ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

سام درخشانی که این روزها حضور پررنگی در شبکه نمایش خانگی دارد ، از تفاوت کار در این مدیوم با تلویزیون گفت. این بازیگر معتقد است : در شبکه نمایش خانگی تماشاگر از همان قسمت اول ، یقه ات را می گیرد و عوامل ساخت باید جوابگو باشند؛ زیرا دسترسی به برنامه رایگان نیست که بگویی همینی که هست!

سام درخشانی : تماشاگر یقه ات را می گیرد و نمی توانی بگویی همینی که هست!

سام درخشانی بازیگر سینما و تلویزیون درباره اینکه کار کردن در نمایش خانگی چه تفاوتی با بقیه فضاها دارد؟ به ایسنا گفت : ما در تلویزیون کاری را می ساختیم که می دانستیم 7-8 قسمت هم فرصت داریم تا کار ، جا بیفتد و بعد از آن مردم ، دهان به دهان آن را تبلیغ کنند و مخاطبانش زیاد شود. مهمترین نکته هم این بود که محتوا ، رایگان بود و همه مردم به آن دسترسی داشتند. اما کار در نمایش خانگی کاملا متفاوت است. کار در این فضا به ما یاد داد که از همان قسمت اول ، تماشاگر یقه تو را می گیرد ، چون بابت محتوایی که می بیند ، هزینه پرداخت کرده و در این صورت ، عوامل ساخت آن محتوا باید جوابگو باشند زیرا دسترسی به آن رایگان نبوده که بگویند همینی که هست!سام درخشانی الان کجاست؟سام درخشانی الان کجاست؟

دست ما برای مطرح کردن مسائل اجتماعی خیلی بسته است

وی با اشاره به سطح کیفی آثار خارجی در مقایسه با تولیدات داخلی ، اظهار کرد : در همین پلتفرم ها تمام سریال های روز خارجی پخش می شود؛ یعنی ممکن است گاهی مخاطب متوجه نباشد که به لحاظ فنی چه اتفاقی افتاده اما در ضمیر ناخودآگاهش این محتواها را با هم مقایسه کند و متوجه تفاوت کیفیت محتوای داخلی با محصولات خارجی بشود. همین دلایل ، وظیفه و کار ما را خیلی سخت کرده است. حالا به همه این موارد ، مشکلات فنی ، امکانات کم ، ممیزی و سانسور را هم اضافه کنید. دست ما برای مطرح کردن مسائل اجتماعی خیلی بسته است. در سریال های خارجی می بینیم که هر اتفاقی که حتی در آینده می خواهد بیفتد ، در سریال هایشان می گنجانند اما ما به همین اتفاقاتی که در اجتماع امروزمان جاری است هم نمی توانیم بپردازیم. این عامل ، قصه های ما را محدود می کند. بخش عمده ای از مشکلات ما مشکلات قصه است و همه می دانیم که قصه ، اصلی ترین رکن یک اثر هنری است.

تلویزیون با ضعف در تولید محتوا ، در رقابت با پلتفرم ها باخت

این بازیگر درباره کار در پلتفرم ها و فشارهایی که بعضا به این مدیوم وارد می شود و تاثیر آن بر روی فعالیت هنرمندان ، بیان کرد : الان در تمام بخش های جامعه فشارهایی هست اما بالاخره همه دارند کار خودشان را انجام می دهند. ما مردم ایران یاد گرفته ایم که در هر شرایط ، یک راه پیدا کنیم. پاندمی کرونا مردم را خانه نشین کرد و تلویزیون هم با ضعف در تولید محتوا ، در رقابت با پلتفرم ها باخت و فضا را دو دستی تقدیم پلتفرم ها کرد. الان هم با محبوبیتی که پلتفرم ها بین مردم دارند امکان ندارد که به راحتی از بین بروند ، اما بالاخره کارشان سخت تر می شود.

مافیاباز نیستم/این بازی ، یک شو است

وی درباره تفاوت «شب های مافیا : زودیاک» با سری قبلی این بازی نیز معتقد است : من از روزی که با شخصیت زودیاک آشنا شدم احساس کردم چون این شخص ، پیشینه و شناسنامه ندارد ممکن است نتوانیم به راحتی با او ارتباط برقرار کنیم. ضمن اینکه زودیاک بازی را سخت تر می کند. من مافیاباز نیستم و فقط موقعی که برای تمرین و ضبط این برنامه می آیم مافیا بازی می کنم و این را برای مافیا بازها هم نمی گویم چون افراد حرفه ای در مافیا ، پیچیدگی را دوست دارند. من برای عموم مردم می گویم که هرچقدر سناریوی بازی ساده تر باشد ، مردم همراه تر می شوند. اساسا حرفی که همیشه به هم تیمی هایم در این بازی می زنم این است که حواستان باشد ما بازیکن مافیا نیستیم. ما یکسری بازیگر ، خواننده ، فوتبالیست و مجری هستیم که هر کداممان تعدادی طرفدار داریم و این بازی ، یک شو است. مردم از ما توقع بازی حرفه ای ندارند. دیدن ما ، خلق وخو و همکاری و اتحادمان احتمالا برای آن ها جذاب تر است. به همین دلیل همیشه به بچه ها می گویم ترسو بازی نکنید. نهایتش این است که اشتباه می کنید! هدفمان این است که مردم از دیدن برنامه لذت ببرند.

درخشانی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا فکر می کند بازیکن خوبی است؟ اظهار کرد : اساسا اصلا پلیر (بازیکن) نیستم؛ نه در زندگی شخصی و نه در بازی مافیا. برای همین هیچ نوع بازی برایم جذاب نیست. اگر هم پیش بیاید و یک بازی را انجام بدهم فقط به چشم تفریح و برای گذران زمان است. بزرگترین چیزی که در زندگی ام به آن می بالم این است که آن چیزی که هستم را نشان می دهم و برایم سخت است که بازی کنم.

تجربه سام درخشانی اجرای برنامه «ایران» در تلویزیون و دلایل ترک آن

او که تجربه مجری گری در تلویزیون را با اجرای مسابقه «ایران» در سال 99 داشته در پاسخ به اینکه آیا آن را ادامه خواهد داد؟ بیان کرد : من یک تجربه مجری گری در تلویزیون داشتم که با کرونا همزمان شد. یک موضوع جذاب که همه آیتم های آن درباره ایران بود که هیچگونه سوگیری نداشت و می توانست محتوای خوبی برای همه سلیقه ها باشد. تجربه خوبی بود و دیده شد و بعد از چند قسمت ، برنامه به سمت سفارشی شدن رفت و آنجا دیگر همکاری ما تمام شد. در زمینه اجرا باید یک کار خیلی ویژه باشد که با شخصیت و شرایط من همخوانی داشته باشد. به صرف اینکه فقط بخواهم اجرا کنم ، کاری را نمی پذیرم.

ماجرای جوک های سام درخشانی

در بخش دیگری از این گفت وگو درخشانی درباره حضور فعالش در شبکه های اجتماعی و تعامل طنازانه با برخی از چهره ها مورد سوال واقع شد و اینکه آیا این اتفاقات یک همفکری برنامه ریزی شده است؟ که پاسخ داد : این به کاراکتر شخصی من برمی گردد. من هرجا که می روم دلم می خواهد انرژی و شادی آنجا باشد. یعنی در حال خوب مخاطبانم اثرگذار باشم و اساسا نگاه من به صفحات مجازی ام مثل این است که یک گروه داریم که با تعدادی از دوستان و همراهانم آنجا در تعاملیم و با وجود گرفتاری ها و دغدغه هایمان برای چند دقیقه در کنار هم یک اتفاق مفرح را تجربه کنیم. اصلا به این فکر نمی کنم که کل ایران من را دنبال می کنند یا حرف های من را می شنوند. من مدت ها قبل برخی از جوک هایی که خوشم می آمد را در صفحه ام می گذاشتم و آرام آرام این مدل شوخی ها گرفت و خیلی چرخید. اما اتفاق برنامه ریزی شده ای نبود. درصورتی که گاهی می شنوم که می گویند تو دنبال جذب فالور هستی ، درصورتی که اصلا این طور نیست. تا به حال نشده که با این همه مخاطبان و همراهان خوبی که دارم بخواهم یک کار تبلیغاتی بگیرم و از طریق صفحاتم ، کسب درآمد کنم. صرفا از اینکه واقعا وقتی اسم سام درخشانی می آید مردم و همراهانم ، حس خوب بگیرند ، لذت می برم.

کار کردن با پیمان و مهراب قاسمخانی همیشه برایم جذاب است

درخشانی که اخیرا در «روزی روزگاری مریخ» با برادران قاسم خانی همکاری داشت ، درباره این همکاری گفت : کار کردن با پیمان و مهراب قاسم خانی همیشه برای من جذاب است. چون هم دانش و هنر دارند و هم شخصیت های بسیار دوست داشتنی و مهربانی هستند که در همکاری با آن ها هم خوش می گذرانیم و هم یاد می گیریم.

او درباره بازی در سریال «روزی روزگاری مریخ» و چالش های آن اظهار کرد : این سریال برای من یک چالش بزرگ محسوب می شد به دلیل اینکه این حجم از فانتزی را خودم هم درک نمی کنم ، چه برسد به اینکه بخواهم آن را بازی کنم و به باور تماشاچی برسانم. از آن مهمتر اینکه من اصلا فیلم فضایی و تخیلی دوست ندارم. یعنی اصلا در زندگی ام فیلم فضایی نگاه نکرده ام. حتی جنگ ستارگان را هم ندیده ام. حالا شما فکر کنید من با چنین زاویه ای در این پروژه قرار بگیرم و بازی کنم و بخواهم موضوعی که خودم آن را دوست ندارم را برای خودم و مخاطب باورپذیر کنم. از این نظر برای من چالش بزرگی بود که خدا را شکر وقتی پروژه تمام شد در نهایت ، خروجی کار ، خیلی مثبت بود اما پخش آن همزمان با روزهایی شد که حال جامعه خوب نبود و ما هم طبیعتا ، دل و دماغ ادامه کار را نداشتیم و بعد از آن هم دیگر ادامه مسیر ، میسر نشد.

کار کردن با پیمان قاسم خانی برگ برنده است ، سوخت نمی دهی!

درخشانی در پایان در پاسخ به اینکه با توجه به جذابیت نداشتن این فضا برایش ، چه دلیلی باعث پذیرش این نقش شد؟ اظهار کرد : کار کردن با پیمان قاسم خانی برگ برنده است. یعنی تو سوخت نمی دهی! برای یک بازیگر چه چیزی بهتر از این که با تیمی کار کند که رزومه خوبی دارند و همیشه تیم برنده بوده اند و کارهایشان مورد توجه مخاطب قرار گرفته است. علاوه بر این ، من فکر می کنم پیمان همچنان با فاصله ، بهترین نویسنده طنز ایران است.


بیوگرافی سام درخشانی

سام درخشانی متولد 31 تیر سال 1354 در شهر تهران است او بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون است.

سام یک برادر بزرگتر به نام شهریار دارد و مادرش فهیمه کولاتج خانه دار است. سام درخاشانی مدرک تحصیلی علوم تجربی دارد و دانشجوی انصرافی تئاتر است. سام درخشانی کلاسهای بازیگری زیر نظر حمید سمندریان را گذرانده است.

  • تاریخ: سه شنبه, 21 شهریور 1402
  • برگرفته از: ایسنا

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن