ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خواص میوه جک فروت و فواید میوه جک فروت و مزایای خوردن ژاک فروت و خواص میوه جک فروت در طب سنتی و خواص میوه جک فروت برای سلامتی و فواید میوه جک فروت برای پوست و خواص ژاک فروت برای تقویت مو و میوه جک فروت برای زیبایی و مصرف میوه جک فروت در بارداری و حاملگی و خواص درمانی جک فروت و طبع ژاک فروت و ارزش غذایی میوه جک فروت و عوارض میوه جک فروت و مضرات میوه جک فروت و ژاک فروت برای لاغری و کاهش وزن در نم نمک.

خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تا کنون به قحطی و کمبود گسترده غذا فکر کرده باشید و از عوارض آن که ممکن است موجب مرگ و میر شود بیم دارید.خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمتخواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمت

با جستجویی که در اینترنت داشتیم به میوه عجیبی بر خوردیم که بزرگترین میوه در درختان جنوب آسیا است و وزنی بالغ بر 45 کیلو گرم دارد. این میوه که "جک فروت" نام دارد با طعمی مانند گوشت می تواند به عنوان وعده کامل غذایی استفاده شود.

خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمت

jackfruit علی رقم بوی نامطبوعی که دارد حاوی صد ها دانه سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم ، پروتئین ، کلسیم و آهن است که می تواند به عنوان یک مکمل غذایی خوب از آن استفاده کرد.

به گفته محققان جک فروت با این ارزش غذایی در زمان قطحی افراد را از گرسنگی نجات می دهد و بر این باورند که این میوه را می توان جایگزین گندم و ذرت نیز کرد.

به تازگی نیز دو کار آفرین در بیرمنگام اقدام به فروش این میوه کرده اند تا به این وسیله وارد بازار محصولات غذایی شوند.

قیمت میوه جک فروت

گفتنی است؛ بسته های 300 گرمی این میوه با طعم های مختلف به قیمت نزدیک به 7 دلار به فروش می رسد.

خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمت

جکفروت بومی کجاست؟

"جکفروت" میوه بومی هند و مالزی است که در مناطق گرمسیری از جمله تایلند ، اندونزی ، پرتغال کشت می شود. نام این میوه مشتق از زبان مالایی (chakka) و پرتغالی است .

میوه ای است درختی که وزن هر دانه آن به حدود 20 کیلو هم می رسد اما مانند سیب در بالای درخت آویزان است و با آن وزن زیاد روی درخت می مانند تا برداشت شود. روی آن پوست سختی قرار دارد که وقتی باز شود میوه ای نارنجی درون آن قرار دارد .

کاشت این میوه به دلیل خواص آن به بسیاری از نقاط مانند؛ هند ، جنوب شرق آسیا ، مرکز و شرق آفریقا و فیلیپین گسترش یافته است.جک فروت بزرگ ترین میوه دنیا می باشد. بزرگ ترین میوه درختی جهان شناخته شده است. پوستی بسیار ضخیم دارد و رسیده آن 36 کیلوگرم وزن و تا 90 سانتیمتر طول و 50 سانتیمتر قطر دارد. گوشت آن زرد یا نارنجی است. طعم این میوه شیرین و خوشمزه و یک ترکیبی از آناناس ، موز و سیب است ، اما کم آب تر است .

خام یا پخته

بعضی آنرا خام استفاده می کنند اما کنسرو آن بهتر است. بعضی هم آنرا مانند چیپس سیب زمینی در روغن تفت می دهند. جک فروت میوه بومی جنگل های پُر باران جنوب و جنوب شرقی آسیا است.

در کشورهای هند ، بنگلادش ، سری لانکا ، اندونزی ، کامبوج و ویتنام از این میوه در طبخ غذا استفاده می کنند و یا آنرا آب پز کرده به عنوان غذای اصلی استفاده می کنند .

در مالزی آنرا با شیر نارگیل پخته و همراه برنج می خورند. در صنعت بستنی سازی ، شیرینی و دسر کاربرد دارد.

در هند از برگ آن به عنوان بشقاب استفاده می کنند.

جکفروت به دلیل خواص درمانی باور نکردنی آن میوه بسیار محبوب در سراسر جهان است. اگر چه این میوه عجیب غریب بنظر می رسد ولی در سلامتی معجزه می کند.

خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمت

خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمت

خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمت

خواص جک فروت این میوه شگفت انگیز :
  • جک فروت سرشار از منگنز ، پتاسیم ، ویتامین ب ، کاروتین ، کمی کلسیم و آهن و نشاسته در طب چینی میوه خاصیت خنک کننده و بسیار مقوی است.
  • مقوی برای کبد
  • ریشه آن برای درمان بیماریهای آسم و پوست مفید است.
  • مغز میوه باعث سقط جنین می شود.
  • شیره گیاه همراه سرکه شفابخش نیش مار و آبسه است.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش فشار خون بالا
  • تقویت استخوان
  • پیشگیر از سرطان
  • بهبود هضم
  • محافظت از چشم و پوست
  • بهبود شمارش خون
  • بهبود کار تیروئید
  • کاهش فشار خون بالا ، پیشگیری از سرطان ، افزایش انرژی و درمان آسم از جمله فواید میوه جکفروت هستند.

خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمت

خواص میوه جک فروت(ژاک فروت) برای سلامتی + قیمت

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن