ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه و پنج سیما به همراه عکس های خانوادگی و شخصی علی اصغر پورمحمدی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه علی اصغر پورمحمدی و همسرش(Ali Asghar Pour Mohammadi)

  • نام اصلی : علی اصغر پورمحمدی
  • متولد : 1336 رفسنجان
  • زمینه فعالیت : سیاست
  • پیشه : مدیریت صدا و سیما
  • مدرک تحصیلی : دکترای جامعه شناسی
  • سالهای فعالیت : 1358 تاکنون
  • قد :
  • فرزندان : 2 دختر

بیوگرافی کامل علی اصغر پورمحمدی

علی اصغر پورمحمدی متولد 1336 در رفسنجان از مدیران سازمان صدا و سیماست که معاونت سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را بین سال های 1393 تا 1395 بر عهده داشت.بیوگرافی علی اصغر پورمحمدی و همسرش + زندگینامهبیوگرافی علی اصغر پورمحمدی و همسرش + زندگینامه

علی اصغر پورمحمدی - Ali Asghar Pour Mohammadi

علی اصغر پورمحمدی - Ali Asghar Pour Mohammadi

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ارتباطات و دکترای جامعه شناسی از دانشگاه اصفهان است.

خانواده

در روستای ماهونک رفسنجان به دنیا آمد و در یک خانواده پرجمعیت بزرگ شد.

او فرزند شیخ عباس پورمحمدی ، از روحانیان برجسته رفسنجان و برادر ابوذر پورمحمدی تهیه کننده سینماست است.

وی همچنین پسر عموی مصطفی پورمحمدی ، وزیر پیشین دادگستری است. سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد نیز همسر خواهر او است.

علی اصغر پورمحمدی و مصطفی پورمحمدی

علی اصغر پورمحمدی و مصطفی پورمحمدی

ورود رادیو به خانه ما

پدرم مخالف رادیو و تلویزیون بود؛ اما از سال 47 رادیو به خانه ما آمد و ماندگار شد و پدرم اخبار را دنبال می کرد. بعد از اینکه انقلاب شد ، تلویزیون هم به خانه ما آمد؛ اما من سریال «دلیران تنگستان» را قبل از انقلاب به همراه همکلاسی هایم در خانه یکی از همسایه ها دیدم. دوران مدرسه به کار تئاتر علاقه داشتم و انشای من همیشه خوب بود و در نوشته هایم کنایه هایی به حکومت و دولت قبل از انقلاب می زدم.

از خبرنگاری تا جبهه

در دوران دانشجویی از ما تست گرفتند و از بین 200 نفر 8 نفر را به عنوان اعضای انجمن فیلم دانشگاه انتخاب کردند و من جزو آن هشت نفر بودم. زمانی که جنگ شروع شد من مدیر خبر کرمان بودم. از معاونت خبر تهران تماس گرفتند که چه کسی حاضر است به عنوان خبرنگار به جبهه برود ، من به همراه تصویربردارمان داوطلبانه به جبهه رفتم.

عکس های جدید علی اصغر پورمحمدی

عکس های جدید علی اصغر پورمحمدی

وضعیت ازدواج و همسر علی اصغر پورمحمدی

او سالها پیش ازدواج کرده و دارای دو فرزند دختر می باشد .

سیر تا پیاز ازدواج

پدرم به من پیشنهاد داد که با یک خانم معلم در کرمان ازدواج کنم. راضی نبودم و راهی مشهد شدم. از امام رضا (ع) خواستم که اگر تا یک هفته زن برای من پیدا شد ، ازدواج می کنم وگرنه دیگر ازدواج نخواهم کرد.

خانواده دوست داشتند من ازدواج کنم و من به دیدار دوستانم به قم آمدم و آن ها دختری در تهران را به من معرفی کردند و من گفتم من لهجه دارم و به من دختر نمی دهند. خلاصه من با پیگیری دوستان با خانواده همسرم صحبت کردم.

آن ها از ما سوال کردند که معرف شما چه کسانی هستند. من گفتم که معرف من امام خمینی ، آقای رفسنجانی و آیت الله خامنه ای هستند.

پدر خانم من ، چون با بیت امام خمینی آشنا بودند و در آنجا موضوع را مطرح می کنند که یک آقایی به نام پورمحمدی رفسنجان برای خواستگاری آمده است و آنجا همه من را تایید کردند.

عکسهای شخصی علی اصغر پورمحمدی

عکسهای اینستاگرام علی اصغر پورمحمدی

ماجرای خواستگاری

در زمان خواستگاری به خاطر اینکه من سبزه مایل به سیاه بودم روبه روی پنجره نشسته بودم که ضدنور نشود و با عروس خانم صحبت می کردم و نمی دانم چگونه صحبت کردم که به هیج عنوان همسرم متوجه لهجه من نشده بود. (خنده). نهایتا زمستان سال 60 ازدواج کردیم ، حاصل ازدواج ما دو دختر است و دو نوه دارم. در حق فرزندانم کوتاهی کردم چراکه 6 صبح از خانه بیرون می رفتم و دیر وقت به خانه می آمدم.

مدیریت در رادیو

از زمستان 60 تا 73 مدیر گروه فرهنگ و اجتماعی رادیو بودم و برنامه های موفقی مثل سلام صبح بخیر ، خانواده ، عصرانه و ... را داشتم. بهترین دوران رادیو برای من زمانی بود که «صبح جمعه با شما» پخش می شد ، ما از 6 صبح سرکار بودیم تا یک برنامه نیم ساعته روی آنتن برود. حتی امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای هم این برنامه را گوش می کردند. یادم می آید نامه ای در رادیو خوانده بودیم که یک دختر جوان به خاطر هزینه تحصیلش گلایه کرده بود و از وزیر خواست جوابگو باشد. فردای پخش برنامه احمد آقا خمینی تماس گرفت و گفت امام این برنامه را گوش کردند و گفتند هر روز این نامه ها در برنامه خوانده شود.

عکسهای علی اصغر پورمحمدی مدیر صدا و سیما

عکسهای علی اصغر پورمحمدی مدیر صدا و سیما


سمت ها

از سمت های پیشین وی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مدیریت گروه فرهنگی و اجتماعی رادیو
  • مدیریت گروه فرهنگی اجتماعی شبکه های یک و سه سیما
  • مدیریت شبکه پنج سیما (شبکه تهران)
  • مدیریت شبکه سه سیما
  • مسئول شورای سیاست گذاری و هماهنگی ورزش صدا و سیما
  • قائم مقام وزیر ارشاد
  • رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه
  • مشاور رئیس صداو سیما

عکس های اینستاگرامی علی اصغر پورمحمدی

عکس های اینستاگرامی علی اصغر پورمحمدی


منابع : نم نمک | علی اصغر پورمحمدی اینستاگرام/ علی اصغر پورمحمدی فیسبوک/ صفحه شخصی علی اصغر پورمحمدی/علی اصغر پورمحمدی ویکی پدیا/ علی اصغر پورمحمدی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
100%

نظر دادن

1 نظر

  • علی جمعه, 11 اسفند 1402 05:55 توسط علی

    ماشاالله به برکت الله