ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل سامان احتشامی نوازنده و آهنگساز کشور به همراه ترانه شناسی و آهنگها و تصاویر سامان احتشامی و همسرش راز احتشامی و علت کوتاهی قد سامان احتشامی و هزینه کلاس های پیانو سامان احتشامی و پیانو شاد سامان احتشامی و قد سامان احتشامی ویکی پدیا و فرزند سامان احتشامی و بیماری سامان احتشامی و سامان احتشامی نی نی سایت و سامان احتشامی شوخی با پیانو با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه سامان احتشامی و همسرش(Saman Ehteshami)

  • نام : سامان احتشامی
  • متولد : 1 اردیبهشت 1357 تهران
  • محل زندگی : تهران
  • زمینه فعالیت : موسیقی
  • پیشه : آهنگساز و نوازنده
  • همسر : راز احتشامی
  • سالهای فعالیت : 1371 تاکنون
  • قد : 157 سانتیمتر

بیوگرافی کامل سامان احتشامی

سامان احتشامی متولد 1 اردیبهشت 1357 در تهران ، نوازنده ایرانی است.بیوگرافی سامان احتشامی پیانیست و همسرش راز + فرزندانبیوگرافی سامان احتشامی پیانیست و همسرش راز + فرزندان

سامان احتشامی - Saman Ehteshami

سامان احتشامی - Saman Ehteshami

سامان از دانشگاه هنر و معماری فارغ التحصیل شد و آموزشگاه موسیقی احتشامی را تاسیس نمود و هم اینک در این مرکز به تدریس شاگردان مشغول می باشد. در سال 1385 موسسه فرهنگی هنری آوای باغ مهر را به جهت انتشار آثار موسیقی تاسیس نمود.

می گوید همیشه خدا منو دوست داشته ، متاهل است ساز تخصصی اش پیانو است و تدریس هم می کند.

عکس کودکی و جوانی سامان احتشامی

عکس کودکی و جوانی سامان احتشامی

شروع با قابلمه های مادر

موسیقی را با قابلمه های مادرم شروع کردم.

مادرم همیشه ناراحت بود چرا قابلمه هایش دسته ندارد یا درش خراب شده است چون من همیشه از کاسه و بشقاب و قابلمه و سایر ابزار داخل آشپزخانه به عنوان ساز استفاده کردم.

ساز تنبک

پدربزرگم در سن سه ، چهار سالگی ام از شاه عبدالعظیم یک تنبک کوزه ای برایم خرید و با آن مهمانی ها را می چرخاندم و در مدرسه سرپرست گروه موسیقی بودم.

عکس سامان احتشامی در کنار خواهرش

عکس سامان احتشامی در کنار خواهرش

ورود پیانو به خانه

مادرم به پیانو علاقه داشت و دوستی داشت که ما با آنها رفت و آمد داشتیم. پسر دوست مادرم پیانو داشت و وقتی ما به منزل آنها میرفتیم و من که آن زمان 5 یا 6 سالم بود یکبار پشت پیانو نشستم و آهنگی را زدم و استعداد من از آنجا شکوفا شد. مادر من معلم ریاضی بود ، طلاها و فرش خانه مان را فروختیم و یک پیانوی خوب خریدیم و من از آنجا به جایگاه امروزم رسیدم.

اساتید

مرحوم ایرج مهربخش اولین معلم پیانوی من در آموزشگاه چنگ بود. از طریق استاد جلال ذوالفنون با اسماعیل امین موید و استاد جواد معروفی آشنا شدم و به مدت 10 سال پیش این اساتید شاگردی کردم.

پس از اخذ دیپلم تجربی وارد دانشکده هنر و معماری شدم.

پوری بنایی و سامان احتشامی

پوری بنایی و سامان احتشامی

اخراج از مدرسه

من اصلا به درس خواندن علاقه نداشتم و دانشگاهم 9 سال طول کشید ، حتی یکبار در دوران مدرسه با معلم فیزیکم کاری انجام دادم که از مدرسه اخراجم کردند و مادرم هرچه وساطت کرد فایده نداشت و حتی من را از منطقه هم اخراج کردند و من مجبور شدم در یک مدرسه شبانه درس بخوانم. وقتی در کلاس به هم کلاسی هایم نگاه میکردم همه جور آدم بین آنها بود از راننده تاکسی تا غیره و اتفاق جالب تر اینکه یک روز در کلاس نشسته بودم که دیدم همان معلم فیزیک وارد کلاس شد و من با هزار زور و زحمت در آن مدرسه ماندم و درسم را خواندم.

عکس های جدید سامان احتشامی

عکس های جدید سامان احتشامی

شروع فعالیت حرفه ای سامان احتشامی

در سن 14 سالگی اولین اثر خودم را به نام باغ به باغ منتشر کردم و از سن 18 سالگی با سازمان صدا و سیما ادامه داده ام.

در بیش از 200 آلبوم موسیقی به عنوان آهنگساز یا تنظیم کننده ، ناظر ضبط ، صدابردار ، نوازنده سازهای پیانو ، سازهای کوبه ای ، تار و سه تار حضور داشته ام.

وضعیت ازدواج و همسر سامان احتشامی

در سن 21 سالگی با همسرم راز احتشامی ازدواج کردم و به اتفاق هم آموزشگاه موسیقی احتشامی را به جهت پرورش هنرجویان و شرکت آوای باغ مهر را به جهت انتشار آثار موسیقی پایه گذاری کردیم.

روزی 12 ساعت به تدریس موسیقی مشغولم.

انوشیروان روحانی ، سامان احتشامی و همسرش راز احتشامی

انوشیروان روحانی ، سامان احتشامی و همسرش راز احتشامی

نحوه آشنایی با همسرم

همسرم زمانی که 14 ساله بود شاگرد کلاسم شد و ماجرای ما از آنجا شکل گرفت. 16 سالگی با همسرم هم نامزد کردیم و در 17 سالگی اش با هم ازدواج کردیم. من و همسرم مکمل یکدیگر هستیم و اگر همسرم نباشد واقعا من نمیتوانم کاری را انجام دهم و مدیریت زندگی من دست همسرم است.

خیلی از کنسرت های بزرگ را از دست داده ام چون نتوانستم برای او ویزا بگیرم. البته سر کسی منت نمی خواه بگذاریم.

فرزندان

من و همسرم فرزند نداریم اما دختر یکی از دوستان ما به نام رایا همیشه در منزل ما است و من عکس های زیادی با او دارم و همین باعث شده است که فکر کنند رایا دختر من است.

مهران مدیری و سامان احتشامی و همسرش

مهران مدیری و سامان احتشامی و همسرش

شباهت به مارادونا و ترس

من خیلی از چیزهایم شبیه مارادونا است.

من خیلی از سگ بزرگ میترسیدم اما الان دیگر خیلی نمیترسم.

جوائز و افتخارات سامان احتشامی

در سال 1368 موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد طی سالهای 1370 الی 1374 برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شد.

مقام اول را در پیانو کلاسیک و ایرانی کسب کرد در سال 1382 برگزیده جشنواره موسیقی فجر شد.

عکس بیوگرافی سامان احتشامی و همسرش

عکس سامان احتشامی و همسرش راز احتشامی

ماجرای علاقه سامان احتشامی به پیانو

از کودکی ، هر جا پیانو می دیدم ، نغمه ها را به طور صحیح اجرا می کردم. مادرم برای خودش پیانو خرید و مرا با خودش به کلاس پیانو می برد و این باعث شد تا من به پیانو علاقه مند شوم.

خوانندگی سامان احتشامی

گاهی اوقات به جای خواننده های زیادی خوانده ام تا شیوه صحیح خواندن را یاد بگیرند این را هم بگویم که همه بدبختی ها به دوش آهنگساز است ولی آلبوم به اسم خواننده بیرون می آید.

شوخی با پیانو سامان احتشامی

در یکی از کنسرت های سامان احتشامی اثری تحت عنوان «شوخی با پیانو» از سوی او اجرا شد که با همراهی و استقبال ویژه حاضرین در سالن توام شد. احتشامی در این اثر بخش هایی از مهم ترین آثر کلاسیک جهانی را با آثار شاد ایرانی تلفیق کرده بود که خروجی این تلفیق اثری جالب و پرانرژی از آب در آمده بود که این شوخی جالب ، با استقبال و لبخند بسیاری از حاضرین در سالن توام شد.

سامان احتشامی و احترام برومند

سامان احتشامی و احترام برومند

آلبوم ها سامان احتشامی
  • ملودیکا 1392
  • آثار سامان احتشامی 1 (1390)
  • مرا بپذیر 1389
  • کهنه های همیشه نو 1386
  • باغ رویاها 1384
  • پاییزان 1383
  • بهشت من 1382
  • پری کجایی 1381
  • آنا در باغ 1380
  • کوچولوها در باغ 1378
  • مهتاب در باغ 1375
  • راز باغ 1374
  • باغ به باغ 1371

علی زند وکیلی و سامان احتشامی

علی زند وکیلی و سامان احتشامی


منابع : نم نمک | سامان احتشامی اینستاگرام/ سامان احتشامی فیسبوک/ صفحه شخصی سامان احتشامی/ سامان احتشامی ویکی پدیا/ سامان احتشامی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(28 رای)
94.2%

نظر دادن