ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به رصد دقیق بیماری ها در کشور ، گفت : زیرسویه EG.5.1 کرونای اُمیکرون هنوز در ایران شناسایی نشده است.

سویه جدید کرونا به ایران رسیده است؟

دکتر حسین فرشیدی در گفت وگو با ایسنا ، گفت : از زمان اوج شیوع کرونا تاکنون واحد رصد بیماری های وزارت بهداشت به صورت کاملا فعال تمام بیماری هایی که ممکن است بروز آنها مشکلاتی برای کشور ایجاد کند مانند کرونا ، تب دنگی و... را بررسی و رصد می کند.سویه جدید کرونا به ایران رسیده است؟سویه جدید کرونا به ایران رسیده است؟

وی افزود : در خصوص بیماری کرونا نیز در فواصل مشخص از موارد مشکوک و محتمل که با علائم متفاوت از کرونا هم مراجعه می کنند نمونه گیری انجام می شود تا کنترل دقیق بیماری انجام شود و هنوز سوش جدید کرونا (زیرسویه EG.5.1 از زیرشاخه های سویه امیکرون کرونا) در کشور شناسایی نشده است.

فرشیدی بیان کرد : مستند سازمان بهداشت جهانی برای اعلام بروز سویه جدید کرونا نیز گزارشات کشورهای مختلف است. در مورد سویه جدید کرونا طبق اعلام مراجع رسمی می دانیم که امکان انتقال آن نسبت به سویه های قبلی بسیار بیشتر است ، ولی علائم مشابه با کرونا دارد هرچند که با علائم کرونای اولیه بسیار متفاوت است. البته چون اکثر افراد واکسن تزریق کرده اند تا حدی نسبت به آن ایمنی دارند.

معاون وزیر بهداشت ، تاکید کرد : سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که کرونا از وضعیت اضطراری خارج شده اما این موضوع به معنای از بین رفتن کامل کرونا نیست. نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای دیگر هم روزانه برخی به این بیماری مبتلا می شوند.

  • تاریخ: یکشنبه, 22 مرداد 1402
  • برگرفته از: ایسنا

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(13 رای)
100%

نظر دادن