ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه آموزش روش تهیه ته چین آلو اسفناج مجلسی و دستور تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ و مواد لازم ته چین آلو اسفناج و طرز تهیه ته چین آلو اسفناج و فوت و فن ته چین آلو اسفناج خانگی و راز خوشمزگی ته چین آلو اسفناج و ترفندهای درست کردن ته چین آلو اسفناج و زمان تهیه ته چین آلو اسفناج و نکات مهم در تهیه ته چین آلو اسفناج خانگی و تزیین ته چین آلو اسفناج را در نم نمک بخوانید.

مواد لازم برای ته چین آلو اسفناج

  • برنج : 2 پیمانه
  • فیله مرغ : 2 عدد
  • اسفناج : 200 گرم
  • آلو : 6 عدد
  • زعفران دم کرده : 2 قاشق غذاخوری
  • ماست : 6 قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ : 2 عدد
  • گلاب : 1 قاشق چایخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه : به مقدار کافی

طرز تهیه ته چین آلو اسفناجطرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغطرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ

ته چین آلو اسفناج لذیذ و خوشمزه

دستور پخت ته چین آلو و اسفناج

ابتدا برنج را بشویید و با مقداری آب ولرم و نمک به مدت چند ساعت خیس دهید. اسفناج ها را هم تمیز کنید و بشویید.بعد از اینکه آب اضافه آن گرفته شد آنها را نه خیلی درشت و نه خیلی ریز خرد کنید.

سپس تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید و اسفناج خرد شده را داخل آن تفت دهید.تا زمانی که آب اضافی اسفناج کشیده شود آن را تفت دهید.

در ادامه فیله مرغ را به همراه مقداری آب و ادویه هایی نظیر نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه بپزد.

و بعد از پخت آن را به صورت مکعبی برش بزنید.آلوها را در مقداری آب ولرم خیس دهید.

قابلمه ای را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد داخل آب جوش یک قاشق چایخوری نمک ، یک قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید.

بعد از اینکه نمک حل شد ، برنج خیس داده شده را از آب خارج کنید و داخل آب در حال جوش بریزید.بگذارید تا برنج چند دقیقه بجوشد و نیم پز شود.سپس برنج را آبکش کنید .

داخل کاسه ای زرده تخم مرغ ، ماست ، زعفران دم کرده و گلاب را مخلوط کنید و هم بزنید.سپس برنج را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند.

قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و داخل آن را با کمی روغن چرب کنید.سپس نصف مخلوط برنج را کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق کاملا روی سطح آن را فشار دهید.

بعد روی برنج اسفناج تفت داده شده ، فیله مرغ و آلوی خیس دادن شده را بچینید و مجددا باقیمانده مخلوط برنج را اضافه کنید. سطح برنج را خوب بفشارید تا مواد از هم پاشیده نشوند.

روی حرارت گاز شعله پخش کن قرار دهید و در قابلمه را ببندید و بگذارید تا ته چین به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

ته چین خوشمزه تان را بعد از آماده شدن روی ظرف گردی برگردانید و به دلخواه سرو کنید.

دستور تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ

ته چین آلو اسفناج با مرغ

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن