ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه آموزش روش تهیه ژله خرده شیشه نسکافه مجلسی و دسر نسکافه با پودر ژلاتین و دستور تهیه ژله خرده شیشه نسکافه و مواد لازم ژله خرده شیشه نسکافه و طرز تهیه ژله خرده شیشه نسکافه با رسپی خانگی و فوت و فن ژله خرده شیشه نسکافه خانگی و راز خوشمزگی ژله خرده شیشه نسکافه و ترفندهای درست کردن ژله خرده شیشه نسکافه و زمان تهیه ژله خرده شیشه نسکافه و نکات مهم در تهیه ژله خرده شیشه نسکافه خانگی و تزیین ژله خرده شیشه نسکافه را در نم نمک بخوانید.

مواد لازم ژله خرده شیشه نسکافه

  • نسکافه (قهوه فوری) : دو قاشق غذا خوری سر پر
  • شکر : هشت قاشق غذا خوری سر پر
  • پودر ژلاتین : 12 گرم (حدودا یک و نیم قاشق غذا خوری سر پر)
  • آب جوش : یک و نیم پیمانه
مواد لازم برای خرده شیشه شیر نسکافه :
  • کافی میکس : دو بسته (هر بسته 18 گرم بود) (منظور بسته های نسکافه ای حاوی شکر و شیر خشک تک نفره)
  • شکر : 4 قاشق غذا خوری
  • پودر ژلاتین : 12 گرم (حدودا یک و نیم قاشق غذا خوری سر پر)
  • آب جوش : یک و نیم پیمانه
مواد لازم برای دسر پایه :
  • شیر : سه پیمانه
  • شکر : سه چهارم لیوان
  • خامه : 100 گرم
  • وانیل : نصف قاشق چایخوری سر خالی (فقط دقت کنید تا مبادا تلخ بشه)
  • پودر ژلاتین : 25گرم (3 قاشق غذا خوری سر پر) و چون برای مهمونی بود من محض احتیاط 3 قاشق و نیم زدم.

طرز تهیه ژله خرده شیشه نسکافه

 طرز تهیه ژله خرده شیشه (ژله موزاییکی) با کرم وانیلطرز تهیه ژله خرده شیشه نسکافهطرز تهیه ژله خرده شیشه نسکافه

ابتدا طرز تهیه ژلاتین :

برای تهیه ژلاتین که در هر سه قسمت دسر یکسان است به این ترتیب عمل می کنیم که پودر ژلاتین رادر ظرفی ریخته و بعد آب جوش را به آن می افزاییم و خوب هم می زنیم بعد آن را روی بخار کتری می گذاریم تا به روش بن ماری حل شود و حالت شیشه ای پیدا کند.

برای تهیه قسمت نسکافه ای :

نسکافه و شکر را در ظرف ریخته و بعد با آب جوش را به آن اضافه می کنیم تا کاملا حل شود و در آخر ژلاتین آماده شده را به آن اضافه می کنیم. سپس در ظرف مسطحی که قبلا با آب خنک خیس کرده ایم و در جایخی قرار داده ایم می ریزیم (برای راحت برش دادن آن و برداشتن از ظرف) من از ظرف پیرکس سایز متوسط استفاده کردم. سپس در یخچال می گذاریم.

 طرز تهیه ژله خرده شیشه (ژله موزاییکی) با کرم وانیل

طرز تهیه ژله خرده شیشه

برای تهیه قسمت کافی میکس :

دو بسته کافی میکس و شکر را با آب جوش مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا کاملا حل شود و بعد هم ژلاتین حل شده را به آن اضافه می کنیم و در قالب که قبلا با آب خنک خیس کرده ایم و در جایخی قرار داده ایم می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا کاملا ببندد .

وقتی دو تا ژله فوق کاملا بست آنها را قطعات 1*1 سانتی متر یا بزرگتر برش می زنیم و در یخچال نگهداری می کنیم .

طرز تهیه دسر پایه :

ابتدا شیر و شکر را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر کاملا حل شود. بعد از روی حرارت برمی داریم و خامه و وانیل را به آن اضافه می کنیم ودر حالیکه مخلوط شیر و شکر نیم گرم هست ژلاتین حل شده را به آن اضافه می کنیم. اگر شیر داغ باشد می برد.

برای قرار دادن خورده شیشه ها در دسر پایه سه راه داریم :

اول اینکه دسر پایه را در قالب ژله بریزید و در یخچال به مدت حدود یک ساعت و یا بیست دقیقه در فریزر (البته زمان به برودت یخچال فریز تان بستگی دارد) قرار دهید تا ژله پایه کاملا نیم بند شود و بعد خرده شیشه ها را در آن قرار می دهیم مخصوصا در اطراف قالب قرار می دهیم تا دیده بشود.

 طرز تهیه ژله خرده شیشه (ژله موزاییکی) با کرم وانیل

طرز تهیه ژله موزاییکی

راه دوم این است که دسر پایه را در ظرف دیگری می ریزیم و در فریزر می گذاریم تا کاملا مثل سفیده تخم مرغ شود. بعد خورده شیشه ها را در قالب ژله می چینیم و دسر پایه نیم بند شده را به آرامی روی آن می ریزیم به طوریکه خورده شیشه ها تکان نخورند.

روش سوم کمی وقت گیر است ولی کار از محکم کاری عیب نمی کند و من از این روش استفاده کردم. با ملاقه حدود 2 ملاقه ژله پایه را در قالب ریختم. بعد در فریزر قرار دادم. یک ربع بعد که سفت شد.

خرده شیشه ها را روی آن چیدم و مجددا کمی ژله پایه روی آن ریختم. به این صورت که خرده شیشه های پیدا باشند. این کار طی 5 مرحله تکرار شد.

در عوض خرده شیشه های در محلهای دلخواه قرار گرفت. در نهایت به هر روشی که این کار را کردیم قالب را به مدت 4-5 ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملا ببندد.

برای برگرداندن ژله ابتدا دور ژله را بانوک چاقو آزاد می کنیم و ظرف را تکان می دهیم و در ظرف سرو بر می گردانیم. اگر برنگشت قالب را 30 ثانیه در آب گرم فرو می کنیم و بعد بر می گردانیم.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
53.4%

نظر دادن