ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بیوگرافی امیرحسین مرادی و بیوگرافی محمد رجبی و بیوگرافی سعید تمجیدی و اعدام و دادگاه و نحوه دستگیری و هشتگ اعدام نکنید و عکسهای معترضان آبان و شغل و خانواده امیرحسین مرادی و محمد رجبی و سعید تمجیدی در نم نمک.

زندگینامه سعید تمجیدی ، امیرحسین مرادی و محمد رجبی معترضین آبان محکوم به اعدام

آبان سال 1398 با افزایش یکباره قیمت بنزین که اثری مستقیم بر روند زندگی همه اقشار جامعه به خصوص قشر کارگر و نیازمند داشت ، شاهد اعتراضات گسترده ای در سراسر کشور بودیم. در بعضی از نقاط هم اعتراضات به درگیری و رفتارهای خشونت آمیز ختم شد و تعدادی نیز در این اعتراضات کشته شدند.بیوگرافی سعید تمجیدی ، امیرحسین مرادی و محمد رجبی + اعدامبیوگرافی سعید تمجیدی ، امیرحسین مرادی و محمد رجبی + اعدام

در ادامه با بیوگرافی کامل سه تن از معترضان که به اعدام محکوم شدند با شما در نم نمک خواهیم بود.

بیوگرافی امیرحسین مرادی

یکی از این متهمان ، امیرحسین مرادی ، متولد 15 مرداد 1373 در تهران که به عنوان کارمند فروش موبایل بوده و ساکن محله خزانه تهران است. او در جریان اعتراضات آبان ماه 98 دستگیر شده است.

عکسهای اینستاگرام امیرحسین مرادی معترض آبان

عکسهای اینستاگرام امیرحسین مرادی معترض آبان

بیوگرافی سعید تمجیدی

سعید تمجیدی دیگر محکوم به مجازات اعدام متولد 1 خرداد 1371 در تهران و دانشجوی مهندسی برق در مقطع کارشناسی بوده است.

عکسهای اینستاگرام سعید تمجیدی معترض آبان

عکسهای اینستاگرام سعید تمجیدی معترض آبان

بیوگرافی محمد رجبی

سومین متهم هم محمد رجبی متولد 21 مرداد 1373 است و تا مقطع دیپلم درس خوانده است.

عکسهای اینستاگرام محمد رجبی معترض آبان

عکسهای اینستاگرام محمد رجبی معترض آبان

نحوه دستگیری

امیرحسین مرادی ، محمد رجبی و سعید تمجیدی در 25 آبان 1398 در محله ستارخان در تجمع های اعتراضی شرکت کردند و سه روز بعد امیرحسین مرادی از طریق دوربین های مداربسته شناسایی و دستگیر شده است. با این حال ، وکیل امیرحسین مرادی ، می گوید موکلش در طی یک درگیری بر سر یک موبایل دستگیر شده است و پس از دیده شدن تصاویری از اعتراضات آبان ماه در موبایل او به پلیس امنیت تحویل داده شده است.

محمد رجبی و سعید تمجیدی فردای بازداشت امیرحسین مرادی به ترکیه می گریزند اما در شهر آنتالیا توسط پلیس ترکیه دستگیر می شوند و ترکیه آن را به ایران عودت می دهد.

با این حال غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضائیه ایران ، می گوید دو نفر از این سه نه در اعتراضات ، بلکه در صحنه سرقت مسلحانه دستگیر شده اند و سپس ویدئوهایی در گوشی های موبایل ایشان نشان داده است که اقدامات خرابکارانه مانند به آتش کشیدن بانک دست داشته اند.

احکام صادره

دادگاهی در اسفند 1398 به ریاست قاضی صلواتی این سه تن را به اتهام «مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام» به اعدام محکوم کرد. علاوه بر اعدام امیرحسین مرادی به بابت اتهام «مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب» به 15 سال زندان و 74 ضربه شلاق و بابت اتهام «خروج غیرقانونی از کشور» به یک سال حبس محکوم شده است. سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز بابت اتهام «مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب» هر یک به 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق و بابت اتهام «خروج غیرقانونی از کشور» هر یک به یک سال حبس محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه ایران می گوید این افراد فیلم خرابکاری های خود را برای خبرگزاری های خارجی فرستاده بوده اند و «به دست خودشان بهترین مستندات را ضبط و در جلسات دادگاه اقرار کردند».

اعدام نکنید

اعدام نکنید هشتگی در اعتراض به حکم اعدام سه جوان ایرانی به نام های امیرحسین مرادی ، محمد رجبی و سعید تمجیدی بود که در 24 تیر 1399 در توییتر و اینستاگرام راه افتاد. پس از تأیید و انتشار خبر اعدام این سه جوان هشتگ #اعدام_نکنید در فضای مجازی ترند شد و در اندک زمانی در جایگاه نخست ترند جهانی نیز قرار گرفت. این هشتگ به مدت 2 ساعت ، هشتگ نخست جهان شده بود و در آلمان ترند اول ، در کانادا ترند دوم و در بریتانیا تا رده نهم رسید.

حمایت از اعدام

در این میان بهنوش بختیاری و شهره قمر دو بازیگر زن از اعدام این سه جوان حمایت کردند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(13 رای)
69.2%

نظر دادن