ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خلاصه داستان سریال بازی تاج و تخت و بازیگران سریال بازی تاج و تخت و اسامی بازیگران سریال بازی تاج و تخت و عکس پشت صحنه سریال بازی تاج و تخت و بیوگرافی بازیگران مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت و عوامل سریال بازی تاج و تخت را در نم نمک ببینید.

خلاصه داستان و معرفی بازیگران سریال بازی تاج و تخت

بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ بی او ساخته شده است.بیوگرافی بازیگران سریال بازی تاج و تخت + داستانبیوگرافی بازیگران سریال بازی تاج و تخت + داستان

سریال بازی تاج و تخت

سریال بازی تاج و تخت

این مجموعه برگرفته از پرفروش ترین مجموعه داستان های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است.

نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج و تخت نام دارد. فیلم برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت ، کرواسی ، ایسلند و مراکش انجام گرفته است.

زمان پخش

پخش فصل هفتم از 16 ژوئیه 2017 آغاز شد ، و در 27 اوت 2017 به پایان رسید. نخستین قسمت از فصل هشتم و آخر این مجموعه ، متشکل از شش قسمت ، در 14 آوریل 2019 پخش گردید و با پخش آخرین قسمت از آن در 19 مه 2019 این مجموعه به پایان رسید.

موسیقی متن

موسیقی متن این مجموعه توسط رامین جوادی آهنگساز ایرانی آلمانی ساخته شده است و او برنده جایزه بهترین آهنگساز سریال در بخش هنرهای خلاق جایزه امی برای آهنگسازی سریال تاج و تخت شد.

مجموعه داستان این سریال

این مجموعه روایت کننده نسبی داستان های مجموعه رمان ترانه یخ و آتش است که داستان آن در قلمرو خیالی وستروس می گذرد. بازی تاج وتخت ، راوی تاریخچه نبرد خشونت بار بین دودمان های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می کنند. با پیشرفت مجموعه مدعیان و تهدیدهای جدیدی در سرزمین های یخی شمالی و قاره شرقی اسوس پدیدار می شوند. این داستان ها در سه روند اصلی به صورت هم زمان پیش می روند.

بازیگران سریال بازی تاج و تخت

بازیگران سریال بازی تاج و تخت

در هفت اقلیم

داستان زمانی آغاز می شود که تمامی هفت اقلیم در اتحاد به سر می برند. تابستانی طولانی وستروس را دربر گرفته و انتظار می رود که به زودی پایان یابد. اما با مرگ دستِ شاه (دستیار و مشاور اعظم) اوضاع به سرعت تغییر می کند؛ شاه رابرت براتیون که پادشاهی را با یک انقلاب از تارگرین ها گرفته است ، از دوست و هم رزم قدیمی خود ، ند استارک ، نگهبان شمال ، درخواست می کند تا مقام دستِ شاه را بپذیرد. اوضاع نابه سامان کشور و احتمالِ کشته شدن دستِ شاه پیشین ند استارک را مجبور به پذیرفتن این منصب می کند. او برای آغاز کار ، سرزمین اجدادی خود ، وینترفل ، را ترک کرده و به کینگز لندینگ ، پایتختِ هفت اقلیم ، می رود.

در دیوار

دیوارِ واقع شده در شمالِ وستروس ، یک مانع ساخته شده از سنگ ، یخ و جادوست که 480 کیلومتر طول ، بین 210 تا 270 متر ارتفاع و در بخش فوقانی حدود 10 متر پهنا دارد و شمال وستروس را از سرزمین یخ زده وحشی ها جدا می کند. نگهبانان این دیوار به نگهبان شب معروف هستند که در هنگام عضویت ، قسم می خورند که تا پایان زندگی شان به دیوار خدمت کرده و هیچ دارایی مادی نداشته و هرگز ازدواج نکنند. در آغاز داستان گروهی از نگهبانان شب که در حال گشت زدن در شمال دیوار هستند ، با وایت واکرها مواجه می شوند. گونه ای باستانی از موجودات جادویی که گمان بر این است که قرن ها پیش از بین رفته اند. تمامی گروه نگهبانان شب به جز یک نفر در مقابله با آنان کشته می شوند. اما کسی در آن سوی دیوار حرف او مبنی بر بازگشت وایت واکرها را باور نمی کند.

در شرق

در همان زمان در شهر پنتوس در قاره اسوس که در شرق وستروس واقع شده است ، ویسریس تارگرین ، پسر شاه دیوانه ، در تلاش است تا تخت پادشاهی را پس بگیرد. در همین راه ، او خواهر خود ، دنریس تارگرین را به عقد کال دروگو رئیس قوم وحشی دوتراکی درمی آورد تا بتواند از ارتش او برای شکست پایتخت استفاده کند.

بهترین بازیگران سریال بازی تاج و تخت

شخصیت های مجموعه تلویزیونی خیال پردازی حماسی بازی تاج و تخت برگرفته از شخصیت های همتایشان در مجموعه داستانهای فانتزی ترانه یخ و آتش جنگ با آدرها و همچنین نبرد بر سر تخت آهنین واقع در جهان خیالی وستروس را پیگیری می کند ، و به نبرد خانواده های اشرافی و سلطنتی و پشتیبانان آن ها از یکدیگر نیز می پردازد.

در ادامه این بخش از نم نمک به معرفی بهترین بازیگران این سریال می پردازیم :

چارلز دنس

چارلز دنس بازیگر سریال بازی تاج و تخت

چارلز دنس بازیگر سریال بازی تاج و تخت

برگشت به تاریخچه بازیگری هر بازیگر همیشه بهترین روش برای یافتن نکاتی تاریک یا مبهم در مورد او بوده است. برای مثال ، چارلز دنس که دراین سریال نقش به یاد ماندنی تایون لنیستر را بازی می کند در نخستین نقش دوران حرفه ای خود درسال 1981 در فیلم «تنها برای چشمان تو» ، نقشی کوتاه و حاشیه ای داشت. وی دراین فیلم نقش یک شخصیت شرور بنام کلاوس را در یکی از صحنه های فیلم بازی کرد.

لنا هیدی

لنا هیدی بازیگر نسبتا سرشناسی بود که دراین سریال نقش سرسی لنیستر رابه زیبایی هر چه تمام تر ایفا می کند. وی علاقه فراوانی به تتو کردن دارد و این موضوع باعث شده که تتوهای بسیاری روی بدن خود داشته باشد.

لنا هیدی بازیگر سریال بازی تاج و تخت

لنا هیدی بازیگر سریال بازی تاج و تخت

اما در سریال «بازی تاج و تخت» این تتوها با استفاده از برنامه های کامپیوتری حذف شده اند. علاوه بر این که وی تتوهای زیادی روی بدن خود دارد و بیشترشان نقش گل ها یا پرندگان هستند وی گفته که از تتو کردن نیز لذت میبرد زیرا اینکار آرامش خاصی به او می دهد.

اونا چاپلین

همانگونه که ممکن است از اسم او حدس زده باشید ، اونا چاپلین که دراین فیلم نقش همسر راب استارک با نام تالیسا میگیر را بازی می کرد نوه چارلی چاپلین بزرگ است.

اونا چاپلین بازیگر سریال بازی تاج و تخت

اونا چاپلین بازیگر سریال بازی تاج و تخت

از طرف دیگر یوجین اونیل ، نمایشنامه نویس برجسته آمریکایی نیز از طرف دیگر پدربزرگ او به شمار می آید زیرا چارلی چاپلین درسال 1943 با دختر یوجین اونیل ازدواج کرد. داشتن چنین شجره نامه پرباری برای اونا چاپلین یک مزیت به شمار می آید.

رُز لزلی

رز لزلی ، بازیگر نقش دوست داشتنی ییگریت وحشی که یکی از دردناک ترین صحنه های سریال «بازی تاج و تخت» مربوط به مرگ او بود ، برخلاف داستان سریال در دنیای واقعی در قصر لیلکی هد در آبردین شایر اسکاتلند بدنیا آمده و بزرگ شده است.

رُز لزلی بازیگر سریال بازی تاج و تخت

رُز لزلی بازیگر سریال بازی تاج و تخت

این قصر از قرن پانزدهم میلادی خانه اجدادی خاندان لزلی بوده است. قصر لیکلی هد هفت اتاق خواب ، یک سالن بزرگ ، یک سالن نقاشی و یک اتاق پذیرایی با دیوارهای تزیین شده با صفحات چوبی دارد. پس ییگرت در دنیای واقعی برخلاف داستان سریال یک نجیب زاده است.

سوفی ترنر

سوفی ترنر بازیگر سریال بازی تاج و تخت

سوفی ترنر بازیگر سریال بازی تاج و تخت

سوفی ترنر بازیگر نقش سانسا استارک در سریال «بازی تاج و تخت» از سن 3 سالگی وارد دنیای بازیگری شده است و یکی از نخستین فعالیت های او در حوزه سینما بازی در نقش مترسک در فیلم «جادوگر شهر اُز» «Wizard of Oz» بود. پس سانسا با دنیای فانتزی چندان بیگانه نیست.

جروم فلین

جروم فلین که دراین سریال نقش یک جنکجوی شوخ و بددهن اما دوست داشتنی و واقع گرا بنام برَن را بازی می کند در گذشته در دنیای موسیقی و خوانندگی فعالیت داشته است.

جروم فلین بازیگر سریال بازی تاج و تخت

جروم فلین بازیگر سریال بازی تاج و تخت

وی همراه با رابسون گرین که هردو در سریال تلویزیونی بریتانیایی «سرباز سرباز» «Soldier Soldier» حضور داشتند چندین آلبوم ضبط کرده بودند و یکی از موزیک های آنان درسال 1995 با عنوان «ملودی رها شده» «Unchained Melody» در صدر جدول فروش موسیقی بریتانیا قرار گرفت.

هری لوید

هری لوید بازیگر نقش ویسریس تارگرین ، برادر دینریس تارگرین ، از نوادگان چارلز دیکنز ، نویسنده افسانه های بریتانیا است. وی در سریالی با عنوان «آرزوهای بزرگ» «Great Expectations» که درسال 2011 از شبکه بی بی سی و بر اساس یکی از رمان های چارلز دیکنز بهمین نام ساخته شد حضور داشت.

هری لوید بازیگر سریال بازی تاج و تخت

هری لوید بازیگر سریال بازی تاج و تخت

هری لوید درسال 1999 در فیلم دیگری نیز با نام «دیوید کاپرفیلد»که آن هم بر اساس رمانی از پدربزرگش ساخته شده بود بازی کرده است.

پیتر دینکلیج

بی شک پیتر دینکلیج در نقش تیریون لنیستر یکی از ستارگان بی چون و چرای سریال «بازی تاج و تخت» و از محبوب ترین شخصیت های سریال است.

پیتر دینکلیج بازیگر سریال بازی تاج و تخت

پیتر دینکلیج بازیگر سریال بازی تاج و تخت

علاوه بر این که وی یک کوتوله است نکته جالب دیگر در مورد او این است که دینکلیج از سن 16 سالگی به گیاهخواری روی آورده است. علاوه بر این وی با یک موسسه حفاظت از حیوانات در ایالات متحده با نام «Farm Sanctuary» نیز همکاری می کند.

توماس برودی سنگستر

فکر می کنید شخصیت جوجن رید که در سریال «بازی تاج و تخت» برای مدتی همراه برن استارک در سفر بودو جان خود رابه خاطر دفاع از او از دست داد چند سال سن دارد.

توماس سنگستر بازیگر سریال بازی تاج و تخت

توماس سنگستر بازیگر سریال بازی تاج و تخت

شاید باور کردنی نباشد اما این بازیگر که توماس برودی سنگستر نام دارد 25 ساله است. وی قبلا نیز در فیلم «عشق واقعی» «Love Actually» در نقش یک نوجوان بازی کرده است. جالب این که وی نسبت خانوادگی نزدیکی نیز با هیو گرانت بازیگر سرشناس هالیوود دارد.

امیلیا کلارک

امیلیا کلارک بازیگر نقش دوست داشتنی و محوری دینریس تارگرین بعد از بازی دراین سریال به شهرت فراوانی رسیده است. اگر عکس های او قبل از بازی دراین سریال را دیده باشید درمی یابید که مو های او اصلا بلوند نیستند.

امیلیا کلارک بازیگر سریال بازی تاج و تخت

امیلیا کلارک بازیگر سریال بازی تاج و تخت

مو های زیبایی که وی در سریال دارد در واقع کلاه گیسی است که به گفته خودش هر صبح می پوشد و پوشیدن آن به وی کمک می کند که بیشتر در نقشش فرو برود.

پخش تلویزیونی

مجموعه تلویزیونی بازی تاج وتخت توسط شبکه اچ بی او در کشور آمریکا پخش می شود. پخش این سریال در دیگر کشورها از طریق شبکه های همکار اچ بی او یا شبکه های پولی دیگر معمولا به صورت هم زمان با آمریکا یا با چند هفته تأخیر انجام می گیرد. پخش این سریال در کشور چین از طریق شبکه سی سی تی وی از آغاز سال 2014 شروع شده است. نسخه پخش شده توسط سی سی تی وی به صورت گسترده ای صحنه های سکس و خشونت را سانسور می کند. این عمل موجب اعتراض بینندگان چینی به ویژه به ناهماهنگی صحنه های پخش شده در این نسخه از مجموعه شده است.

جوایز

اولین فصل مجموعه بازی تاج وتخت برای 13 جایزه امی از جمله جایزه مجموعه دارم فوق العاده نامزد شد. این فصل 2 جایزه بازیگر مکمل فوق العاده در سریال دارم و طراحی تیراژ فوق العاده را از آن خود کرد. پیتر دینکلیج ، که در نقش تیریون لنیستر بازی می کند ، در امی ، گلدن گلوب ، اسکریم و جایزه ستلایت به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل معرفی شد. فصل دوم سریال در سال 2012 نیز توانست 6 جایزه در بخش هنرهای خلاقانه جایزه امی به دست بیاورد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن