ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه آموزش روش تهیه آش رشته نذری محرم و طرز تهیه آش رشته مجلسی و ادویه آش رشته و طرز تهیه آش رشته تهرانی تصویری و طرز تهیه آش رشته مجلسی برای نذری و طرز تهیه آش رشته کشک و آش رشته ترشی و دستور تهیه آش رشته و مواد لازم آش رشته و طرز تهیه آش رشته و فوت و فن پخت آش رشته خانگی و ترفندهای درست کردن آش رشته و زمان تهیه آش رشته و نکات مهم در تهیه آش رشته خانگی را در نم نمک بخوانید.

طرز تهیه آش رشته تهرانی برای نذری محرم

آش رشته یکی از خوشمزه ترین آش های اصیل ایرانی است که در مراسمات مختلف و نذری ها مورد استفاده قرار می گیرد پس با نم نمک همراه باشید تا دستور تهیه آش رشته مجلسی را به شما آموزش دهیم.طرز تهیه آش رشته تهرانی برای نذری محرمطرز تهیه آش رشته تهرانی برای نذری محرم

مواد لازم آش رشته رستورانی به روش تهرانی :

مواد اولیه ذکر شده برای 6 الی 7 نفر مناسب می باشد برای تعداد نفرات بیشتر و یا کمتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.

مواد لازم مقدار
عدس 250 گرم
نخود 150 گرم
لوبیا چیتی 200 گرم
پیاز سفید 4 عدد متوسط
سیر تازه 50 گرم
فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری
آش رشته 400 گرم
روغن مایع به میزان لازم
زرد چوبه 2 قاشق چایخوری
سبزی آش تمیز شده 800 گرم

نکته : سبزی آش شامل 400 گرم اسفناج ، 200گرم گشنیز ، 100 گرم جعفری و 100 گرم تره می باشد.

مواد لازم تزیین آش رشته :

دستور پخت آش رشته مجلسی سنتی :

آماده سازی مواد اولیه آش رشته :

  1. نخود و لوبیا چیتی از شب قبل باید خیس شوند تا هم بهتر بپزد و هم از نفخ شکم جلوگیری کند.
  2. پیاز ها به صورت نگینی بسیار ریز خرد شود.
  3. سیر تازه به صورت کامل ریز شود.
  4. تمام حبوبات این آش را باید به صورت جداگانه پخته شود و به هیچ عنوان در هنگام پخت آنها نمک اضافه نکنید.

مرحله اول

عدس را درون قابلمه ای بریزید و دو سانتیمتر بیشتر از سطح عدس باید آب سرد بریزید و سپس روی شعله ملایم قرار دهید و درب آن را بگذارید و نباید عدس را به طور کامل بپزید ، حدود 95 درصد بپزد کافی است .

نخود و لوبیا چیتی را هم به مانند عدس بپزید با این تفاوت که نخود و لوبیا باید به طور کامل بپزد وسپس آنها را کنار بگذارید.

مرحله دوم

درون قابلمه ای دیگر مقداری روغن می ریزیم و پیاز هایی که به صورت نگینی خرد شده است را اضافه میکنیم و مقداری با روغن مخلوط میکنیم و روی شعله مناسب قرار می دهیم و سپس درب قابلمه را می گذاریم تا پیاز ها نرم و پخته شوند .بعد از اینکه پیازها طلایی شد سیر خرد شده را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید ، سپس 2 قاشق چایخوری زرد چوبه را اضافه کنید و هم بزنید.

طرز تهیه آش رشته مجلسی

مرحله سوم

عدس پخته شده را به پیاز ها اضافه کنید و سپس نخود و لوبیا چیتی پخته را اضافه کنید.سپس چند لیتر آب جوش اضافه کنید به طور کی چند سانتیمتر از سطح مواد آش بالاتر باشد و سپس مقداری فلفل قرمز اضافه می کنیم و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا به خوبی به جوش آید و مزه مواد با هم ترکیب شود.

طرز تهیه آش رشته

مرحله چهارم

در این مرحله نوبت اضافه کردن سبزی آش است و وقتی سبزی ها را اضافه میکنید نیازی به اضافه کردن آب نیست چون خود سبزی ها آب می اندازد و درب قابلمه را نگذارید تا رنگ سبزی ها سیاه نشود.

طرز تهیه آش رشته تهرانی

مرحله پنجم

بعد از حدود 10 دقیقه که سبزی را اضافه کردید نوبت اضافه کردن رشته آش است و سپس خیلی آرام شروع به هم زدن مواد کنید.بعد از اضافه کردن رشته اگر آش سفت شد می توانید یک لیوان آب جوش اضافه کنید و سپس در این مرحله مقداری نمک اضافه کنید.وقتی آش به طور کامل پخت شعله را خاموش کنید .

دستور تهیه آش رشته سنتی

مرحله آخر

در آخرین مرحله باید آش را به وسیله پیاز داغ ، سیر داغ ، نعنا داغ و کشک تزیین کنید و سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه آش رشته نذری

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن