ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، رژیم DNA و رژیم غذایی مطابق DNA افراد و رژیم غذایی مطابق با DNA و تاثیر DNA در موفقیت یک رژیم غذایی و بهترین رژیم غذایی بر اساس ژن ها و روش‌های بارکدگذاری DNA در تعیین رژیم غذایی و رژیم مطابق با DNA و رژیم DNA چیست و چگونه کار می کند و انواع رژیم dna و رژیم غذایی بر اساس ژنتیک و رژیم دی ان ای و معایب رژیم DNA را در نم نمک ببینید.

انواع رژیم غذایی DNA و مزایا و معایب آن

بررسی های انجام شده توسط محققان نشان دهنده این است که یک آزمایش DNA می تواند رژیم غذایی مناسب برای یک فرد را تعیین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان این مطلب مفید و کاربردی با نم نمک همراه باشید تا تصمیم درست تری در راستای رژیم غذایی خود بگیرید. قبل از هر چیزی باید تعریف جامعی از DNA داشته باشیم اینکه دی. ان. ای چیست و چه نقشی در بدن ما ایفا می کند.انواع رژیم غذایی DNA و مزایا و معایب آنانواع رژیم غذایی DNA و مزایا و معایب آن

دی.ان. ای یا DNA چیست؟

دی.ان. ای یا دزوکسی ریبونوکلئیک اسید مولکولی است که از دو زنجیره تشکیل شده که در هم پیچیده شده اند تا یک ساختار ژنتیکی یا طرح اولیه را ایجاد کنند. DNA مسئول فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد ساختار و عملکرد موجودات زنده از جمله انسان ها ، گیاهان و بعضی از ویروس ها است.

دی ان ای یا DNA

رژیم DNA چیست؟

نمی توان گفت که یک رژیم خاص برای همه مناسب است و همه از آن جواب می گیرند زیرا بدن هر انسانی با دیگری متفاوت است و ممکن است بدن هر فرد به رژیم خاصی پاسخ بهتری بدهد. تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که DNA نشان می دهد رژیم برای هر کدام از ژن ها متفاوت است.

در نتیجه چنانچه در نم نمک اشاره شده است هر کس باید طبق رژیم مخصوص خودش عمل کند. رژیم DNA سعی دارد به افرادی که درگیر رژیم هستند ، کمک کند تا از پس چالش ها بربیایند و رژیم را بر اساس DNA هر فردی در نظر می گیرد.

چرا رژیم DNA به وجود آمد؟

تقسیم بندی DNA به آزمایش های مختلف ژنتیکی نیاز دارد که با وضعیت های مختلف سلامتی و بیماری در افراد مرتبط است. متخصصان تغذیه در مطالعه بین مواد مغذی و ژنوم انسان پیشرفت خوبی داشته اند و بعضی از محققان و طراحان این رژیم ، بر این باور هستند که آزمایش دی ان ای فرد برای تعیین این که کدام رژیم برای او مناسب تر است و سلامت او را به خطر نمی اندازد ، موثر خواهد بود.

رژیم DNA چگونه کار می کند؟

رژیم دی ان ای از طریق کمپانی هایی بر اساس در نظر گرفتن سطح و نوع تقسیم بندی DNA موثر بر روی سلامت و یا بیماری طراحی می شود. رژیم DNA پیشنهاداتی را بر اساس بدن خود افراد ارائه می دهد و این کار را از طریق بررسی ترکیب DNA به انجام می رساند. بعضی از کمپانی ها و برنامه های مخصوص وعده غذایی ، رسپی ها و سبزیجات خاص را برای افراد تجویز می کنند.

بررسی ترکیب DNA برای رژیم

انواع رژیم DNA

بعد از این که یک نمونه برای تست DNA انجام شد ، نقاط خاصی از DNA قبل از طراحی رژیم اصلی ، آزمایش می شود. نمونه هایی برای رژیم های پیشنهادی رایج ، شامل رژیم با کربوهیدرات پایین ، رژیم با چربی پایین ، رژیم متعادل ، رژیم مدیترانه ای ، رژیم فاقد لاکتوز یا رژیم فاقد گلوتن است.

رژیم با کربوهیدرات پایین

رژیم با کربوهیدرات کم روی ورودی بالای پروتئین و محدودیت میزان کربوهیدرات مصرفی تمرکز می کند. این رژیم همچنین مقدار زیادی از سبزیجات فاقد نشاسته و چربی های سالم را پیشنهاد می دهد. همچنین میزان مصرف قند و شکر و چربی را نیز کاهش می دهد.

رژیم با چربی پایین

چنانچه دارای تری گلیسیرید و کلسترول بالا هستید و یا HDL (کلسترول خوب) پایینی دارید ، احتمال دارد تبعیت از یک رژیم کم چرب برایتان مفید باشد.

توجه داشته باشید که همه چربی ها با رژیم کم چرب محدود نمی شود و محدودیت فقط شامل چربی های ترانس و چربی های ناسالم مانند چربی های اشباع شده می باشد ، چراکه این چربی های ناسالم منجر می شوند کلسترول و LDL (کلسترول بد) افزایش یافته و خطر ابتلا به امراض قلبی و دیابت نوع دوم بالا رود.

ولی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و همچنین چربی های اشباع نشده قابلیت برعکس عمل کردن را دارند و آثار مثبتی مانند پایین آمدن سطح کلسترول مضر به جا می گذارند. از چربی های سالم می توان به ماهی ، آووکادو ، آجیل ، روغن زیتون و ... اشاره کرد.

رژیم با چربی پایین از انواع رژیم DNA

رژیم متعادل

یکی دیگر از نمونه های رژیم های DNA ، رژیم متعادل است که مصرف طیفی از غذا ها را از گروه های غذایی متفاوت پیشنهاد می دهد. این رژیم معمولا برای افراد سالم بدون هیچ مشکل سلامتی خاص و پیچیده ای مثل کلسترول بالا تجویز می شود.

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای ، به میزان کلسترول و سایر فاکتورهای سلامتی بستگی دارد. این رژیم در بقعه یک رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب می باشد که کمک شایانی به بهبود سطح قند خون و سطح کلسترول می کند.

تمرکز رژیم مدیترانه ای روی خوردن سبزیجات رنگارنگ و میوه ها ، چربی های اشباع نشده (روغن زیتون ، آجیل ، آووکادو) و حبوبات ، غلات کامل ، غذا های دریایی و لبنیات کم چرب ، البته همگی در حد متعادل می باشد. در این رژیم بایستی از خوردن غذاهای نشاسته ای و مصرف بیش از حد گوشت و همچنین چربی های ترانس خودداری شود.

رژیم عاری از لاکتوز

چنانچه تست ژنتیکی شما نشان دهنده حساسیت تان به لاکتوز باشد این رژیم برایتان پیشنهاد می شود. قند موجود در شیر لاکتوز نام دارد که بعضی از افراد فاقد آنزیم تجزیه کننده آن یعنی همان لاکتاز میباشند به خاطر همین دچار مشکلاتی همچون گرفتگی عضلات شکم ، نفخ ، درد معده و ... می شوند ، بنابراین این افراد باید به جای شیر گاو با جایگزین های مناسبی مثل شیر سویا ، شیر بادام ، شیر نارگیل و ... که لاکتوز ندارند کمبود ویتامین بدن خود را جبران کنند.

رژیم عاری از لاکتوز از انواع رژیم dna

رژیم غذایی فاقد گلوتن

حساسیت به گلوتن یا همان سُلیاک باعث می شود ناراحتی معده ایجاد شود ، مشکل در تنفس ، تهوع ، کهیر و ... از علائم دیگر آن می باشد. به علت اینکه حساسیت به گلوتن علائم گسترده ای دارد بنابراین تشخیص دادن آن نیز دشوار می باشد.

چنانچه شما مستعد ابتلا به این بیماری هستید این نوع رژیم می تواند کمک شایانی به شما کند. چاودار ، جو دوسر ، جو ، آرد ، گندم ، پاستا و ... جزو مواد غذایی حاوی گلوتن می باشند.

بررسی هایی که توسط کمپانی ها برای پیشنهاد رژیم DNA انجام می شود ، چیست؟

هر آلرژی یا هر گونه مقاومت بدن برای طراحی این رژیم در نظر گرفته می شود. همچنین تعیین می کنند که کدام گروه غذایی برای کاهش وزن شما مناسب تر است و آزمایش DNA به کمپانی اجازه می دهد که تصمیم بگیرد ، آیا متغیر ژنتیکی خاصی در بدن فرد وجود دارد که او را چاق کرده است یا خیر. همچنین مشکلاتی مثل آلرژی به غذا یا مقاومت های خود ایمنی را در بدن بررسی می کنند.

کمپانی ها اغلب اطلاعات ژنتیکی را از طریق طراحی پرسشنامه هایی در مورد عادات غذایی ، احساس افراد ، آزمایش خون و اندازه گیری قند خون تکمیل می کنند.

رژیم غذایی بر اساس ژنتیک

معایب رژیم DNA

اگر چه که طراحان رژیم بر این توافق هستند که فواید هیچ رژیمی برای همه انسان ها یکسان نیست و متخصصان هنوز بر سر این چالش هستند که برنامه های رژیمی مختلف را طراحی کنند.

رژیم DNA متاسفانه هنوز نتوانسته است آزمایش های پزشکی مربوط را انجام دهد تا بتواند به طور کامل خودش را اثبات کند.

حذف یک گروه غذایی از رژیم افراد هم کار خطرناکی است. گزارشاتی از بعضی از رژیم ها نشان می دهد که این پیشنهادات سلامت بدن افراد را به خطر انداخته است.

حفظ تعادل رژیم غذایی و حذف نکردن یک گروه غذایی خاص از رژیم ، برای سالم ماندن بدن بسیار مهم است و مهم تر از همه این که ژن ها مسئول توضیح 5 الی 10 درصد بیماری ها هستند ، مثل دیابت نوع 2 و چاقی. در نتیجه رژیم ها بر پایه آزمایش DNA شاید نتوانند سلامت فرد را به طور دقیق تشخیص دهند.

مورد مهمی که قبل از این رژیم ها باید در نظر بگیرید :

همیشه باید با متخصص تغذیه مشورت کنید تا ببینید که برنامه رژیمی شما نیاز به تغییر دارد یا خیر ؛ مخصوصا اگر به بیماری زمینه ای مبتلا هستید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن