ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

دانشگاه تربیت مدرس شرایط و جزییات پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره های کارشناسی ارشد سال 1403 را اعلام کرد.

شرایط پذیرش دانشجوی ارشد بدون آزمون اعلام شد

به گزارش نم نمک ، دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب استعدادهای درخشان و مستعد از بین دانش آموختگان/دانشجویان نیمسال آخر کارشناسی پیوسته دانشگاههای معتبر کشور به استناد آیین نامه ها و بخشنامه های پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) مصوب دانشگاه ، نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط در دوره های کارشناسی ارشد به شرح زیر اقدام می کند.شرایط پذیرش دانشجوی ارشد بدون آزمون با جزئیاتشرایط پذیرش دانشجوی ارشد بدون آزمون با جزئیات

*شرایط درخواست پذیرش

صرفا متقاضیان دوره کارشناسی پیوسته روزانه می توانند در فراخوان پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره های کارشناسی ارشد سال 1403 شرکت کنند.

*محل تحصیل تحصیل متقاضیان

دانشگاه های نوع یک اعم از دانشگاه اصفهان ، تبریز ، تهران ، شهید بهشتی ، شیراز ، صنعتی اصفهان ، صنعتی امیرکبیر ، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ، صنعتی شریف ، علامه طباطبایی ، علم و صنعت ، فردوسی مشهد ، هنر اسلامی تبریز ، هنر اصفهان ، هنر تهران و دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان ، ارومیه ،   بقیه الله (عج) ، تبریز ، تهران ، جندی شاپور اهواز ،   زاهدان ،   شهید بهشتی ، شیراز ،   کاشان ، کرمان ، کرمانشاه ،   مازندران ،   مشهد ، یزد (شهید صدوقی) و  دانشگاههای نوع شامل دانشگاه های دولتی مراکز استان (به غیر از دانشگاههای نوع1 و دانشگاههای مازندران)واقع در شهرستان بابلسر ، صنعتی سهند تبریز ، صنعتی نوشیروانی بابل ، صنعت نفت آبادان (برای گروه مهندسی نفت) ، تربیت دبیر شهید رجایی)برای رشته های گروه هنر و معماری(و دانشکده فنی و حرفه ای دختران شریعتی)برای رشته های گروه هنر و معماری می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

همچنین دانشجویان و دانش آموختگان دوره روزانه سایر دانشگاههای دولتی ، دانشکده های وابسته به دانشگاه های مراکز استان که در سایر شهرستان ها قرار دارند ، دوره های نوبت دوم (شبانه) ، نیمه حضوری ، یادگیری الکترونیکی و پردیس دانشگاهی دانشگاه های دولتی و همچنین کلیه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای آزاد اسلامی ، علمی کاربردی ، پیام نور ، فرهنگیان ، آموزشکده های فنی و حرفه ای ، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم ، و سایر موسسات و دانشگاههای غیردولتی و غیرانتفاعی ، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

* تناسب رشته

دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته در رشته تحصیلی متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در دوره کارشناسی ارشد به تشخیص و تایید دانشگاه برای شرکت در این فراخوان الزامی است.

*تاریخ دانش آموختگی

صرفاً دانش آموختگان اول مهر سال جاری و پس از آن و دانشجویانی که نهایتا تا تاریخ 31 شهریور 1403 فارغ التحصیل می شوند ، مجاز به شرکت در این فراخوان هستند و سنوات تحصیل دانشجو به این صورت است که دانشجویان حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

 برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد «آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان» مدت تحصیل 10 نیم سال است و در رشته ای که سایر شرایط این فراخوان را داشته باشند ، می توانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند.

برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/ کارآموزی بلند مدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند ، به تناسب دوره کارورزی (3 تا 12 ماه) مدت مجاز حداکثر 10 نیمسال تحصیلی است. همچنین برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند ، مدت مجاز حداکثر 9 نیمسال تحصیلی است.

برای خانم هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند ، مدت مجاز حداکثر 10 نیمسال تحصیلی است.  برای دانشجویان مهمان ، انتقالی یا تغییر رشته ، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم ، حداکثر 8 نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین 20 درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند.

پذیرش برای سال تحصیلی 1403-404 بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای برای یک بار امکان پذیر است. داوطلبان فقط مجاز به ارائه درخواست در یک رشته - گرایش تحصیلی هستند.

دانشجویان نیم سال آخر در صورت پذیرش باید حداکثر تا 31 شهریور ماه 1403 فارغ التحصیل شوند؛ در غیراین صورت اسامی آنان از فهرست داوطلبان پذیرفته شده حذف خواهد شد.

پذیرش استعدادهای درخشان در رشته های گروه علوم پزشکی صرفا از طریق وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود و داوطلبان این رشته ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت وزارت مذکور مراجعه نمایند.

در صورت نیاز به برگزاری مصاحبه برای داوطلبان واجد شرایط به تشخیص و تایید گروه آموزشی مربوط ، مراتب به داوطلبان ذی ربط اطلاع رسانی خواهد شد. موافقت گروه آموزشی و معاونت آموزشی دانشگاه از شرایط اصلی پذیرش است و دانشگاه ملزم به تکمیل ظرفیت پیش بینی شده از بین برگزیدگان علمی نیست و صرفا در صورت احراز امتیاز مورد نظر توسط داوطلبان به تشخیص دانشگاه و تشکیل دوره در رشته مربوط از طریق آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ، 1403 ثبت نام انجام خواهد شد.

 پذیرش قطعی پذیرفته شدگان منوط به تایید صلاحیت عمومی آنان توسط مراجع ذی صالح مربوط و تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور است. پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاههای دولتی یا متعهد به انجام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک الزم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.

ادامه تحصیل قبول شدگان بدون پرداخت شهریه تحصیلی است و تغییر رشته یا انتقال افراد پذیرفته شده از طریق این آیین نامه به سایر دانشگاهها مجاز نیست و  پذیرفته شدگان در مهلت مقرری که توسط دانشگاه مشخص و اعلام خواهد شد ملزم به مراجعه حضوری و ارائه اصل سوابق تحصیلی خود به مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون هستند. -

متقاضیان فوق تا 17 بهمن ماه جاری می توانند در این فراخوان ثبت نام کنند و ثبت نام داوطلبان در سامانه گلستان دانشگاه به منظور بررسی پذیرش و ارسال مدارک هیچ گونه حقی برای آنان ایجاد نمی کند.

داوطلبان برای اطلاع از وضعیت بررسی اولیه مدارک ، الزم است به اطلاعیه دانشگاه که در تاریخ 25 بهمن ماه 1402 از طریق سایت دانشگاه قسمت آموزش منتشر خواهد شد ، مراجعه و مطابق توضیحات اقدام نمایید.

دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد؛ به درخواست داوطلبانی که مدارک ناقص ارسال نموده باشند ، ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین اطلاعیه اعلام نتیجه نهایی (نیمه دوم فروردین ماه 1403) ، از طریق سایت دانشگاه قسمت آموزش edu/ir.ac.modares.www : //http اعلام خواهد شد.

  • تاریخ: جمعه, 13 بهمن 1402
  • برگرفته از: ایسنا

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن