ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل اندی ماری تنیسور به همراه عکس های خانوادگی و سوابق حرفه ای و افتخارات اندی ماری با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه اندی ماری و همسرش(Andy Murray)

  • نام اصلی : سر اندرو برن ماری
  • متولد : 15 می 1987 اسکاتلند
  • زمینه فعالیت : ورزش تنیس
  • پیشه : تنیسور
  • مدرک تحصیلی : فارغ التحصیل دانشگاه شیلر اسپانیا
  • سالهای فعالیت : 1993 تا 2019
  • والدین : ویلیام ماری و جودی ماری
  • قد : 190 سانتی متر
  • همسر : کیم سیرز
  • فرزندان : صوفیا الویا و ادی

بیوگرافی کامل اندی ماری

اندی ماری متولد 15 می 1987 در گلاسکو ، بازیکن تنیس اهل اسکاتلند است.بیوگرافی اندی ماری تنیسور و همسرش کیم سیرز + فرزندانبیوگرافی اندی ماری تنیسور و همسرش کیم سیرز + فرزندان

اندی ماری - Andy Murray

اندی ماری - Andy Murray

فارغ التحصیل دانشگاه بین المللی شیلر اسپانیا می باشد ، قد اندی ماری 190 سانتی متر و وزن اندی ماری 84 کیلوگرم است و از بهترین تنیسورهای جهان به شمار می رود.

خانواده و شغل والدین

نام کاملش سر اندرو برن ماری بوده که به اندی ماری معروف است ، در شهر گلاسکو اسکاتلند به دنیا آمده و بزرگ شده شهر دوبلین می باشد.

پدرش ویلیام ماری شغل آزاد و مادرش جودی ماری مربی تنیس بود و تنها یک برادر بزرگتر از خود به نام جیمی ماری دارد که او نیز یک تنیسور می باشد.

روی ارسکین پدربزرگ مادری اندی فوتبالیست اواخر دهه 50 است.

وضعیت ازدواج و همسر اندی ماری

اندی ماری سال 2005 در 18 سالگی با کیم سیرز دختر نیگل سیرز (مربی و بازیکن سابق تنیس) وارد رابطه عاشقانه شد تا اینکه در نوامیر 2014 با هم نامزد کردند.

این زوج در سال 2015 ازدواج کردند که ثمره آن دو دختر به نام های صوفیا الویا و ادی هستند.

اندی ماری و همسرش

اندی ماری و همسرش

مراسم ازدواج سنتی

قبل از مراسم ازدواج با ماشین خاکستری رنگ تزئین شده به کلیسای قدیمی دوبلین رفت و بنا به رسم و رسوم اسکاتلندی ها با کت مشکی و دامن مردانه تارتان در مراسم ازدواجش حاضر شد.

مراسم ازدواج این زوج در هتل لوکسی متعلق به اندی ماری در اسکاتلند برگزار شد.

مراسم عروسی اندی ماری و همسرش کیم

مراسم عروسی اندی ماری و همسرش کیم

شروع از 3 سالگی

سال 1990 وقتی 3 ساله بود مادرش یک راکت تنیس به او هدیه داد و او از همان زمان به همراه مادر و برادرش شروع به یادگیری و تمرین تنیس پرداخت.

در 5 سالگی اولین بار در مسابقه تنیس شرکت کرد و مورد تحسین لنون اسمیت مربی سرشناس بریتانیایی قرار گرفت سپس از 8 سالگی در لیگ تنیس منطقه مرکزی با بزرگسالان به رقابت پرداخت.

عکس کودکی اندی ماری

عکس کودکی اندی ماری

فاجعه قتل عام مدرسه دوبلین

سال 1996 در 9 سالگی به همراه برادرش در جریان قتل عام مدرسه دوبلین حضور داشت ، در آن حادثه فرد ضارب بعد از کشتن 16 دانش آموز و 1 معلم در نهایت خودکشی کرد.

او و بردارش به دلیل مخفی شدن در دفتر مدرسه از این فاجعه جان سالم به در بردند.

طلاق والدین و روحیه رقابتی

والدینش وقتی 10 ساله بود از هم جدا شدند ، مسئولیت نگهداری او به پدرشان واگذار شد ولی زیر نظر مادرش به یادگیری تنیس می پرداخت.

او معتقد است ضربه روحی ناشی از جدایی والینش دلیل روحیه رقابتی اوست.

اندی ماری و پدر و مادر و همسرش

اندی ماری و پدر و مادر و همسرش

مدرسه

اندی که از 11 سالگی زیر نظر لئون اسمیت مربی اسکاتلندی خود مشغول یادگیری تنیس بود توانست در 12 سالگی قهرمان مسابقات Orange Bowl در رده جوانان شود.

او برای بار دوم در 14 سالگی قهرمان این مسابقات شد و از این نظر جزو 9 تنیسور برتر جهان در 70 سال اخیر می باشد که توانست دوبار قهرمان جام Orange Bowl شود.

انتقال به بارسلونا

در 15 سالگی از طرف والدین اش به مدرسه بین المللی شیلر در بارسلونای اسپانیا فرستاده شد تا تنیس را بصورت حرفه ای و آکادمیک یاد بگیرد.

بعد از مدتی حضور و نشان دادن استعداد خود در این رشته تا مدت ها با امیلیو سانچز بازیکن شماره 1 جهان به تمرین دو نفره پرداخت.

اندی ماری و همسرش کیم سیرز

اندی ماری و همسرش کیم سیرز

مشکل مادرزادی و دوری از تنیس

اندی به طور مادرزادی دو کاسه زانو داشت اما تا 16 سالگی متوجه آن نشده بود و وقتی با درد شدید زانو مواجه می گردد پزشکان این عارضه را تشخیص دادند.

به این ترتیب برای درمان تا مدت ها تنیس را کنار گذاشت.

درخشش و شخصیت سال

در سال 2004 در 17 سالگی موفق شد قهرمان گرند اسلم یو اس اپن در رده جوانان شود و به عنوان یک ستاره نوظهور در دنیای تنیس خودنمایی کرد.

او در همین سال بعنوان “شخصیت جوان ورزشی سال” از سوی BBC انتخاب شد.

عکسهای اندی ماری

عکسهای اندی ماری

بازیکن شماره 1 انگلستان

یک سال بعد در آوریل 2005 اولین رقابت حرفه ای خود را در مسابقات ای تی پی در هارد کورت بارسلونا انجام داد و سال 2006 در 19 سالگی موفق شد عنوان شماره یک تنیس انگلستان را به دست آورد.

مرد شماره 1 تنیس جهان

اندی ماری سال 2007 در 20 سالگی توانست در بین 10 تنیسور برتر جهان قرار بگیرد و دو سال بعد در 22 سالگی مرد شماره 2 تنیس جهان شد.

او در نهایت سال 2016 در 29 سالگی به مرد شماره یک جهان رسید.

زندگی حرفه ای اندی ماری

زندگی حرفه ای اندی ماری

آسیب دیدگی لگن و خداحافظی

سال 2017 با آسیب دیدگی شدید لگن مواجه شد و در سال 2019 عنوان کرد به دلیل این آسیب دیدگی ، بعد از مسابقات ویمبلدون از دنیای تنیس خداحافظی خواهد کرد.

نویسندگی

این تنیسور اسکاتلندی تاکنون دو کتاب به نام های “هفتاد و هفت مسیر من به افتخار ویمبلدون” و “زندگی نامه خود ” بنام Hitting Back منتشر کرده است.

عرصه تبلیغاتی

این ورزشکار مشهور تنیس سال 2009 اولین قرارداد 5 ساله خود در عرصه تبلیغاتی را به به ارزش 30 میلیون پوند با کمپانی آدیداس امضا کرد.

سال 2014 قراردادی 4 ساله به ارزش 25 میلیون دلار با ” Under Armour” امضا کرد سپس سال 2019 برند Castore را بعنوان آخرین اسپانسر خود قبل از بازنشستگی قبول کرد.

اندی ماری همچنین با کمپانی های بزرگی چون Shiatzy ، Chen ، Highland Spring ، Fred Perry ، Head ، ساعت سوئیسی Rado و بانک رویال اسکاتلند قرارداد اسپانسری داشته است.

عکسهای حرفه ای اندی ماری

عکسهای حرفه ای اندی ماری

امور خیریه

این تنیسور در زمینه فعالیت های خیریه همواره از پیشتازان بوده و تاکنون در چندین پروژه از جمله کمک به بیماران سرطانی و بیماران مبتلا به ماریالا شرکت داشته است.

سال 2014 به پاس فعالیت های خیرخواهانه اش جایزه Arthur Ashe Humanitarian سال به او اهدا شد و حالا عضو سامان حمایت از حقوق حیوانات نیز می باشد.

تعصب به ملیت اسکاتلندی

قبلا به دفعات شنیده بودم که به من ماری انگلیسی می گویند و من برای تصحیح این اشتباه یک بار به صورت علنی گفتم که من متولد اسکاتلند هستم.

اما بعدا از آن شایعه سازی درباره من شروع شد و گفتند که او ضد انگلیسی است ، تا اینکه در مسابقات ملی با پوشیدن پیراهن ملی به همه نشان دادم که بریتانیا خاک من است.

هیچ وقت ضد انگلیسی نبوده ام و فقط دوست دارم برای کشورم بازی کنم.

اندی ماری قهرمان تنیس

اندی ماری قهرمان تنیس

حمایت از تنیسورهای زن

او چندین بار از کمبود مربیان زبده خانم در تنیس اظهار تاسف کرده است و گفته است که مبلغ جوایز زنان و مردان تنیسور باید یکسان باشد.

درباره اندی ماری
  • از طرفداران تیم فوتبال هیبرنیان اسکاتلند ، تیم سابق پدربزرگش است
  • مالک هتل Cromlix House در دوبلین است ، هتلی که خودش و برادرش جشن عروسیشان را در آن برگزار کردهاند
  • او خود را فمنیست (طرفدار حقوق زنان) معرفی کرده است
  • تاکنون در بیش از 30 شرکت انگلیسی سرمایه گذاری کرده است

عکسهای اینستاگرام اندی ماری تنیسور

عکسهای اینستاگرام اندی ماری تنیسور


منابع : نم نمک | اندی ماری اینستاگرام/ اندی ماری فیسبوک/ صفحه شخصی اندی ماری/اندی ماری ویکی پدیا/ اندی ماری تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
73.4%

نظر دادن