ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، دستگاه برداشتن سنگ لوزه و بهترین دستگاه برای برداشتن سنگ لوزه و درمان قطعی سنگ لوزه و تجربه سنگ لوزه و دهانشویه برای سنگ لوزه نی نی سایت و سنگ لوزه خطرناک است و داروی سنگ لوزه و عمل سنگ لوزه در بزرگسالان و کندن سنگ لوزه و تخلیه سنگ لوزه در خانه و فیلم عمل سنگ لوزه با لیزر در نم نمک.

آیا دستگاه برداشتن سنگ لوزه وجود دارد؟

سنگ لوزه یا توده زمانی رخ می دهد که باقی مانده غذاها و سلول های مرده و … در لوزه باقی بماند و تشکیل سنگ را دهند ، در نتیجه بوی بد دهانی را به همراه می آورند. اما با وجود آن بسیاری از افراد از سنگ لوزه بی اطلاع هستند و اصلا نمی دانند که چیست؟؟؟آیا دستگاهی برای برداشتن سنگ لوزه وجود دارد؟آیا دستگاهی برای برداشتن سنگ لوزه وجود دارد؟

دستگاه برداشتن سنگ لوزه

سنگ لوزه به شکل توده زرد رنگ یا سفید به اندازه کوچک و بزرگ و حتی متغیر در دو سمت گلو تشکیل می شود.

علت ایجاد سنگ لوزه باکتری و یا چیزی های باقی مانده در شکاف لوزه است که باعث رخداد آن می شود.

علائم سنگ لوزه

این عارضه هیچ گونه علائم و نشانه ای ندارد و ممکن است تنها نشانه ای هم چون :

  • بوی بد در دهان به دلیل تجمع باکتری
  • احساس این که در انتهای گلو چیزی وجود داشتن
  • احساس فشار و درد در هر دو گوش

عوارض جانبی سنگ لوزه

بیمار با رعایت بهداشت دهانی می تواند از شیوع و گسترش این عارضه جلوگیری به عمل آورد اما اگر احساس ناراحتی به علت بیماری لثه و پوسیدگی دندان نماید مراجعه به پزشک معالج را باید در اسرع وقت باید انجام دهد.

در بیشتر مواقع مشاهده شده است که باکتری در محلی برای تولید باکتری تبدیل شده است. به اعتقاد متخصص گوش و حلق و بینی حاذق سنگ لوزه درمان نشده مانند پلاک دندان باعث پوسیدگی و بیماری های لثه می شود و برای بیمار مشکلات و اختلالاتی را ایجاد می کند.

دستگاه برداشتن سنگ لوزه

درمان سنگ لوزه

معمولا افراد زمانی که به سنگ لوزه دچار می شوند با غرغره کردن مایعات سعی در درمان نمودن آن در منزل می کنند در حالی که این اقدام باعث ایجاد فشار به انتهای گلو شده و آسیب به گلو وارد می کند. بهترین راه درمان لیزر کردن سنگ توسط متخصص گوش و حلق و بینی می باشد.

ممکن است پزشک از روش کریپتولیز نیز برای تغییر در شکل لوزه استفاده کند تا از رشد سنگ جلوگیری به عمل آورد. در این روش که با بی حسی موضعی صورت می گیرد هیچ گونه درد و ناراحتی را برای بیمار ایجاد نخواهد نمود و تنها با سپری کردن چند روز دوره نقاهت و داشتن یک رژیم غذایی طبیعی می تواند از عود این عارضه جلوگیری کرد اما ممکن است که سنگ لوزه دوباره رشد کند و بازگردد.

بهترین و قطعی ترین راه درمان سنگ لوزه عمل تانسیلکتومی می باشد که هیچ گونه گزارشی از عود و یا رشد مجدد سنگ گزارش نشده است.

تانسیلکتومی جراحی بی خطری است که با بی هوشی صورت می گیرد که مانند هر عمل دیگر دارای برخی از عوارضی است همچون خونریزی جزئی ، عفونت ، مشکلات تنفسی و تورم مختصری می باشد. با این حال جراح و متخصص این گزینه را در وهله آخر درمانی انتخاب می نماید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
20%

نظر دادن