ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، از شکم خود در زمان سرفه کردن حفاظت کنید تا فشاری به ان وارد نشود و ممکن است زمان سرفه کردن، عطسه کردن یا انجام حرکات دیگر در شکم احساس درد کنید.

بیمار در وضعیت نیمه نشسته قرار می گیرد ، دادن مسکن برای کاهش درد در 24 ساعت اول بعد از عمل لازم است ، مراقبت از زخم و تعویض پانسمان ، بیمار تا 24 ساعت بعد از عمل ناشتا باشدمراقبتهای بعد از عمل آپاندیسمراقبتهای بعد از عمل آپاندیس

آرش نجفی گفت : چنانچه عمل آپاندیس فرد بدون عارضه ای خاص باشد ، ابتدا باید تا شش ساعت غذایی مصرف نکند و سپس چهار مرحله مایع صاف ، سوپ کامل ، رژیم نرم و رژیم پرکالری پرپروتئین را رعایت کند.

وی ادامه داد : اولین مرحله رژیم مایع صاف است که شامل سوپ های صاف شده است و پس از آن فرد می تواند از سوپ کامل استفاده کند.

به گفته این کارشناس تغذیه رژیم نرم مرحله بعدی است که شامل غذاهای نرم ، فرنی ، شله زرد و چلو ماهیچه می باشد. از آنجاکه فرد مدتی موادغذایی کافی دریافت نکرده نیازمند رژیم پرکالری و پرپروتئین شامل گوشت قرمز و سفید ، تخم مرغ ، شیر و … است که حتی می تواند این رژیم را با پروتیئنی مانند شیرخشک غنی کند. در این رژیم می توان برای افزایش کالری از خامه و کره استفاده کرد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه ممکن است فردی که آپاندیس عمل کرده دچار تب شود ، تصریح کرد : توصیه می شود در این حالت فرد مایعات بیشتری مصرف کند.

نجفی عنوان کرد : چون این عمل زخمی را در بدن ایجاد کرده ، فرد برای ترمیم زخم نیازمند روی ، ویتامین C ، ویتامین A و ویتامین K است که می تواند از منابعی همچون میوه جات ، گوجه ، کلم ، فلفل ، ماست پروبیوتیک ، گوشت قرمز ، ماهیچه ، لبنیات ، جگر ، طالبی ، انبه و زردآلو این ویتامین ها را تامین کند.

وی افزود : در برخی موارد ممکن است پزشک فرد از مسهل استفاده کند که در این صورت توصیه می شود مصرف فیبر به گونه ای مناسب شود که نه فرد دچار یبوست و نه دچار نفخ شود ، زیرا نفخ برای فردی که عمل آپاندیس کرده مضر است.

نجفی تصریح کرد : برای این افراد حتما از آنتی بیوتیک هم استفاده می شود که باید دانست این آنتی بیوتیک ممکن است با برخی مواد از جمله کلسیم تداخل تغذیه ای داشته باشد.

این کارشناس تغذیه معتقد است ، همه این روند دو یا سه روز بیشتر طول نمی کشد و فرد پس از آن محدودیت غذایی ندارد.

 

مراقبتهای بعد از عمل آپاندیس

 

کارهایی که باید بعد از عمل جراحی آپاندیس انجام دهیم

یکی از مزایای اصلی جراحی سوراخ کلید دوره ریکاوری آن میباشد که کوتاه می باشد و اکثر افراد می توانند بیمارستان را چند روز پس از انجام عمل جراحی ترک نمایند.

اگر آپاندیس بلافاصله بعد از تشخیص جراحی گردد ، آنگاه اکثر بیماران می توانند بعد از 24 ساعت بیمارستان را ترک کرده و هنگامی که عمل جراحی باز یا پیچیده باشد (برای مثال اگر بیمار به پریونیت مبتلا شده باشد) ، ممکن بوده که به یک هفته زمان برای بهبودی کافی بیمار برای برگشتن به خانه نیاز باشد

میتوان برای چند روز اول بعد از عمل جراحی خارج کردن آپاندیس فرد ممکن میباشد که با مقداری درد و کبودی در محل جراحی مواجه بوده و این علائم با گذشت زمان کاهش پیدا خواهد کرد و جای نگرانی نیست

بیمار می تواند در صورت لزوم از مسکن ها برای راحتی بیشتر خود استفاده نماید که باید پزشک برایش تجویز کند. اگر فرد عمل جراحی سوراخ کلید انجام داده باشد ، ممکن بوده که با درد در سر شانه خود برای حدود یک هفته مواجه گردد و این درد به خاطر گازی ایجاد شده که در زمان جراحی شکم به داخل آن پمپاژ شده است.

علاوه بر این ممکن بوده که فرد برای یک دوره کوتاه مدت یبوست داشته و برای کنترل کردن این مشکل لازم بوده که بیمار از مسکن های حاوی کدئین استفاده ننماید و مقدار زیادی فیبر مصرف کند و هیدرات بدن خود را در سطح مناسب حفظ کند.

همچنین قبل از ترک کردن بیمارستان ، ممکن بوده که به بیمار توصیه شود مراقب زخم خود باشد و از فعالیت هایی که ممکن است به آن آسیب وارد نماید خودداری کند و در اکثر موارد ، بیمار می تواند دو هفته بعد از جراحی خارج کردن آپاندیس فعالیت های عادی خود را از سر گیرد ، هر چند انجام فعالیت های شدید ممکن بوده نیاز به مراقبت برای 4 تا 6 هفته بعد از انجام عمل جراحی داشته باشد و یا حتی در برخی موارد ممکن است زخم عفونت کند

انتظار رفته که بهبودی بعد از آپاندکتومی چند هفته به طول بینجامد و اگر آپاندیس شما پاره شود ، زمان بیشتری برای بهبودی لازم بوده و در طول زمان بهبودی ، شما می توانید برای کمک به التیام بدن اقدامات زیر را انجام بدهید کارهایی همچون :

از شکم خود در زمان سرفه کردن حفاظت کنید تا فشاری به ان وارد نشود و ممکن است زمان سرفه کردن ، عطسه کردن یا انجام حرکات دیگر در شکم احساس درد کنید. برای محافظت از شکم خود یک بالش بر روی شکم قرار بدهید و قبل از انجام این حرکات فشاری را اعمال کنید.

از فعالیت شدید مخصوصا اگر آپاندکتومی شما به روش لاپاروسکوپی انجام گردیده شده ، فعالیت شما برای 5-3 روز اول پس از جراحی محدود می شود و اگر آپاندکتومی باز انجام شد ، فعالیت شما برای 14-10 روز اول پس از جراحی محدود شده و از پزشک خود درباره زمانی که می توانید فعالیت عادی را از سرگیرید ، سوال کنید

اگر داروهای ضد درد اثربخش نباشند حتما با پزشک خود درمیان بگذارید و در وجود درد استرس بسیاری بر بدن شما وارد کرده و سبب کند شدن فرآیند بهبودی حاصل خواهد شد

هنگامی که آمادگی دارید بلند شوید و حرکت کنید. فعالیت خود را به آهستگی شروع نموده و و افزایش بدهید و این کار را با پیاده روی های مختصر شروع نمایید

زمانی که بدن شما بهبود یدا میکند ممکن است نسبت به حالت عادی احساس خواب آلودگی بیشتری داشته باشید.

تفکر در میان مردم غالب است که که استفاده از استخرهای عمومی ، احتمال ایجاد آپاندیسیت را بالا می برد ، و باید بگوییم که این تفکر تنها یک افسانه میباشد و ارتباطی در میان این 2 وجود ندارد.

از طرف دیگر بعضی ها فکر می کنند ، وراثت و ژنتیک در ایجاد این بیماری نقش داشته ولی این موضوع هم به اثبات نرسیده است. علاوه بر این ، از آنجایی که دلیل ایجاد انسداد در آپاندیس واضح نیست ، نمی توان از وقوع آن پیشگیری نمود.

باید چنین گفت آپاندیسیت مختص به فصل خاصی از سال نبوده و ممکن است در تمام فصول رخ بدهد.

 

رابطه بارداری و آپاندیس

ترس برای خانم های باردار وجود داشته که درصورت ابتلا به آپاندیسیت ، عوارض خطرناک و حتی سقط جنین در انتظار آنها خواهد بود ولی واقعا چنین نیست و آپاندیسیت را می توان به راحتی در دوران بارداری جراحی نمود ، ولی متاسفانه در تشخیص آن هنگام بارداری باید بسیار دقت نمود ، زیرا دردهای مشابه آپاندیسیت در خانم های باردار بسیار معمول میباشد و اگر این دردها به جای آپاندیسیت تشخیص داده شوند ، عواقب خطرناکی درپیش خواهد داشت ، بنابراین نباید به دلیل باردار بودن ، تصمیم گیری در این مورد را به تعویق انداخت

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(4 رای)
80%

نظر دادن