ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل مهدی ظهوری تهیه کننده و مجری قدیمی تلویزیون در دهه شصت و برنامه جنگ هفته و اخلاق در خانواده به همراه عکس های خانوادگی و شخصی مهدی ظهوری بیماری و مرگ مهدی ظهوری با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه مهدی ظهوری و همسرش(Mehdi Zohouri)

  • نام اصلی : مهدی ظهوری
  • متولد : 1333 تهران
  • درگذشت : 17 شهریور 1402 تهران
  • علت مرگ : عارضه کبدی
  • زمینه فعالیت : اجرا
  • پیشه : تهیه کننده و مجری
  • مدرک تحصیلی : مهندسی شیمی
  • سالهای فعالیت : 1357 تاکنون
  • قد : 178 سانتیمتر

بیوگرافی کامل مهدی ظهوری

مهدی ظهوری متولد 1333 در تهران تهیه کننده و مجری اهل ایران است.بیوگرافی مهدی ظهوری مجری و همسرش + فرزندانبیوگرافی مهدی ظهوری مجری و همسرش + فرزندان

مهدی ظهوری - Mehdi Zohouri

مهدی ظهوری - Mehdi Zohouri

فارغ التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه پلی تکنیک ترکیه است. بچه محله گلوبندک است و وقتی انقلاب شد به ایران آمد و بعد جذب تلویزیون شد.

برنامه های خاطره انگیز

از برنامه های او می توان به اجرای برنامه های «جُنگ هفته» یا «اخلاق در خانواده» نام برد.

خودش می گوید همچنان طرح هایی در ذهن دارد که اگر برای مخاطب امروز تلویزیون اجرایی شود ، قادر است در ساعت پخش برنامه خیابان ها را خلوت کند.

مهدی ظهوری در برنامه چهل تیکه

مهدی ظهوری در برنامه چهل تیکه

تهیه کننده و مجری

من از همان ابتدا ، هم جلوی دوربین فعالیت داشتم و هم پشت آن. هم تهیه کننده بودم و هم مجری. اصلا برنامه هایی را اجرا می کردم که خودم تهیه آن را بر عهده داشتم. از جمله برنامه های من در آن سال ها «جنگ هفته» یا «اخلاق در خانواده» نام داشت. من در گروه های مختلف اجتماعی و خانواده کار کرده ام.

روابط در صدا و سیما

متاسفانه تلویزیون ما بر اساس توانایی ، شایستگی و تاثیرگذاری کسی را انتخاب نمی کند و بیشتر همه چیز بر مبنای رابطه هاست. در تلویزیون ما این مردم نیستند که انتخابشان تعیین کننده است ، بلکه همه چیز به رای و نظر مدیر بستگی دارد.

مدیران ما اکثرا عاشق آرامش هستند و برنامه های خنثی را بیشتر می پسندند و تنها این اهمیت دارد که از تلویزیون برفک پخش نشود و چیزی باشد که آنتن را پر کند. یک وقت خدای نکرده کسی مدیران را بازخواست نکند که فلان برنامه و بهمان مجری داشت درباره چه چیز حرف می زد!

مهدی ظهوری و رضا رویگری

مهدی ظهوری و رضا رویگری

کارمند رسمی صدا و سیما و بازنشستگی

من کارمند رسمی سازمان هستم. کمتر پیش می آید کسی هم کارمند رسمی سازمان باشد و هم آنچنان که من بودم جسورانه عمل کند. در سال هایی که جلوی دوربین نبودم ، وظایف اداری ام را به تبع کارمند بودنم انجام می دادم. بازنشستگی من در سال 82 اتفاق افتاد.

مهدی ظهوری مجری قدیمی صدا و سیما

اخلاق در خانواده

«اخلاق در خانواده» معروف ترین برنامه من در دهه شصت تلویزیون بود. در این برنامه حجت الاسلام علی اکبر حسینی که بعدها نماینده اول مردم تهران در مجلس شد ، با مردم صحبت می کرد و خودم هم به عنوان تهیه کننده و گزارشگر مشغول بودم. جذابیت این برنامه به حدی بود که خیابان ها خلوت می شد. ببینید نفوذ برنامه ای که سیاسی هم نبود ، چه قدر بود که مجری آن توانست به مجلس راه پیدا کند.

مهدی ظهوری مجری قدیمی صدا و سیما

مهدی ظهوری مجری قدیمی صدا و سیما

وضعیت ازدواج و همسر مهدی ظهوری

مهدی ظهوری ازدواج کرده و متاهل است و صاحب فرزند است ولی اطلاعات دقیقتری درباره زندگی شخصی اش منتشر نشده است.

سختی های برنامه سازی

من جزو اولین افرادی بودم که از ادبیات خشک و رسمی تلویزیون دور شدم . من حتی در برنامه هایم متن هم نداشتم و هرگز کسی نمی دانست می خواهم به طور دقیق چه چیز روی آنتن بگویم.

عکسهای شخصی مهدی ظهوری

عکسهای شخصی مهدی ظهوری

دروغگویی در صدا و سیما

تلویزیون جادویی دارد که حقیقت را رو می کند و هیچکس نمی تواند در آن به مردم دروغ بگوید چون دستش زود ، رو می شود. هر کسی در این سال ها با مردم صادق بوده ، موفق شده است. من هم اگر خدا را شکر محبوبیتی به دست آوردم به این دلیل بود که خودم بودم و ادا در نمی آوردم و چیزی را نمی گفتم که دستم لااقل برای خانواده و دوستانم رو شود. ما با عشق کار می کردیم تا در خدمت رشد و تعالی جامعه باشیم.

بازگشت به تلویزیون

من هنوز هم آمادگی کامل جسمی و روحی دارم برای اینکه جلوی دوربین بروم. اما اهل این نیستم که بروم پیش مدیران امروزی و از خودم تعریف کنم و … . «مشک آن است که خود ببوید/ نه آنکه عطار بگوید».

درگذشت

مهدی ظهوری که در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان تهران بستری شده بود، بامداد 17 شهریور 1402 بر اثر عارضه کبدی درگذشت.

عکسهای اینستاگرام مهدی ظهوری

عکسهای اینستاگرام مهدی ظهوری


منابع : نم نمک | مهدی ظهوری اینستاگرام/ مهدی ظهوری فیسبوک/ صفحه شخصی مهدی ظهوری/مهدی ظهوری ویکی پدیا/ مهدی ظهوری تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(12 رای)
86.6%

نظر دادن

1 نظر

  • ناشناس شنبه, 18 شهریور 1402 22:16 توسط ناشناس

    روحش شاد .
    چقدر شبیه مهران غفوریان بوده البته مهران بعداز لاغری