ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بعد از فلوراید تراپی کودکان چه باید کرد و طرز استفاده از وارنیش سدیم فلوراید و فلوراید تراپی دندان در خانه و فلوراید تراپی دندان پوسیده و مضرات فلوراید تراپی و نحوه زدن فلوراید به دندان کودکان و وارنیش تراپی کودکان چیست و عوارض خوردن فلوراید و آیا فلوراید تراپی سرطان زاست در نم نمک.

بعد از فلوراید تراپی کودکان چه باید کرد؟

فلوراید تراپی یک روش جلوگیری از پوسیدگی دندان است که توسط پزشک متخصص انجام می شود البته امکان انجام فلوراید تراپی در منزل با استفاده از دهان شویه حاوی فلوراید نیز وجود دارد. چنانچه قصد استفاده از دهان شویه جهت فلوراید تراپی را دارید حتما از میزان فلوراید موجود در آن آگاه باشید. میزان فلوراید موجود درخمیر دندان و همچنین دهان شویه بر روی بسته بندی آن ها نوشته شده است.بعد از فلوراید تراپی کودکان چه باید کرد؟ + روش مراقبتبعد از فلوراید تراپی کودکان چه باید کرد؟ + روش مراقبت

خمیر دندان هایی که به صورت روزانه و چندین بار در روز مورد استفاده قرار می گیرند از فلوراید کمتری برخوردار هستند اما استفاده مدوام آن ها در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها نیز بی اثر نخواهد بود.

همانطور که انجام فلوراید تراپی و هزینه های آن حائز اهمیت است ، مراقبت پس از فلوراید تراپی نیز اهمیت دارد. برای اینکه فلوراید تراپی ماندگاری بیشتری داشته باشد ، حتما نکاتی که در ادامه گفته می شود را رعایت کنید. انجام مراقبت های پس از فلوراید تراپی کار سختی نیست ، و حتی بهانه گیر ترین کودکان هم به سادگی میتوانند از پس آن بربیایند.

فلوراید تراپی کودکان

مراقبت پس از فلوراید تراپی

شست شوی کامل بعد از فلورایدتراپی

فلورایدتراپی کودکان معمولا 5 دقیقه طول می کشد و بعدازآن باید کودکان تمامی آب دهان خود را خارج کنند. به همین دلیل است که فلورایدتراپی تنها در کودکانی که قابلیت خارج سازی بزاق دهانی رادارند انجام می شود و کودکان زیر 3 سال ، بهتر است این عمل را انجام ندهند. با خارج کردن بزاق ، بخشی از فلورایدهایی که به صورت موضعی روی دندان ها قرارگرفته است از دهان خارج می شود. بخش دیگری از فلورایدها جذب مینای دندان شده است و پوسیدگی های سطحی را از بین می برد. تا نیم ساعت بعد از فلوراید تراپی نباید دهان شستشو شود.

نخوردن غذا بعد از فلوراید تراپی

ازآنجایی که فلورایدتراپی بیشتر در کودکان باید توسط بهترین دندانپزشک انجام شود ، باید حواستان باشد تا بعد از انجام فلوراید تراپی به مدت 2 تا 4 ساعت ، چیزی میل نشود. کودکان بی طاقت هستند.

پیش از انجام فلوراید تراپی حتما مواد غذایی مناسبی که تا چند ساعت آن ها را سیر نگه می دارد ، به کودکانتان دهید تا پس از انجام فرایند فلورایدتراپی ، بهانه غذایی نگیرند. از خوردن مواد چسبنده و سخت نیز تا 24 ساعت خودداری شود این نکات برای مراقبت پس از فلورایدتراپی می باشد .

خوردن آب با اجازه پزشک

معمولا نباید در فرایند فلوراید تراپی تا چند ساعت آب نوشیده شود اما اگر شرایط کودک متفاوت باشد ، بنا به تشخیص پزشک ، کودکتان می تواند مقداری آب بنوشد اما به هیچ عنوان در نیم ساعت اولیه پس از فلوراید تراپی نباید آبی نوشیده شود.

غذاهای نرم بخورید

برای این که فلوراید تراپی ماندگاری بیشتری داشته باشد ، خوردن غذاهای نرم بعد از انجام آن ، توصیه می شود.

حواستان باشد 24 ساعت اولیه پس از فلوراید تراپی ، نقش مهمی در میزان موفقیت آمیز بودن این فرایند دارد و انجام این نکات ، باعث ماندگاری طولانی مدت تر و اثرات بهتر فلوراید در مینای دندان می شود.

مسواک زدن ممنوع

ازآنجایی که بخش مهمی از وارنیش فلوراید همچنان در مجاورت دندان ها قرارگرفته است ، پس بهتر است ، در همان روز ، از مسواک زدن خودداری شود و مراقبت پس از فلورایدتراپی را جدی بگیرید . بنا به تشخیص پزشک ممکن است مدت زمان مسواک نزدن تا دو روز افزایش پیدا کند.

همچنین ، کشیدن نخ دندان نیز در این دوره ممنوع است.

خوردن شیر بعد از فلوراید تراپی

بسیاری از کودکان ، مقداری از ژل فلوراید را ناخواسته قورت می دهند که همین امر موجب می شود ، تا خوردن شیر بعد از فلوراید تراپی اجباری شود. بعد از انجام فلوراید تراپی بهتر است یک لیوان شیر خورده شود تا اثرات آسیب دهنده فلوراید در بدن خنثی شود.

مراجعه هر 6 ماه یک بار

هر 6 ماه یک بار به مطب دندان پزشک مراجعه کنید تا پزشک با انجام ویزیت ، تشخیص دهد که فلوراید تراپی باید مجددا صورت گیرد یا خیر. در بیشتر موارد ، هر 6 ماه یک بار ، نیاز است تا فلوراید تراپی تمدید گردد.

اگر دندانی مستعد پوسیدن باشد ، ممکن است مدت زمان تمدید فلوراید تراپی به 4 ماه کاهش پیدا کند.

فلوراید تراپی کودکان

فلوراید تراپی را جدی بگیرید

همان طور که دیدید مراقبت های پس از انجام فلوراید تراپی کار سختی نیست و این کار نیازی به بی حسی ندارد. کودک شما هیچ دردی را احساس نمی کند و از طرفی ، با این کار ساده ، سلامت دندان های وی را ، در بزرگ سالی تأمین می شود.

فلوراید تراپی و مراقبت پس از فلورایدتراپی را جدی بگیرید چراکه همان طور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است و فلوراید تراپی یک راه پیشگیری عالی برای انواع پوسیدگی های دندانی در بزرگ سالی به شمار می رود.

سن فلوراید تراپی کودکان

فلوراید تراپی کودکان از بعد از سه سالگی آغاز می شود چراکه در این مدت تمامی دندان های کودکان رشد کرده اند و کودک قادر است تا بزاق دهان خود را خارج کند. بااینکه این دندان ها شیری هستند اما نگهداری دندان های شیری اهمیت بالایی دارد و نباید به آن ها به چشم یک دندان موقت نگاه کرد. بااین حال بیشتر والدین فلوراید تراپی را از سن شش سالگی و هم زمان با درآمدن اولین دندان های دائمی انجام می دهند.

سوالات مراقبت پس از فلوراید تراپی

 

 

 

فلوراید تراپی خانگی چگونه است؟

 

چندین گزینه مختلف برای فلوراید تراپی خانگی وجود دارد و ما به افراد مختلف بسته به سن ، عادت ها و خطر پوسیدگی دندان گزینه های مختلفی را پیشنهاد می کنیم. استفاده کردن از خمیردندان های حاوی فلوراید دو بار در روز برای تمیز کردن دندانها و باعث می شود که فلوراید برای تقویت و محافظت در برابر حفره ها در دسترس باشد. و هچنین می توانید با استفاده از دهان شوی به همراه مسواک و نخ دندان دهان خود را تمیز کنید. دقت کنید که خمیردندان های حاوی فلوراید را برای کودکان زیر 2 سال و یا دهان شوی برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی شود.

 

 

فلوراید تراپی چگونه باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود؟

 

فلوراید تراپی یکی از روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به دهان و دندان می باشد. امروزه کمتر کسی هست که دندان آسیب دیده و یا ترمیم شده نداشته باشد ، مشکل بزرگسال ها به دلیل مراجعه کم به دندان پزشکی در سن پایین می باشد. تماس مستقیم فلوراید ، ساختمان دندان را نسبت به آسیب ها و پوسیدگی مقاوم می کند.

 

 

فلوراید وارنیش چطور انجام می شود؟

روی سطح دندان مالیده می شود و کناره دندان را با استفاده از یک مسواک کوچک انجام می دهند. فلوراید وارنیش چسپنده است اما هنگامی که در مقابل بزاق قرار می گیرد سفت می شود. آسیبی به دندان وارد نمی کند ، و اینکه روی وارنیش رو میتوانید مسواک بزنید.

 

 

نحوه زدن فلوراید به دندان کودکان چگونه است؟

پیشنهاد می شود به منظور اقدام به روش های درمانی و زیبایی مانند ایمپلنت و لمینت به دندانپزشک متخصص در این حوزه مراجعه نموده و درمان خود را در مراکز معتبر ، شناخته شده و قابل اعتماد آغاز نمایید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن