ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه آموزش روش تهیه کباب کوبیده در فر و دستور تهیه کباب کوبیده در فر و مواد لازم کباب کوبیده در فر و درجه حرارت فر برای کباب کوبیده و طرز تهیه کباب کوبیده در آون توستر و طرز تهیه کباب کوبیده خانگی روی گاز و طرز تهیه کباب کوبیده در فر و فوت و فن پخت و ترفندهای درست کردن کباب کوبیده در فر و زمان تهیه کباب کوبیده در فر و نکات مهم در تهیه کباب کوبیده در فر را در نم نمک بخوانید.

مواد لازم برای 2 تا 3 نفر
  • گوشت چرخ کرده نسبتا چرب : 450 گرم
  • پیاز سفید متوسط : 1 عدد
  • ریحون تازه : چند شاخه و یا 1 ق غ ریحون خشک
  • فلفل هالوپینیو در صورت تمایل : 1 عدد
  • زعفرون : مقدار کمی
  • نمک ، فلفل سیاه و قرمز : مقدار کمی
مراحل درست کردن کباب کوبیده در فر

ابتدا فر را روی حرارت 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.طرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون زغال + فوت و فنطرز تهیه کباب کوبیده در فر بدون زغال + فوت و فن

سپس پیاز را به همراه ریحون و فلفل هالوپینیو در داخل دستگاه غذاساز و یا میکسر بریزید.تا له شوند. بعد آنها را خوب فشار دهید تا همه آب آن گرفته شود.

مخلوط پیاز له شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و به همراه نمک ، فلفل و زعفران حسابی ورز دهید تا مواد کاملا به خورد هم بروند.

البته نباید گوشت را بیشتر از حدش ورز داد چون باعث میشود چربی آن جدا شود و به ظرف بچسبد.

ترکیب بدست آمده را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند و طعم بهتری پیدا کند.

کباب کوبیده خانگی

حال کباب را میتوان به دو روش در فر پخت :

در روش اول یک تکه فویل کف ظرف پهن کنید و آن را کره مالی کنید. یک قسمت از مخلوط را با دست به شکل کباب کوبیده حالت دهید و با انگشت خطهایی روی کوبیده قرار دهید. به همین ترتیب بقیه مخلوط رادرست کنید.

در روش دوم میتوانید گوشت را روی سیخ مخصوص کباب کوبیده قرار دهید و با کمی تمرین و مهارت به راحتی آن را درست کنید.

ابتدا کاسه ای آب را کنار دستتان قرار دهید و دست را داخل آن مرطوب کنید.سپس تکه ای از گوشت را بردارید و در دستتان به شکل توپ دربیاورید.و از بالای سیخ کم کم با فشار روی سطح سیخ پهن کنید.

سیخها را روی یک سینی لبه دار ( سینی های فر )قرار دهید به طوری که به کف ظرف نچسبد.

وقتی یک طرف کباب که حدود 15 تا 20 دقیقه طول میکشد تا بپزد ، پخت .آن را پشت و رو کنید و 15 تا 20 دقیقه دیگر صبر کنید تا طرف دیگر آن بپزد.اگر هم رنگ کباب به رنگ دلخواه شما نبود میتوانید زمان را اضافه کنید. وقتی چربی کباب آب شد و سطح کباب ها برق افتاد.نتیجه پخت کباب شما آمادست.

همیشه روش دوم مطلوب تر است. کباب را میتوانید در کنار هر چیزی که دوست دارید سرو کنید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن