ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، عوارض نداشتن دندان و عوارض بی دندانی و مشکل جای خالی دندان و مشکلات فاصله ایجاد شده بین دندان ها و مشکلات اصلی جای خالی دندان و عوارض جای خالی دندان در داخل دهان را در نم نمک مشاهده نمایید.

عوارض نداشتن دندان و فضای خالی بین دندان ها

داشتن دندان های زیبا و سالم آرزوی هر شخصی است اما بسیاری از افراد هستند که در بین دندان هایشان یک جای خالی دارند. اگر این فضای خالی بین دندان های جلو ایجاد شده باشد ، قطعا روی زیبایی نیز اثرگذار است.عوارض بی دندانی و فضای خالی بین دندان هاعوارض بی دندانی و فضای خالی بین دندان ها

افرادی که یک فضای خالی در بین دندان های خود دارند ، معمولا سعی می کنند کمتر بخندند. آن ها حتی از لبخند زدن در عکس ها خودداری می کنند. پزشکان نیز بر این عقیده هستند که مشکلات دندانی این چنینی نه تنها زیبایی را به هم می ریزد ، بلکه برای سلامت دندان ها نیز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

فاصله و فضای خالی بین دندان ها و یا کمبود یک دندان در دهان ، توانایی جویدن را کاهش می دهد و برای صحبت کردن مشکل ایجاد می کند. دندانپزشک در این شرایط دندان مصنوعی را پیشنهاد می دهد که دندان مصنوعی می تواند این فضای خالی را شبیه به دندان طبیعی پر کند و بین دندان ها قرار بگیرد اما بهتر است با مطالعه دقیق این بخش از بهداشت و سلامت نم نمک از قبل با مشکلات فضای خالی دندان آشنا شوید.

مشکلات و عوارض نداشتن دندان

عوارض نداشتن دندان برای لثه و دهان

دندان درد

زمانی که بین دو دندان فاصله وجود داشته باشد و یک دندان از دست داده باشید ، دندان های اطراف نیز معمولا شروع به حرکت کردن می کنند. جدا از این ، یک نوع حساسیت در فرد ایجاد می شود و در نتیجه برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتما باید این فضای خالی را پر کنید و حفره خالی ای را درون دهان خود نگه ندارید.

عوارض جای خالی دندان

رشد باکتری ها

نداشتن چندین دندان سبب می شود فرد نتواند غذا را به خوبی بجود. نجویدن درست غذا موجب ایجاد اختلال در هضم خواهد شد. غذای هضم نشده برای پرورش باکتری ها جایگاه مناسبی است.

استراحت نکردن ماهیچه معده

تولید بزاق ناشی از جویدن مناسب غذا کمک می کند تا پیلوروس که یک ماهیچه کوچک در انتهای معده است ، ریلکس بوده و استراحت کند و غذا به راحتی درون دستگاه گوارش حرکت کند. نداشتن یک یا چند دندان فرآیند جویدن و استراحت ماهیچه های معده را کم خواهد کرد.

ضررهای نداشتن دندان

سندروم مفصل گیجگاهی فکی

بعد از این که یک دندان از دست می رود ، دندان های اطراف شروع به حرکت می کنند ، ساختار آنها یکی پس از دیگری تغییر می کند. فک بالا و فک پایین دهان دیگر به طور کامل روی همدیگر قرار نمی گیرند و در نتیجه مفصل فک دچار آسیب دیدگی و کشیدگی می شود. به این پدیده سندروم مفصل فکی گیجگاهی گفته می شود که باعث ایجاد مشکلات زیادی شده و پوسیدگی دندان را ایجاد کرده و حتی آن را افزایش می دهد.

تحلیل استخوان فک

نداشتن یک یا چند دندان و جایگزین نکردن دندان دلیل اصلی تحلیل استخوان فک است. دندان ها باعث تحریک استخوان فک می شوند. اگر دندانی را از دست دهید ، استخوانی که دندان داخل آن قرار داشت دیگر تحریک نمی شود و حجم آن کاهش می یابد.

تحلیل استخوان فک از عوارض نداشتن دندان

عدم فعالیت درست آنزیم ها

آنزیم آمیلاز بزاق تجزیه نشاسته در غذا را به عهده دارد. برای اینکه این آنزیم روی غذا درست عمل کند ، غذا را باید خوب بجویم. نداشتن یک یا چند دندان سبب می شود غذا به درستی شکسته نشود و فعالیت آنزیم مهار شده و مقدار زیادی مواد مغذی را از دست دهید.

تولید کمتر بزاق دهان

با جویدن غذا ، بزاق ساخته می شود. اگر دندان های کمی داشته باشیم ، بزاق دهان کم شده و سبب اختلال در هضم خواهد شد. بزاق در فرایند هضم موثر بوده و دو آنزیم آمیلاز بزاقی و لیپاز زبانی در هضم نشاسته و لیپید بسیار مهم اند. فقدان بزاق سبب می شود غذا در مری سخت حرکت کند.

ایجاد اختلال در هضم غذا

ناهنجاری در اکلوژن دندان ها

نحوه تماس دندان های فک بالا و پایین در هنگام بستن فک را اکلوژن می گویند. نداشتن چند یا یک دندان سبب ایجاد مشکل در بسته شدن فک و اتصال نامناسب دندان های فک بالا و پایین می شود. ناهنجاری اکلوژن باعث مشکلات فراوانی مانند سردرد ، درد ماهیچه ، ساییده شدن غیرعادی دندان ها ، از دست دادن دندان ، حساسیت یا حتی اختلالات مفصل گیجگاهی فکی می شود.

مشکلات گوارشی

از دست دادن دندان های آسیا در جویدن غذاها اختلال ایجاد می کنند. اختلال در جویدن ممکن است بر روی هضم غذا تاثیر منفی بگذارد و باعث مشکلاتی مانند برگشت اسید معده شود.

مشکلات گوارشی از عوارض نداشتن دندان

بیماری های مرتبط با لثه و دندان

زمانی که دندان از دست می رود ، ساختار دندان های اطراف هم تغییر می کنند و در نتیجه فرد نمی تواند قسمت هایی از لثه را به خوبی مسواک بزند و نخ دندان بکشد. همین باعث تجمع باکتری و آلودگی می شود و بعضی از قسمت ها به درستی تمیز نمی شوند. بیماری های لثه و پریودنتال و پوسیدگی دندان همگی به دلیل این فضای خالی ایجاد می گردند. دندان های سالم باقی مانده هم می توانند مستعد بیماری ها و اختلالات دهان و دندان شوند.

از دست دادن زیبایی چهره

از دست دادن دندان روی زیبایی تاثیرگذار است. استخوان فک تحلیل رفته در اثر از دست رفتن دندان ، چهره شما را بسیار پیرتر نشان می دهد.

پیر شدن چهره از مضرات فاصله بین دندان و نداشتن دندان

تاثیر بر صحبت کردن

دندان ها بر نحوه صحبت کردن شما تاثیرگذارند. دندان کشیده شده ممکن است باعث شود که نتوانید کلمات و صداهای مشخصی را درست تلفظ کنید و در ادای برخی کلمات دچار مشکل شوید یا نداشتن دندان جلو سبب شود آب دهانتان هنگام صحبت کردن به بیرون پرتاب شود.

اشکال در بلع مواد غذایی

نداشتن چند دندان سبب می شود نتوانیم غذا را به خوبی بجویم و جویده نشدن غذا بلعیدن را مشکل می کند. به همین دلیل اکثر کودکان که رشد دندان هایشان کامل نشده است ، مشکلات بلع دارند.

مراقبت از دندان مصنوعی کاشته شده در فضای خالی

بعضی از افراد این فضای خالی را با دندان مصنوعی پر می کنند که حتما باید دندان های شکسته شده توسط دندانپزشک از ریشه خارج شود. ممکن است که استخوان فک کمی تحلیل رفته باشد که عاملی برای ایجاد تغییراتی در صورت فرد هم خواهد شد. با پر کردن این قسمت ، از تحلیل استخوان فک جلوگیری می شود و به زیبایی فرد اضافه می کند و عزت نفس او را افزایش خواهد داد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن