ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، تغذیه پانکراتیت و غذای مخصوص افراد پانکراتیت و مسکن برای پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده و مواد غذایی مفید برای پانکراس و مراقبت پرستاری پانکراتیت و گیاهان مفید برای لوزالمعده و آیا التهاب لوزالمعده خطرناک است و ایا پانکراتیت قابل درمان است و غذاهای مضر برای سرطان پانکراس و رژیم غذایی برای مبتلایان به پانکراتیت و چگونگی خوردن غذاهای خوب با پانکراتیت و رژیم غذایی ویژه برای افراد مبتلا به پانکراتیت را در نم نمک ببینید.

بهترین تغذیه و رژیم غذایی مخصوص بیماران پانکراتیت(التهاب لوزالمعده)

التهاب لوزالمعده (عضوی از بدن که در پشت معده قرار دارد و آنزیم های گوارشی ، هورمون های انسولین و گلیکوژن را ترشح می کند) را پانکراتیت می نامند. پانکراتیت می تواند حاد یا مزمن باشد اما هر دو سبب درد شدیدی در بالای شکم و حالت تهوع می شوند. رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل لوزالمعده و کاهش خطر ابتلا به مشکلات مرتبط با سلامتی مانند دیابت دارد.بهترین تغذیه بیماران پانکراتیت(التهاب لوزالمعده)بهترین تغذیه بیماران پانکراتیت(التهاب لوزالمعده)

پانکراتیت حاد که اغلب در اثر سنگ کیسه صفرا ایجاد می شود ، به صورت ناگهانی رخ می دهد. موارد خفیف نیز ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند اما پانکراتیت می تواند به اندازه کافی شدید باشد که نیاز به بستری فرد در بیمارستان داشته باشد.

در مطلب قبلی بخش سلامت نم نمک "علل انواع بیماری پانکراتیت و درمان خانگی آن " به صورت کامل توضیح دادیم که پانکراتیت حاد مکرر می تواند به پانکراتیت مزمن تبدیل شود و همچنین می تواند در اثر مصرف الکل سنگین یا بیماری های خاص مانند فیبروز کیستیک ایجاد شود. پانکراتیت مزمن ممکن است که به مرور زمان بدتر شده و منجر به آسیب اعضای بدن شود. اگر مبتلا به پانکراتیت هستید با مصرف غذاهایی سالم می توانید علاوه بر کاهش درد از تشدید بیماری در آینده پیشگیری کنید.

غذاهای مناسب برای پانکراتیت

در صورتی که مبتلا به پانکراتیت هستید چه غذاهایی باید بخورید؟

اگر به پانکراتیت مزمن مبتلا هستید در معرض سو تغذیه نیز قرار دارید زیرا پانکراس عملکرد خوبی نخواهد داشت بنابراین بدن در جذب مواد مغذی و ثابت نگه داشتن قند خون با مشکل مواجه می شود. بعد از حمله پانکراتیت باید به لوزالمعده خود فرصت دهید تا در آینده بهبود یافته و از کار بیش از حد آن پیشگیری کنید.

رژیم غذایی مناسب می تواند به فرد در دریافت مواد غذایی مورد نیاز ، کاهش تشدید بیماری و کاهش خطر بروز شرایط مرتبط با پانکراس مانند دیابت و بیماری های کلیوی کمک کند.

رژیم غذایی پانکراتیت و درمان خانگی پانکراتیت

رژیم غذایی برای مبتلایان به پانکراتیت شامل :
  • پروتئین های بدون چربی مانند مرغ و ماهی
  • غذا های کم چربی مانند میوه وسبزیجات
  • غلات کامل
  • لبنیات کم چرب
  • چربی های ساخته شده از روغن نارگیل یا روغن نخل
  • پرهیز از غذا های چرب
  • اجتناب از غذائهای فرآوری شده و قند های تصفیه شده

خوردن سبزیجات ، میوه و غلات کامل به حفظ کلسترول و قند خون کمک می کند و با افزایش سطح فیبر بدن هضم را تسهیل خواهند کرد.

وجود فیبر همچنین احتمال ایجاد سنگ صفرا یا تری گلیسرید زیاد را کاهش می دهد که می تواند منجر به پانکراتیت حاد شوند. چربی های موجود در روغن نارگیل یا روغن هسته خرما می توانند به فرد در جذب بهتر مواد مغذی کمک کنند.

رژیم غذایی برای پانکراتیت

چگونه با پانکراتیت غذاهای خوب بخوریم؟

رژیم های غذایی پر پروتئین و کم چربی برای افرادی که پانکراتیت دارند ، توصیه می شود و می تواند رضایت بخش و خوشمزه باشد. وعده صبحانه ای مانند بلغور جو دوسر + قره قاط (کرنبری) یا یک اسموتی میوه ای ، یک وعده ناهار شامل سالاد تن ماهی و سوپ عدس یا هویج ، یک وعده شام مرغ مرکباتی با برنج قهوه ای و اسفناج و دسری شامل سیب پخته شده را در نظر بگیرید.

همچنین می توانید طیف گسترده ای از غذا های خوشمزه و سالم که از سلامت پانکراس پشتیبانی می کنند را مصرف کنید.

وعده ها و میان وعده های غذایی کوچک را به جای وعده های غذایی بزرگ مصرف کنید.

هیدراته بمانید.

از خوردن غذا های سرخ کردنی و فرآوری شده که هضم ان ها دشوار است ، خودداری کنید.

و به یاد داشته باشید برای پیشگیری از سوء تغذیه ، رژیم غذایی سالم بخورید تا خطر ابتلا به تشدید پانکراتیت را کاهش دهید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن