ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، کیک شیفون شیرینی متفاوتی است که امروز طرز تهیه آن را در نم نمک برای شما قرار دادیم.

با همکاری اساتید بزرگ کشورطرز تهیه کیک شیفون مجلسیطرز تهیه کیک شیفون مجلسی

کیک شیفون دستور استاد شهبازی

کیک شیفون یک کیک ساده ولی خیلی نرم که برای روکش خامه شدن بسیار مناسب است ( منسجم تر از کیک اسفنجی است )

درباره کیک شیفون :

کیک شیفون (به انگلیسی : Chiffon cake) نوعی کیک بسیار سبک است که مواد آن را آرد ، شکر ، تخم مرغ ، روغن گیاهی ، بیکینگ پودر و طعم دهنده ها تشکیل می دهد.

این کیک ترکیبی از هر دو خمیر کیک کره ای و فوم کیک است. در مقایسه با کره که چربی سنتیِ مورد استفاده در کیک ها است ، وارد کردن حباب هوا در داخل روغن بسیار مشکل است.

بنابراین در کیک شیفون نظیر کیک فرشته و دیگر فوم کیک ها برای دستیابی به بافتی سبک و پَر مانند زدن سفیده تخم مرغ تا حدی که سفت شود و افزودن آن به مایه کیک قبل از پخت امری لازم است.

هواداشتن این کیک به کیفیت سفیده تخم مرغ یا مرنگ و مخمرهای شیمیایی تکیه دارد. کیک شیفون در اصل در قالب های میان تهی بدون چرب کردن و آردپاشی و استفاده از کاغذ روغنی در درون قالب ، تهیه می شود.

مواد لازم کیک شیفون :
  • تخم مرغ : 4 عدد
  • آرد : 1٫5 لیوان
  • شکر : 1 لیوان سر خالی
  • بیکینگ پودر : 1 قاشق مربا خوری
  • وانیل : 1/8 قاشق چایخوری
  • آب : 1/4 لیوان
  • روغن : 1/4 لیوان
طرز تهیه کیک شیفون :

ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را با هم مخلوط میکنیم به مدت 8 دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ شود و یکم هم کش دار بشه حال روغن و اب را هم به مخلوط تخم مرغ اضافه میکنیم و بعد از یک دقیقه همزن را خاموش میکنیم و بعد ارد و بیکینگ پودر را دو یا سه بار الک میکنیم و به تدریج به مواد بالا اضافه میکنیم

و به ارامی هم میزنیم تا یکنواخت شود و بعد قالب خود را با کاغذ روغنی میپوشانیم و مواد را داخل قالب میریزیم و در طبقه وسط فر با دمای 170 درجه سانتیگراد به مدت 1 ساعت میگذاریم تا بپزد برای اطمینان از پخت بهتر است یک چنگال در کیک فرو کنید .

اگر کیک به چنگال نچسبید کیک آماده هست و پس از پخت تا 10 دقیقه کیک را از فر خاموش در نیاورید تا پف کیک نخوابد حال کیک را از قالب بیرون اورده و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنید. 

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن