ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، داروی کاهش میل جنسی زنان و داروی گیاهی کاهش میل زنان و داروهای گیاهی کاهش میل جنسی دختران و داروی گیاهی کاهش میل زنان و داروی کاهش میل زنان و داروی کاهش میل مردان و درمان کاهش میل زنان و قرص ضد شهود و داروی گیاهی کاهش میل زنان و علت کاهش میل زنان و چیکار کنم میل جنسیم کم بشه در نم نمک.

داروهای کاهش میل جنسی و شهوت زنان

مصرف برخی داروها باعث کاهش شهوات زنان و مردان می شوند ، افراد مبتلا به بیش فعالی جنسی با صلاح دید متخصص باید دارو دریافت نمایند. اکثر این داروها با هدف درمانی غیر از کاهش میل جنسی توسط پزشک تجویز می شوند.داروی کاهش میل جنسی زنان [داروهای گیاهی و خانگی]داروی کاهش میل جنسی زنان [داروهای گیاهی و خانگی]

  • داروهای بتابلوکر : پروپرانولول ، متوپرولول و قطره های چشمی حاوی بتابلوکرها مانند تیمولول و ...
  • داروهای کاهش دهنده فشار خون : مانند هیدروکلرتیازید و ...
  • داروهای ضدتشنج : تگرتول و ..
  • داروهای ضد افسردگی : فلوکستین ، سرترالین ، ونلافاکسین و ...
  • آنتی آندروژن ها (داروهای ضد هورمون مردانه) : فیناستراید ، کتوکونازول ، اسپیرونولاکتون و ..
  • قرص های ضد حاملگی : ال اس دی
  • مخدرهای مسکن درد : ویکودین ، پرکوست و ...

داروهای کاهش میل جنسی و شهوت زنان

راه های کاهش میل جنسی

برای کاهش میل جنسی راهکارهای بسیار موثری وجود دارد که به شرح زیر هستند :

1- مراجعه به متخصص

اصولی ترین راه برای کنترل میل جنسی مشورت با یک متخصص است. میل جنسی زیاد می تواند به دلایل مختلف روی دهد؛ برای مثال ابتلا به اختلال شخصیت کلاستر B و بیش فعالی با افزایش میل جنسی همراه است. در این صورت داروهای کاهش دهنده میل جنسی تجویز می شود و از روان درمانی برای تغییر سبک زندگی و کمک به افراد برای هدایت احساسات استفاده می شود.

2- دور شدن از محرک های جنسی از راه های کاهش میل جنسی

اگر میل جنسی زیادی دارید احتمالا با دیدن کوچک ترین محرک های جنسی ممکن است تحریک شوید. یهتر است از دیدن عکس و فیلم های پورن خودداری کنید. تماشای مداوم فیلم های پورن منجر به بروز اعتیاد جنسی می شوند و جنبه های مختلف زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این ترک این عمل بسیار سخت و نیازمند صرف زمان و انرزی زیاد است. به علاوه بهتر است از پوشیدن لباس های تنگ که اندام جنسی را تحت فشار قرار می دهد ، بپرهیزید. تا جایی که می توانید از معاشرت با افرادی که باعث تحریک شما می شوند دوری کنید.

3- داشتن فعالیت های سرگرم کننده

برای دور کردن ذهن خود از مسائل جنسی می توانید برای اوقات فراغتتان برنامه ریزی کنید. به فعالیت های سرگرم کننده بپردازید تا بتوانید افکار جنسی خود را با مسائل مفیدتر جایگزین کنید. هر فعالیتی که بتواند باعث ایجاد خستگی ذهنی و بدنی در شما شود می تواند موثر باشد. با منحرف کردن ذهن و دور شدن از محرک های جنسی می توان میل جنسی را کاهش داد. مسافرت ، گردش ، تفریح ، کوهنوردی ، کار و فعالیت زیاد در کم کردن نیاز جنسی موثر است.

داروهای کاهش میل جنسی و شهوت زنان

4- تغییر رژیم غذایی موثر در کاهش میل جنسی

هورمون های تستوسترون و استروژن نفش حیاتی در بدن زن و مرد دارند. با این حال عدم تعادل این دو هومون می تواند باعث افزایش یا کم شدن نیاز جنسی شود. برخی از مواد غذایی در کاهش یا افزایش این هورمون ها نقش اساسی دارند. شما می توانید با یک رژیم غذایی مناسب ، از افزایش میل جنسی جلوگیری کنید. مواد غذایی با طبع گرم باعث افزایش میل جنسی می شوند.

بعضی خوراکی ها مثل سیر و پیاز ، موز ، مشروبات الکلی ، خرما ، فلفل ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، غذاهای پرچرب ، زنجبیل ، نارگیل ، دانه های روغنی ، شکلات ، مارچوبه ، انجیر باعث افزایش میل جنسی می شود. بنابراین کاهش استفاده از این مواد غذایی در کم شدن میل جنسی شما می تواند موثر باشد.

در مقابل برگ کاهو ، کلم ، دانه تمبر هندی ، خوردن دوغ تازه ، برگ ریواس ، عرق کاسنی ، رازیانه ، کافور ، آب انار ، سرکه ، ترشیجات ، ماست ، کشک ، پنیر ، سویا ، ذرت بو داده ، کلم بروکلی ، چغندر (لبو) ، شیرین بیان ، نعنا ، سویا ، میل جنسی را کاهش می دهد.

5- ورزش و فعالیت بدنی از راه های کاهش میل جنسی

ورزش و فعالیت های بدنی راه بسیار خوبی برای تخلیه انرژی بدن است. در نتیجه نیاز شدید برای رابطه جنسی یا خودارضایی کاهش پیدا می کند. مشخص شده افرادی که تمرینات ورزشی کم تا متوسط انجام می دهند ، میل جنسی بیشتری دارند. در صورتی که بالا رفتن شدت تمرینات و مدت زمان تمرینات با کم شدن نیاز سجنسی همراه است. ورزش شدید اثر منفی روی تستوسترون می گذارد و به این ترتیب میل جنسی کاهش پیدا می کند.

داروهای کاهش میل جنسی و شهوت زنان

6- تحریک مغزی از راه های کاهش میل جنسی

تحریک الکتریکی مغز از روی جمجمه یک روش درمانی است که در آن یک جریان مستقیم و ضعیف را به مناطق قشری مغز وارد کرده و فعالیت عصبی را تسهیل یا بازداری می کند. این جریان ضعیف و مستقیم از طریق اتصال دو الکترود با قطب های مختلف بر روی سطح جمجمه منجر به تحریک نورون ها می شود. تحریک مغزی هیپوتلاموس به کم شدن نیاز جنسی کمک می کند. این روش معمولا برای افراد دارای سابقه انحراف جنسی یا میل جنسی بیش از حد استفاده می شود.

برخی مواد خوراکی کاهنده میل جنسی

چربی های اشباع نشده

طبق اعلام مرکز کولومبوس ، مرکز بیماری های جنسی ، روغن های غیر اشباع شده در کاهش میزان تستوسترون تأثیر بسیاری دارند. روغن های نباتی حاوی مقادیر زیادی از روغن های اشباع شده هستند که در کاهش تستوسترون موثرند. هورمون تستوسترون نقش اساسی در افزایش میل جنسی دارد و کاهش آن منجر به کم شدن نیاز جنسی می شود. روغن زیتون می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. علاوه بر این روغن سبزیجات نیز حاوی مقادیری حلقه های چربی اشباع نشده هستند که به کاهش تسترون کمک می کنند.

قند

مصرف قند بر روی میان تنه تأثیر می گذارد و میل جنسی را به میزان زیادی کاهش می دهد. در واقع قندها برای پردازش در بدن از انسولین استفاده می کنند ، افزایش ترشح انسولین در بدن با کم شدن میل جنسی ارتباط دارد. برخی از کربوهیدارت های سنگین که در مواد غذایی همچون پاستا یافت می شود ، در بدن تبدیل به قند می شوند و با افزایش سطح گلوکز بدن را مجبور به تولید میزان بیشتری از انسولین می کنند. بنابراین بهتر است مصرف قند و کربوهیدرات را در برنامه غذایی خود تنظیم کنید.

داروهای کاهش میل جنسی و شهوت زنان

شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی در کاهش تولید هورمون دوپامین و سروتونین نقش دارند. کاهش این هورمون ها با کاهش میل جنسی ارتباط دارد. شیرین کننده های مصنوعی به عنوان مواد شیمیایی در نوشابه های رژیمی ، شکلات و شیرینی یافت می شوند.

گیاهان کاهش دهنده میل جنسی زنان

گیاهانی که میل جنسی را کاهش می دهند به نام آنافرودیسیک anaphrodisiacs شناخته می شوند. اغلب این داروهای گیاهی به دلایل دیگری تجویز می شوند ولی یکی از عوارض جانبی آن ها کاهش دهنده میل جنسی است. شناخت گیاهانی که میل جنسی را سرکوب می کنند می تواند در انتخاب گیاهان و مقابله با عوارض جانبی شان به شما کمک کند. گیاهان دارویی با وجودی که قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرند ولی به عنوان یک درمان دارویی در نظر گرفته نمی شوند. همیشه قبل از مصرف هر گیاهی به هر دلیلی که باشد بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید.

درخت پاکدامن یا پنج انگشت

درخت چسته یا پاکدامن Chaste tree که به نام پنج انگشت و با نام علمی Vitex agnus-castus شناخته می شود ، در دانشنامه ها و دایرت المعارف های گیاهی ، یکی از رایج ترین داروهای گیاهی آنافرودیسیک است. درخت این گیاه در مناطق جنگلی و خشک اروپا و آسیای غربی یافت می شود و به عنوان درمانی گیاهی برای متعادل سازی هورمون های مردان و زنان مورد استفاده قرار می گیرد.

داروهای کاهش میل جنسی و شهوت زنان

نیلوفر آبی یا نیمفه اودوراتا

به طور معمول به نام نیلوفر آبی water lily شناخته می شود. نیمفه اودوراتا Nymphea odorata به دلیل خواص دارویی زیادی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. از این گیاه به عنوان قابض ، ضد عفونی کننده و درمان روده تحریک پذیر استفاده می شود. همچنین به عنوان داروی آرام بخش و ضد افسردگی تجویز می شود. اگر تصمیم به استفاده از عصاره نیلوفر آبی دارید حتما قبل از مصرف با پزشکتان مشورت نمایید.

کاریسا کارانداس ال

Carissa Carandas L که به نام توت بنگالی Bengal currant هم شناخته می شود ، یک گیاه مشتق شده از خانواده اپوسیناسه apocynaceae از گیاهان دارویی هندی است. این گیاه معمولا برای رفع نارسایی کبد ، اسهال ، بی اشتهایی و درد گوش مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان یک داروی ضد ا فسردگی هم تجویز می شود.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان roots of the licorice با نام علمی Glycyrrhiza glabra یکی دیگر از گیاهان کاهش دهنده میل جنسی است. به گزارش دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا University of California San Diego ، ریشه شیرین بیان حاوی اجزایی است که می توانند تولید تستوسترون را مهار کنند و باعث کاهش میل جنسی در مردان و زنان شوند. بر اساس مطالعات انجام شده استفاده از حدود 25 گرم ریشه شیرین بیان تاثیر کاهش دهنده میل جنسی بسیار مشخصی دارد.

داروهای کاهش میل جنسی و شهوت زنان

گیاهان کم کننده میل جنسی :

1- 5/0 تا 1 گرم تخم سداب را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار ، هر بار یک فنجان میل کنید.

توجه : مصرف مقادیر زیاد سداب ، سمی است.

2- 2 تا 4 گرم تخم یا میوه پنج انگشت را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار ، هر بار یک فنجان میل کنید.

3- روزی سه بار و هر بار یک تا دو فنجان آب انار ترش میل کنید.

4- روزی سه بار و هر بار یک فنجان آب ترنج (بالنگ) میل کنید.

5- حداقل روزی یک بار ، مقداری عدس بپزید و همراه غذا میل کنید.

کسب آرامش روش موثر در کم کردن میل جنسی

برای کاهش میل جنسی سعی کنید به دنبال راه هایی برای کاهش و درمان استرس خود باشید. در برخی افراد تمایل زیاد جنسی به دلیل استرس ها و تنش های زیادی است که در زندگی با آن رو به رو می شوند. در واقع افراد زمان هایی که با استرس و تنش های روانی مواجه می شوند برای دوری از آن ها و آرام سازی خود از خودارضایی استفاده می کنند و همین امر موجب افزایش میل جنسی می شود. کسب آرامش به شما کمک می کند تا بتوانید با تنش های جنسی مقابله کنید. یکی از راه های کسب آرامش مدیتیشن می باشد که می تواند به بهبود تمرکز ، تنظیم هیجان و احساسات کمک کند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن