد در مقام یک همسر به تو کمک می کند رشد کنی. این تاکید پدر مرا مجاب کرد و پیشنهاد ازدواج با ایشان را پذیرفتم.

سونیا پوریامین و مجید سمیعی

سونیا پوریامین و مجید سمیعی

فرزندان سونیا پوریامین

پسر بزرگم سینا متولد 1367 است ، در رشته کامپیوتر تحصیل کرده و در همین زمینه مشغول به کار است و متاهل است و یک پسر به نام سامیار دارد. پسر کوچکم سپهر 24متولد 1371 است. او در رشته روان شناسی درس خوانده و همزمان در شرکتی مرتبط با رشته تحصیلی اش کارمی کند.

رامبد جوان و سونیا پوریامین در خندوانه

رامبد جوان و سونیا پوریامین در خندوانه

گفتگو با حسن روحانی

سونیا در تاریخ 16 بهمن 1392 در مصاحبه با حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران ، در حالی که بر طبق قرار و توافق قبلی نهاد ریاست جمهوری با سازمان صدا و سیما هماهنگ شده بود تا کاظم روحانی نژاد به عنوان مجری حضور داشته باشد ساعتی قبل از برنامه ، ریاست جمهوری خواستار حضور سونیا پوریامین در مصاحبه شد که با مخالفت و سخت گیری ضرغامی باعث ناهماهنگی هایی در پخش مصاحبه و تأخیر در پخش آن شد.

در نهایت اما خانم پوریامین در برنامه حضور پیدا کرد اما به دستور ضرغامی تصاویر به گونه ای فیلمبرداری شد که حتی از نمای دور هم خانم مجری دیده نمی شد.

سونیا پوریامین و ملیکا شریفی نیا

سونیا پوریامین و ملیکا شریفی نیا

شهرت در دهه هفتاد

در دهه 70 و 80 با پخش برنامه 5 و تهران 20 در شبکه برون مرزی جام و جم حضور تاثیرگذاری و موفقی داشت تا اینکه سال 1387 بازنشسته شد.

سونیا پوریامین

سحر ولدبیگی و نیما فلاح و سونیا پوریامین

آشپزی و مادرشوهر

من دو غذای خیلی خوشمزه کرمانی را از مرحوم مادرشوهرم یادگرفتم و همیشه سعی می کنم خوب بپزم که یکی رشته پلو با مرغ و دیگری حلیم بادمجان است. مربای به را هم حرفه ای می پختند و من آن را هم خوب یادگرفتم. پسرانم لازانیا دوست دارند و به همین دلیل سعی می کنم آن را خوشمزه درست کنم. از غذاهای شمالی هم قرمه سبزی را خوب درست می کنم؛ البته دستور پختش کمی متفاوت از دیگر شهرهاست و همچنین باقلاقاتق که مخصوص گیلانی هاست.

عکسهای اینستاگرام سونیا پوریامین

عکسهای اینستاگرام سونیا پوریامین

ترشی لیته

هر سال ترشی مخلوط و لیته درست می کنم و هیچ وقت آن را از بیرون نمی خرم. مربای به درحد زیاد می پزم. مربای هویج و آلبالو را در حد یک شیشه درست می کنم.

بیوگرافی سونیا پوریامین مجری قدیمی

بیوگرافی سونیا پوریامین مجری قدیمی

خوانندگان مورد علاقه

موسیقی ایرانی دوست دارم ، و به آثار محمد اصفهانی ، رضا صادقی و احسان خواجه امیری علاقه دارم ، اما هیچ گاه خود را محدود به یک نوع آهنگ نکرده ام و گاهی آهنگ هایی از انواع مختلف گوش می کنم.

عکسهای شخصی سونیا پوریامین

عکسهای شخصی سونیا پوریامین

گل و گیاه

من و همسرم عشق عجیبی به گل و گیاه داریم. هر سال قبل از عید به همراه هم به بازار گل واقع در خیابان آهنگ می رویم ، کلی گل می خریم و آنها را در گلدان های بالکن مان می کاریم. هر سال بیدمشک و دیگر گل و گیاه های مورد علاقه مان را می خریم و می کاریم تا از آنها لذت ببریم. در طول سال هم همیشه گل می خرم و هر بار که به منزل ما بیایید مشاهده می کنید که چند شاخه گل در گلدان آشپزخانه یا پذیرایی ما درحال خودنمایی است.

سونیا پوریامین و شبنم قلی خانی

سونیا پوریامین و شبنم قلی خانی

شعر

بسیار عالی. کتاب شعر زیاد دارم چون هم به آن علاقه داشته ام و هم شغلم ایجاب می کرده که با شعر ارتباطی نزدیک داشته باشم. از شعرای معاصر به فریدون مشیری و سهراب سپهری علاقه دارم.

سونیا پوریامین ، فریبا کوثری و مرجانه گلچین

سونیا پوریامین ، فریبا کوثری و مرجانه گلچین

سونیا پوریامین و مرضیه برومند

سونیا پوریامین و مرضیه برومند

سونیا پوریامین ، المیرا شریفی مقدم و همسرش داوود عابدی

سونیا پوریامین ، المیرا شریفی مقدم و همسرش داوود عابدی

سونیا پوریامین و فرشته کریمی

سونیا پوریامین و فرشته کریمی


منابع : نم نمک | سونیا پوریامین اینستاگرام/ سونیا پوریامین فیسبوک/ صفحه شخصی سونیا پوریامین/سونیا پوریامین ویکی پدیا/ سونیا پوریامین تلگرام/s،kdh \،vdhldk

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(7 رای)
80%

نظر دادن