ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه آموزش روش تهیه کوکو مرغ و تره مجلسی و دستور تهیه کوکوی مرغ و تره و مواد لازم کوکوی مرغ و تره و طرز تهیه کوکوی مرغ و تره با رسپی خانگی و فوت و فن کوکوی مرغ و تره خانگی و راز خوشمزگی کوکو مرغ و تره و ترفندهای درست کردن کوکوی مرغ و تره و زمان تهیه کوکوی مرغ و تره و نکات مهم در تهیه کوکو مرغ و تره خانگی و تزیین کوکوی مرغ و تره را در نم نمک بخوانید.

مواد لازم کوکوی مرغ و تره :

طرز تهیه کوکوی مرغ و تره ساده

1 فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. مرغ را آغشته به نمک و فلفل کنید ، سپس آنها را به مدت 10 تا 15دقیقه داخل فر قرار دهید تا تقریبا بپزند.طرز تهیه کوکوی مرغ و تره سادهطرز تهیه کوکوی مرغ و تره ساده

مرغ پخته را از فر درآورده و بگذارید تا کمی خنک شود ، سپس آنها را به صورت تکه های 3-2 سانتی خرد کنید.

2 سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت ورقه ای خرد کنید. تخم مرغ ها را همراه با مقدار لازم نمک و فلفل داخل یک کاسه خوب بزنید.

کوکو مرغ و تره

طرز تهیه کوکوی مرغ و تره فرنگی

3 حالا کوکو را آماده کنید. یک قالب مناسب را با کمی روغن چرب کنید ، سپس تکه های سیب زمینی را داخل آن بچینید. روی آنها تکه های مرغ را قرار دهید. پنیر رنده شده را هم روی مواد بریزید. حالا حلقه های تره فرنگی را روی سطح مواد بچینید. در انتها مخلوط تخم مرغ را روی مواد بریزید.

4 قالب را به مدت 40-30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوکو آماده شود ، سپس قالب را از فر درآورده و صبر کنید تا کمی خنک شود. موقع سرو کوکو را برش بزنید.

یه جور دیگه

به جای این که تره فرنگی ها را فقط روی مواد بچینید می توانید مقداری از آن ها را هم ریز خرد کنید و لابه لای مواد بریزید.اگر تره فرنگی پیدا نکردید می توانید از پیازچه های درشت البته به مقدار بیشتری استفاده کنید.

بیشتر بدانید از پف کردن کوکوی مرغ

اولین نکته برای پف کردن کوکوی مرغ این است که باید قبل از اضافه کردن تخم مرغ ها به مواد دیگر آنها را به صورت جداگانه خود با همزن بزنیم تا کاملا یکدست شوند. نکته دوم این است که باید زمان اضافه کردن تخم مرغ ها مواد کوکو سرد باشند و حرارت بالایی نداشته باشند.

کوکو مرغ و تره

کوکوی مرغ و تره فرنگی

نکته آخر هم این است که برای سرخ کردن کوکوی خود از تابه ای متناسب با مقدار مایه کوکو استفاده کنید. مثلا اگر از یک تابه خیلی بزرگ استفاده کنید مایه کوکو در سراسر تابه پخش می شود و پف چندانی نمی کند. ضمن اینکه به هیچ وجه از جوش شیرین برای پفکی شدن کوکو استفاده نکنید.

خاص بودن طعم کوکوی مرغ

برای اینکه طعم خاص تری داشته باشید می توانید به مواد کوکوی خود مانند کوکو سبزی مقداری زرشک اضافه کنید. برخی افراد از قارچ ، فلفل دلمه ای و سبزیجات معطر مانند گشنیز و جعفری در تهیه کوکوی مرغ ا ستفاده میکنند. شما هم می توانید برای تنوع در دستور پخت کوکو مرغ خود از این مواد استفاده نمایید.

کوکوی مرغ به لحاظ اقتصادی به صرفه تر از کتلت گوشت می باشد و در ضمن خوش خوراک تر نیز می باشد. بعد از آماده شدن کوکوها می توانید آن را همراه با خیارشور و گوجه سرو نمایید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن