ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه آموزش روش تهیه لوبیا پلو با مرغ مجلسی و دستور تهیه لوبیا پلو با مرغ و مواد لازم لوبیا پلو با مرغ و طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ و فوت و فن لوبیا پلو با مرغ خانگی و راز خوشمزگی لوبیا پلو با مرغ و ترفندهای درست کردن لوبیا پلو با مرغ و زمان تهیه لوبیا پلو با مرغ و نکات مهم در تهیه لوبیا پلو با مرغ خانگی و تزیین لوبیا پلو با مرغ را در نم نمک بخوانید.

مواد لازم لوبیا پلو با مرغ و قارچ

  • برنج : 4 پیمانه
  • لوبیا پخته شده : 100گرم
  • مرغ : به میزان دلخواه
  • هویج پخته شده : 100 گرم
  • پیاز : 2 عدد
  • قارچ : 4 عدد
  • سیب زمینی : 1 عدد کوچک
  • نمک ، فلفل ، زرد چوبه : به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی : یک ق غ

لوبیا پلو با مرغطرز تهیه لوبیا پلو با مرغ و قارچطرز تهیه لوبیا پلو با مرغ و قارچ

لوبیا پلو با مرغ

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ و قارچ

در مرحله اول برنج را با مقداری نمک و آب از دوساعت قبل در ظرفی خیس کنید و بگذارید کنار تا بماند.

ابتدا مرغ را ترجیحا سینه مرغ در یک قابلمه پر آب بپزید این کار اختیاری است می توانید آن را تکه تکه کنید سپس سرخ کنید هم می توانید آن را با کمی ادویه و پیاز بپزید سپس مربع مربع ببرید و سرخ کنید.

مرغ ها را سرخ کنید تا جایی که تغییر رنگ بدهند. سپس قارچ هایتان را نیز خرد کنید و به مرغ ها اضافه کنید و دوباره شروع به تفت دادن بکنید تا جایی که آب قارچ ها گرفته شود.

2 عدد پیاز در اندازه های کوچک و یا یک عدد پیاز برگ را به صورت نگینی خرد کنید و به ترکیب مرغتان اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا نرم و کاراملی شود.

احتمالا در خانه لوبیا و هویج پخته شده دارید ولی اگر نبود مقداری هویج و لوبیا بپزید و به این ترکیب اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا مواد با یکدیگر ترکیب شوند در ادامه ادویه ها و رب را به موادتان اضافه کنید. در این مرحله توصیه می شود مقدار زیادی فلفل به موادتان اضافه شود.

در یک قابلمه برای برنجتان آب بگذارید تا به جوش آید بعد از اینکه آب به جوش آمد برنج را خالی از آب کرده و درون قابلمه بریزید و صبر کنید تا برنجتان کمی بپزد و به مرحله آبکش برسد.

بعد از اینکه برنج را آبکش کردید کف قابلمه ای که می خواهید برنج را در آن بار بزارید مقداری روغن بریزید سپس به کف آن کمی کنجد بپاشید سپس سیب زمین هایی که برش زده اید را بچینید.

بعد از دو دقیقه مقداری از برنج را روی سیب زمینی ها بریزید سپس یک لایه از موادی که آمده کرده اید و به همین ترتیب ادامه دهید تا برنج و مواد تمام شود.

در قابلمه را دمی ببندید و روی قابلمه بگذارید و شعله گاز را زیاد کنید تا زمانی که بخار برنج بلند شود سپس شعله گاز را کم کنید تا برنج دم بکشد که این عمل تقریبا 45 دقیقه طول می کشد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن