ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، نکاتی برای خوشمزه تر شدن سالاد الویه و راز الویه خوشمزه و الویه خوشمزه با مرغ و الویه خوشمزه مجلسی و طرز تهیه سالاد الویه با سرکه و مخلفات کنار سالاد الویه و تزیین سالاد الویه و سالاد الویه مجلسی برای تولد و سالاد الویه با هویج خام در نم نمک.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن سالاد الویه

سالاد الویه مجلسی معمولا با مرغ درست می شود ، اما می توانید آن را بدون مرغ و با انواع ژامبون هم درست کنید. ما در این مطلب می خواهیم راز های سالاد الویه خوشمزه خانگی و سس الویه مجلسی رستورانی را به شما یاد بدهیم. راز های خوشمزه شدن الویه هم اصلا عجیب و غریب نیستند.راز الویه خوشمزه با مرغ یا کالباس + نکات طلاییراز الویه خوشمزه با مرغ یا کالباس + نکات طلایی

از طرفی به خاطر اینکه این غذای فینگر فودی پرطرفدار حسابی در جشن های تولد و دورهمی ها محبوب است ، می توانید با به کار بستن آنها ، یک سالاد الویه خانگی خوشمزه درست کنید.

نکات طلایی سالاد الویه :

1. سس مایونز به عنوان سس الویه به کار می رود که می توانید طرز تهیه سس مایونز خانگی را در مجله کوروش بخوانید و خودتان آن را به شیوه سالم خانگی و خوشمزه درست کنید ، ولی وقتی پای استفاده از این سس محبوب در سالاد الویه خانگی به میان می آید ، اندکی تغییر و ترکیب آن با دیگر مواد معجزه خواهد کرد.

2. یکی از راز های خوشمزه شدن الویه این است که مقداری خامه صبحانه به سس مایونز اضافه کنید. این کار طعم الویه را بسیار لذیذ و خوشمزه می کند. البته باید بدانید که کالری سالاد الویه در این روش بسیار بالاست.

3. می توانید برای سس الویه ، نیمی سس مایونز و نیمی دیگر ماست چکیده یا ماست خامه ای استفاده کنید. در این صورت یک سالاد الویه رژیمی خواهید داشت.

4. چند ماده غذایی به عنوان پایه اصلی سالاد الویه به حساب می آیند : تخم مرغ ، سیب زمینی ، مرغ (ژامبون) ، خیار شور ، نمک ، فلفل سیاه ، آبلیمو و سس مایونز.

5. اما در کنار این مواد ، به دلخواه مواد دیگری هم به این فینگرفود مجلسی می توان اضافه کرد مثل : نخود فرنگی ، ذرت ، هویج ، ماست و فلفل دلمه ای.

6. انتخاب هر یک از این مواد به سلیقه شما بستگی دارد ، ولی استفاده از هر یک از این مواد علاوه بر طعم ، روی رنگ غذا هم تاثیر می گذارد و آن را مجلسی تر و اشتها آورتر خواهد کرد.

7. در مورد خیارشور بهتر است این نکته را بدانید که خیارشور ها را به صورت مکعبی ریز و نگینی خرد کنید و در آبکش یا سبد بریزید تا آب آن ها گرفته شود. اگر زیادی شور است ، کمی آب روی آن بگیرید. با این کار بو و طعم آن بهتر خواهد شد.

8. به خاطر استفاده از خیار شور در سالاد الویه ، در افزودن نمک احتیاط کنید. حتی اگر خیار شورتان زیاد است ، نمک را می توانید حذف کنید.

9. اگر در طرز تهیه سالاد الویه خانگی ، از مرغ استفاده می کنید حتما تخم مرغ آبپز کمتری را به کار ببرید.

10. در مصرف آبلیمو و اضافه کردن به سالاد الویه خانگی ، دقت کنید. به اندازه یک قاشق غذاخوری کافی است. استفاده بیش از حد از آبلیمو ، طعم آن را از کیفیت خواهد انداخت.

11. می توانید برای هویج ، ذرت و نخود فرنگی ، از کنسرو یا بسته های آماده در فروشگاه ها استفاده کنید ، ولی قبل از استفاده ، آن ها را در کمی کره تفت دهید تا هم طعم خام آن ها گرفته شود و هم شکل و شمایل خودشان را حفظ کنند.

12. برای مرغی که در طرز تهیه سالاد الویه به کار می برید ، از فیله بدون استخوان یا سینه مرغ استفاده کنید و آب را با پیاز ، هویج ، فلفل دلمه ، کمی فلفل سیاه و زردچوبه درست کنید و اجازه دهید کاملا بپزد تا بوی زهم آن هم به خوبی گرفته شود.

13. حواستان باشد که میزان زردچوبه زیاد نباشد ، چون با اضافه کردن مرغ به سالاد الویه ، رنگ آن تغییر خواهد کرد. در ضمن قرار است از آب مرغ هم دوباره استفاده کنید.

14. مرغی را که از قبل پخته اید ، به خوبی ریش ریش کنید ، می توانید از مخلوط کن یا گوشت کوب برقی هم استفاده کنید.

15. آب مرغ (استاک) را از صافی عبور دهید تا پیاز و هویج و دیگر مواد جدا شود. این آب را به سیب زمینی های آبپز شده اضافه کنید. اگر میزان آب مرغ زیاد است ، همه آن را اضافه نکنید. با این کار طعم مرغ کاملا به خورد سالاد الویه خانگی می رود. همچنین مصرف سس مایونز را کاهش خواهد داد.

16. یک راز سالاد الویه خوشمزه این است که از مصرف زیاد سیب زمینی در سالاد الویه اجتناب کنید. با این کار طعم دیگر مواد به خوبی قابل تشخیص نخواهد بود. در ضمن مصرف زیاد سیب زمینی باعث می شود مجبور شوید ، سس الویه بیشتری هم اضافه کنید. پس تعادل را رعایت کنید تا سالاد الویه خوشمزه ای داشته باشید.

17. ترکیب ادویه سالاد الویه فلفل سیاه و آبلیموی تازه است. در ترکیب ادویه سالاد الویه به خصوص ریختن آبلیمو زیاده روی نکنید. در حد یک قاشق غذاخوری یا کمتر ، برای اینکه که بوی زهم تخم مرغ گرفته شود کافی است.

18. الویه قالبی یک راهکار خوب برای تزیین سالاد الویه برای جشن تولد یا مهمانی است. آموزش تزیین اولیه به صورت سالاد الویه قالبی و قالب زدن آن کار سختی نیست. می توانید از یک قالب استوانه ای فلزی استفاده کنید. برای هر عدد سالاد الویه قالبی یک عدد نان تست در نظر بگیرید. قالب را روی نان تست بگذارید و سپس آن را با سالاد پر کنید. حالا سالاد الویه را با فشار دادن قالب روی نان تست از قالب خارج کنید. به این ترتیب سالاد الویه قالبی خواهید داشت که کف آن هم نان تست است.

اگر هم از قالب سیلیکونی (قالب ژله) به شکل قلب یا هر شکل دیگری استفاده می کنید کمی قالب را با روغن مایع چرب کنید. اجازه دهید الویه در قالب سرد شود ، در این صورت برای برگرداندن الویه از قالب دیگر مشکلی ندارد. وقتی الویه سرد شود به راحتی از قالب جدا می شود.

19. معمولا مواد سالاد الویه خانگی مجلسی را در قطعات ریز خرد می کنند ، ولی می توانید آن ها را با رنده درشت هم رنده کنید. ولی از رنده کرده خیارشور و هویج خودداری کنید. با این کار ، مواد آب می اندازند و شل می شوند.

20. بعد از سرو سالاد الویه مجلسی خوشمزه در ظرف مورد نظر در صورت دلخواه روی آن مقداری شوید تازه خرد شده بریزید. چون طعم لذیذ آن را دوچندان می کند و می تواند جزو ترکیب ادویه سالاد الویه حساب شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن