ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت : در طرح ترافیک سال 1403، خودروهای برقی و هیبریدی در صورت ثبت خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری ، معاف از پرداخت عوارض طرح ترافیک و آلودگی هوا می باشند.

جزئیات اجرای طرح ترافیک در سال 1403/ معافیت خودروهای برقی و هیبریدی از پرداخت عوارض

به گزارش نم نمک ، شهریار افندی زاده در مورد اجرای طرح ترافیک در سال جدید که از امروز 14 فروردین آغاز شده است ، گفت : براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ، طرح ترافیک برای روزهای شنبه تا چهارشنبه ، از ساعت 6:30 تا 18:00 (باستثنای روزهای تعطیل)  و روزهای پنجشنبه ها طرح ترافیک فقط شامل طرح کنترل آلودگی هوا بوده که از ساعت 6:30 لغایت 13:00 ، اجرا می شود.جزئیات اجرای طرح ترافیک در سال 1403جزئیات اجرای طرح ترافیک در سال 1403

وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر تهران ، نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک 40 درصد افزایش دارد ، افزود : همانند سنوات گذشته هر شهروند دارای پلاک با سرشماره شهر تهران ، 20 روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد که در صورت اتمام 20 روز سهمیه مذکور ، عوارض تردد از وی دریافت می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت : رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن های مورد تایید شهرداری تهران انجام می شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند ، باید تردد خود را رزرو کنند.

افندی زاده با اشاره به اینکه شهروندان می توانند عملیات رزرو را به صورت روزانه یا هفتگی از روز چهارشنبه هفته قبل انجام دهند ، تصریح کرد : امکان رزرو طرح حتی پس از بازگشت به مبدأ ، تا ساعت 24 همان روز نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد : طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران ، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک 103 هزار دستگاه خودرو است و در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد شهروندان تا پایان همان روز امکان رزرو دارند.

افندی زاده با بیان اینکه نرخ پایه عوارض سال 1403 مبلغ 75هزار تومان تعیین شده است ، گفت : نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود : داشتن معاینه فنی برتر نیز ملاک تاثیر گذاری بروی قیمت تمام شده تردد است و اگر خودرویی با معاینه فنی برتر پس از ساعت 10:00 وارد محدوده و قبل از ساعت 16:00 از محدوده خارج شود باید مبلغ  63 هزار تومان به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و 31هزار و 500 تومان به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پرداخت کند.

وی تصریح کرد : خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند اگر قبل از ساعت 10 وارد محدوده و قبل از ساعت 16:00 از محدوده خارج شود باید مبلغ 90هزار تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 45هزار تومان به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران خاطرنشان کرد : اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10:00 وارد و بعد از ساعت 16:00 از محدوده طرح خارج شود باید مبلغ 135هزار تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و  67 هزارو 500 تومان به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت 10:00 وارد و بعد از ساعت 16:00 از محدوده خارج شود باید مبلغ 90 هزار تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 45 هزارتومان به ازای هر روز تردد در محدوده  کنترل آلودگی هوا بپردازد.

افندی زاده با تأکید بر اینکه در صورت داشتن معاینه فنی عادی به تعرفه های فوق مبلغ 25 درصد اضافه خواهد شد ، گفت : خودروهای برقی و هیبریدی در صورت ثبت خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری ، معاف از پرداخت عوارض طرح ترافیک و آلودگی هوا می باشند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین از اختصاص تخفیف 90 درصدی به افراد دارای بیماری خاص یا معلولیت هستند خبر داد و افزود : این افراد می توانند با مراجعه به نهادهای تحت پوشش ، نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام نمایند.

وی عنوان کرد : برای ساکنین محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا هم مانند سال گذشته تسهیلاتی ارائه می شود و مالکان و مستأجران با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری می توانند از تسهیلات تعیین شده همانند گذشته استفاده نمایند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ، افندی زاده در پایان به بسته های زمان دار تردد در محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و افزود : برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی بسته های یک ماهه ، سه ماهه و شش ماهه به ترتیب مبلغ  یک میلیون و 655 هزار و 300 تومان ، 4میلیون و 485هزار و 700 تومان و 8 میلیون 443هزار و 300 تومان می باشد و در مورد خودروهای دارای معاینه فنی برتر مبلغ بسته های یک ماهه ، سه ماهه و شش ماهه به ترتیب برابر با یک میلیون و 324هزارو 200 تومان ، 3میلیون و 588 هزار و 600 تومان و 6 میلیون 754 هزار و 600 تومان می باشد که لازم به توضیح است خرید بسته های زمان دار از طریق سامانه و اپلیکیشن های مورد تأیید شهرداری تهران برای شهروندان امکان پذیر است.

  • تاریخ: سه شنبه, 14 فروردين 1403
  • برگرفته از: ایسنا

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
100%

نظر دادن