ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، با افزایش سن ، موها شروع به سفید شدن خواهند کرد که این روندی طبیعی و غیر قابل اجتناب است . اگرچه نمی توان از سفید شدن موها جلوگیری کرد اما راه هایی وجود دارد تا بتوانیم این روند را کند تر کنیم .

جلوگیری و تاخیر در روند سفیدی مو با 8 میوه

با افزایش سن ، موها شروع به سفید شدن خواهند کرد که این روندی طبیعی و غیر قابل اجتناب است . اگرچه نمی توان از سفید شدن موها جلوگیری کرد اما راه هایی وجود دارد تا بتوانیم این روند را کند تر کنیم .جلوگیری و تاخیر در روند سفیدی مو با 8 میوهجلوگیری و تاخیر در روند سفیدی مو با 8 میوه

اولین قدم برای کند تر شدن روند سفیدی مو این است که کمتر از محصولات شیمیایی استفاده کنیم . محصولات طبیعی فراوانی وجود دارد که می توانیم برای تغذیه موهایمان از آن ها استفاده کنیم و علاوه بر این لازم است که از رژیم غذایی مغذی پیروی کنیم که نیاز های روزانه بدن و موهای سرمان را تامین کند ، برای مثال بهتر است که کافئین کمتری مصرف کنیم و از استعمال سیگار و دخانیات نیز خودداری کنیم . در این قسمت از نم نمک به معرفی میوه هایی می پردازیم که روند سفیدی مو را به تاخیر خواهند انداخت .

کاهش روند سفید شدن مو

چرا و کدام میوه ها برای به تاخیر انداختن روند سفیدی مو موثر هستند؟

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم ترین دلیل وجود هر نوع عدم تعادل جسمی است . سوءتغذیه ، کمبود ویتامین ها به خصوص ویتامین B و مواد معدنی از جمله ید ، سلنیوم ، روی ، سیلیس و مس دلیل اصلی سفید شدن موها است و بنابراین ما باید میوه بخوریم زیرا میوه ها حاوی عناصر و ویتامین های مغذی اند . استفاده از موز ، آملا ، آب لیمو ، بلوبری ، آووکادو ، کیوی و توت فرنگی هم برای کند کردن روند سفیدی مو توصیه می شود .

موز

موز سرشار از ید ، آهن ، ویتامین B ، B2 (تیامین) ، B3 ( نیاسین) است. این عناصر به استحکام بیشتر مو و تقویت فولیکول های آن کمک می کنند. مخلوط موز ، عسل و آب لیمو برای تغذیه و رشد بیشتر مو بسیار مناسب است و بعد از مصرف ترکیب ذکر شده به مدت 2 تا 3 هفته تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده خواهیدد کرد .

جلوگیری از سفید شدن مو با موز

آملا

میوه آملا به کند شدن روند سفیدی مو کمک زیادی می کند . مصرف ترکیب میوه آملا با لیمو برای ماندگاری طولانی تر موهای سیاه بسیار موثر است و به تقویت گردش خون در زیر پوست سر کمک فراوانی می کند . قرار دادن ترکیب آب آملا و بادام له شده بر روی سر به مدت 15 دقیقه داری نتایج حیرت انگیزی است .

آب لیمو

آب لیمو ماده موثر دیگری است که تاثیر شگفت انگیزی در تقویت ریشه و رنگدانه های مو دارد . ترکیب پودر آملا ، آب لیمو و کشک را به مدت 45 دقیقه قبل از استحمام بر روی پوست سر خود بمالید و سپس سر تان را با آب گرم شستشو دهید و این روش را به مدت 90 روز دنبال کنید تا بهترین نتیجه برای موهایتان حاصل شود .

بلوبری

بلوبری حاوی ویتامین C است و این ویتامین به بهبود گردش خون کمک فراوانی می کند . تقویت گردش خون در زیر پوست سر باعث تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود . سایر میوه های حاوی ویتامین C نیز نقش زیادی در روند کند شدن سفیدی مو دارند .

بلوبری بهترین میوه برای رفع سفیدی مو

زغال اخته سفید شدن موها را به تاخیر می اندازد

زغال اخته به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی ویتامین C موجب افزایش جریان خون در کف سر شده و همین امر موجب تغذیه فولیکول های مو می شود که خود عاملی است برای پیشگیری از سفید شدن موی سر.

آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین B است و نقش زیادی در استحکام بخشیدن به فولیکول های مو دارد .

کیوی و توت فرنگی

این میوه ها نیز حاوی ویتامین C هستند . ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و سبب دفع روغن های اضافی بدن می شود که سفید شدن مو ، ریزش مو و سایر آسیب های ایجاد شده در مو تنها به دلیل ویژگی های ارثی نیست و عدم گردش خون مناسب در پوست سر از دلایل دیگر آن است .

میوه های حاوی ویتامین B و ویتامین C به سالم ماندن موها کمک زیادی می کنند و گردش خون مناسب در پوست سر ، باعث از بین رفتن سموم و تقویت فولیکول های مو می شود و بنابراین بهتر است این میوه ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید .

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن