ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، فیلم شهاب حسینی با نام غلام به کارگردانی میترا تبریزیان کارگردان ایرانی الااصل مقیم تبریز این روزها در انگلستان درحال اکران است.

اکران فیلم غلام با شهاب حسینی در انگلستان

فیلم سینمایی غلام به کارگردانی میترا تبریزیان با بازی شهاب حسینی نخستین فیلم انگلیسی زبان درباره جامعه ایرانی است که این روزها در انگلستان درحال اکران است.اکران فیلم غلام در انگلستان با حضور شهاب حسینی + تصاویراکران فیلم غلام در انگلستان با حضور شهاب حسینی + تصاویر

شهاب حسینی در سکوت خبری در فیلمی به نام «غلام» بازی داشته که این روزها در انگلستان اکران محدودی گرفته است. او در این فیلم نقش یک راننده تاکسی به نام غلام را دارد. میترا تبریزیان که به عنوان عکاس ساکن لندن فعالیت دارد ، حالا به یک تجربه سینمایی دست زده است. او فیلمنامه این فیلم را براساس طرحی از سیروس مسعودی نوشته که یکی از تهیه کنندگان فیلم نیز است.

ناصر معمارضیا ، تریسی بنت ، آرمین کریما ، راسل پارسی ، آمرجیت دو ، کارین اسکینر کارتر و … دیگر بازیگران این فیلم هستند.

اکران فیلم غلام در انگلستان با بازی شهاب حسینی

بی بی سی در خبری که منتشر کرده این فیلم را از حیث روایت شبیه به ساخته درخشان مارتین اسکورسیزی دانسته و می نویسد : «راننده تاکسی» ساخته مارتین اسکورسیزی (با فیلمنامه پل شریدر) برای همگان فیلمی آشنا است با دستمایه ای که حالا یکی از داستان های کلاسیک سینماست : یک راننده تاکسی که علیه فساد اطرافش می شورد و یک تنه در مقابل آن می ایستد. این بار داستانی شبیه به همین را در فیلم تازه ای می بینیم به نام «غلام» ساخته میترا تبریزیان که در لندن ساخته شده و این روزها اکران محدودی در بریتانیا دارد. راننده تاکسی ای که علیه اطرافش می شورد ، کسی نیست جز شهاب حسینی ، بازیگری که جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را برای بازی در فیلم “گذشته” ساخته اصغر فرهادی در کارنامه دارد.

شهاب حسینی

فیلم سینمایی غلام با بازی شهاب حسینی

داستان فیلم غلام در لندن در سال 2011 میلادی روی می دهد و درباره یک راننده تاکسی ایرانی به نام غلام (شهاب حسینی) ، است که شب ها کار می کند و هیچ علاقه ای به صحبت درباره گذشته اش ندارد.

«غلام» با آنکه دو شغل دارد ولی نشان داده می شود که علاقه ای به پول و مادیات ندارد. او با آنکه رابطه خوبی با دایی اش ندارد ولی هر روز برای خوردن چیزی به کافه او می رود. مادر غلام در تلاش است که او را به خانه (ایران) بازگرداند ولی او هیچ تصمیمی برای برگشتن ندارد. بیننده در طول فیلم متوجه می شود که «غلام» قهرمان یک جنگ است ولی مشخص نیست چه جنگی؟ ، سربازی که ناگهان در بحبوبه جنگ بدون آنکه ردی از خود به جا بگذارد ناپدید می شود.

«غلام» در کل مردی است بدون هیچ گذشته ای ، هیچ آینده ای و بدون اعتقاد به هیچ چیز خاصی و آنچه که تا حدودی مشخص است این است که او با عده غریبه خطرناکی درگیر است ، افرادی که از گذشته او می آیند و حال و آینده او را به شدت تهدید می کنند.

«میترا تبریزیان» ، کارگردان ایرانی الاصل مقیم انگلستان ، این فیلم را براساس فیلمنامه ای مشترک از خود و «سیروس مسعودی» ساخته است و تهیه کنندگی این فیلم را «زادوک ناوا» بر عهده دارد.

 شهاب حسینی

شهاب حسینی در نمایی از فیلم سینمایی غلام

کارگردان فیلم در جلسه پرسش و پاسخ در سینمای ریجنت استریت در لندن گفت که همه به او گفته اند که به سراغ شهاب حسینی نرود و «امکان ندارد که او بازی در یک فیلم کم بودجه این چنینی در لندن را قبول کند» ، اما او در ایران به دیدار این بازیگر شناخته شده - که در حال کارگردانی فیلمش بوده- رفته و او به دلیل موضوع و فیلمنامه قبول کرده که در فیلم بازی کند.

زمانی که درباره عکس العمل و نظر این بازیگر درباره فیلم پرسیده شد ، تبریزیان اشاره کرد که شهاب حسینی هنوز فیلم را ندیده چون مایل نیست که لینک اینترنتی فیلم برای او فرستاده شود و منتظر است تا به شکل دیگری فیلم را به تماشا کند.

شهاب حسینی

شهاب حسینی در فیلم سینمایی غلام

یکی از حضار در این جلسه گفت تصویری که از لندن در فیلم ترسیم شده به نظر می رسد امکان نمایش فیلم را در ایران مهیا کند و کارگردان فیلم احتمال نمایش فیلم در ایران را رد نکرد. فیلم از جهت موضوع و نوع پوشش بازیگران ، به نظر می رسد که بتواند از سد ممیزی در ایران بگذرد و اکران شود.


تاریخ : 97/01/22

fars

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن