ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، قهوه فرانسه چیست و طرز تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه و طرز تهیه قهوه فرانسه روی گاز و طرز تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه و فیلم طرز تهیه قهوه فرانسه و طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسو ساز و طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه دلونگی و طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر جوش و طرز تهیه قهوه فرانسه با موکاپات و طرز تهیه قهوه فرانسه و طرز تهیه قهوه فرانسه روی گاز و دستگاه قهوه ساز فرانسه و طرز تهیه قهوه فرانسه روی اجاق گاز و خواص قهوه فرانسه را در نم نمک بخوانید.

طرز تهیه قهوه فرانسه

حتما تا به حال یک فنجان قهوه فرانسه نوشیده اید و از طعم بی نظیر آن آگاه هستید. برای کسانی که علاقه بیشتری به عطر و بوی قهوه دارند و طعم ملایم تر را می پسندند قهوه فرانسه انتخاب بسیار مناسبی است. آیا شما نیز علاقه دارید این قهوه را خودتان در منزل تهیه کرده و آن را با لذت نوش جان کنید؟طرز تهیه قهوه فرانسه حرفه ای در خانهطرز تهیه قهوه فرانسه حرفه ای در خانه

طرز تهیه قهوه فرانسه

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه یک قهوه ملایم و رقیق است که همه خواص قهوه را در خود جای داده است. این قهوه چون با آب و بصورت آهسته دم می کشد دارای خواص متفاوتی نسبت به اسپرسو و در برخی موارد بهتر از اسپرسو نیز می باشد. 

در این روش به علت غوطه ور شدن پودر قهوه در آب جوش تمام روغن های مفید قهوه مثل کافئین در یک دقیقه اول از قهوه جدا شده و در آب حل می شود همین باعث می شود قهوه فرانسه بسیار پرخاصیت باشد.

در مقایسه با اسپرسو بطور خلاصه می توان گفت عطر قهوه فرانسه بسیار بیشتر از اسپرسو است ، طعم آن ملایم تر و کافئین آن نیز بیشتر است. اما برای کسانی که قهوه غلیظ و تلخ دوست دارند اسپرسو انتخاب مناسبی است.

طرز تهیه قهوه فرانسه

قهوه فرانسه را به دو روش می توان تهیه کرد :

1 ) با استفاده از قهوه ساز فیلتری

در این روش شما می توانید با خرید یک قهوه ساز فیلتری قهوه فرانسه خود را به سادگی دم کنید و از آن لذت ببرید. کافیست 1 قاشق غذاخوری قهوه (برای هر نفر ) را درون قهوه ساز خود داخل صافی که از جنس کاغذ یا پلاستیک یا فلز است ریخته و داخل مخزن آب دستگاه به مقدار لازم ( برای هر نفر یک فنجان بزرگ ) آب سرد بریزید. سپس دکمه شروع به کار دستگاه را فشار دهید تا قهوه شما آماده شود. در این روش دستگاه آب جوش را روی قهوه ریخته و عصاره قهوه با گذشتن از صافی وارد ظرفی که در زیر آن قرار دارد می شود. این قهوه کمی رقیق است و طعمی ملایم و بسیار دلنشین دارد. 

از مزایای تهیه قهوه با این دستگاه می توان به سرعت بسیار بالا و راحتی کار اشاره کرد. طعم نهایی قهوه نیز بسیار دلپذیر می باشد. همچنین شما می توانید جهت بدست آوردن طعمی ملایم تر و رقیق تر از فیلترهای کاغذی در برخی از دستگا ه های فیلتری استفاده کنید.

2 ) با استفاده از فرنچ پرس

شما با تهیه یک فرنچ پرس می توانید در هر مکانی به سادگی و بدون نیاز به برق قهوه خود را آماده کنید. ابتدا برای هر نفر 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه را درون فرنچ پرس بریزید ، سپس آب جوش را ( برای هر نفر 1 فنجان ) درون فرنچ پرس ریخته و آن را خوب هم بزنید. اهرم و درب فرنچ پرس را گذاشته و بعد از 3 تا 4 دقیقه اهرم را به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا تفاله قهوه در کف دستگاه فشرده شود ، حالا قهوه شما آماده است. قهوه خود را سرو کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. دقت کنید که بعد از آماده کردن قهوه فرانسه دستگاه فرنچ پرس را تمیز کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه

درباره قهوه فرانسه

قهوه های فرانسه آسیاب شده درشت تر از قهوه اسپرسو و ترک است . این قهوه متعلق به کشور برزیل است اما مانند قهوه ترک به دلیل ابداع طرز تهیه و دستگاه مخصوص قهوه ساز به وسیله فرانسوی ها به قهوه فرانسه معروف شده است ، اگر قصد میل کردن قهوه فرانسه دارید حتما باید یک قهوه ساز مخصوص داشته باشید . انواع این قهوه ساز با قیمت های متفاوت در بازار و قهوه فروشی ها موجود است.

قهوه فرانسه به طورکلی ، مزه ای شبیه به قهوه کافِه تیِه رِه دارد ولی گرد قهوه را برای بهتر کردن عطر و طعمش از آن جدا می کنند. می توان آن را برای چند ساعتی در بیشتر دستگاه ها گرم نگه داشت. در فنجان استاندارد و به صورت تلخ (سیاه) یا با شیر سرو می شود.این روش قهوه ای دیرسازتر از روش اسپرسو به دست می دهد. قهوة فیلتری (فرانسه) را اصلا مردی فرانسوی به نام ژان باپتیست دوبِلوآ (Jean-Baptiste de Belloy) اختراع کرد و معروف ترین روش در غرب است.

قهوة فرانسه با استفاده از دستگاهی خودکار درست می شود که از 2 تا 12 فنجان قهوه دم می کند. آب مستقیما بر روی قهوه ای که درونِ فیلتر یا صافی ای کاغذی در بخش بالایی دستگاه قرار دارد ، ریخته می شود. آب در محفظه مخصوص به طرف المنت گرمایشی در کف دستگاه فشار می آورد.

آب داغ از یک لوله در بالای دستگاه خارج می شود و سپس ، در حالی که محتوی قهوه است ، از صافی عبور کرده ، به پائین می ریزد. در نهایت ، قهوه در یک لیوان یا قوری جمع آوری می شود. قهوه بر اثر نیروی جاذبه به درون پارچی شیشه ای به زیر می چکد؛ یعنی به جایی که بر روی صفحه ای داغ قرار داده شده که قهوه را در دمایی بهینه نگه می دارد تا بتوان در هر زمانی از روز ، آن را نوشید. همچنین امکان استفاده از قهوه های کیسه ای وجود دارد که استفاده از این کیسه ها ، درست کردن قهوه و تمیزکردن دستگاه را آسان تر می سازد.

برای تهیه یک قهوه فرانسه خوب ، موارد زیر لازم است :
  • 1. قهوه گیری آرام و مداوم
  • 2. ترکیبات خوب قهوه ها
  • 3. امکان کنترل عطر و طعم قهوه
آزمایش اصالت قهوه فرانسه

یک روش کاربردی برای آزمایش اصالت قهوه فرانسه این است که یک مقدار از آن را روی آب بپاشید. قهوه فرانسه اصیل خشک مانده ، برای مدت طولانی بر روی سطح آب باقی می ماند؛ در حالی که قهوه غیر اصیل ته نشین شده ، حتی جذب آب سرد نیز می شود.

هرگز این قهوه را به هنگام استراحت در محل کار و یا پیش از خروج از منزل برای رفتن سر کار ننوشید ، اسپرسو را باید بعد از یک غذای خوب در زمانی که وقت کافی برای آرامش و استراحت دارید میل کنید .

در پایان باید گفت که جدا از خواص متفاوتی که قهوه فرانسه و اسپرسو دارند انتخاب و نوشیدن نوع قهوه کاملا سلیقه ای است.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن