ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، خطرات دستمال توالت و گذاشتن دستمال کاغذی در شورت و دفع دستمال کاغذی از واژن و استفاده از گاز استریل بجای دستمال توالت و عفونت قارچی واژن و مواد خطرناک در دستمال های توالت و عوارض دستمال توالت برای زنان و مضرات دستمال کاغذی برای واژن را در نم نمک ببینید.

عوارض و مضرات استفاده از دستمال توالت برای زنان

آیا تا به حال پیش آمده است که متوجه شده باشید واژن شما متورم و دردناک بنظر می رسد؟ البته این موضوع عادی است زیرا ممکن است علت آن ، حساسیت شما به دستمال توالت باشد.عوارض دستمال توالت برای زنان ، واژن و مقعد آنهاعوارض دستمال توالت برای زنان ، واژن و مقعد آنها

درواقع ، دلایل زیادی وجود دارد که سبب تورم ، به خطر انداختن سلامت جنسی ، عفونت و سوزش دستگاه تناسلی در زنان می شود و طبق نظر کارشناسان ، دستمال توالت نیز می تواند یکی از دلایل باشد زیرا اگر پوست حساسی داشته باشید دستمال توالت می تواند دستگاه تناسلی شما را تحریک کرده و در صورت استفاده ناصحیح سبب ایجاد انواع عفونت ها شود.

بسیاری از خانم ها برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های قارچی در ناحیه تناسلی ، پس از رفتن به دستشویی ، ناحیه تناسلی خود را با استفاده از دستمال توالت خشک می کنند اما استفاده مکرر از دستمال توالت برای خانم ها خطراتی را در پی دارد. دستمال توالت می تواند دستگاه تناسلی شما را تحریک کرده و در صورت استفاده ناصحیح سبب ایجاد انواع عفونت ها شود. حال قصد داریم در این قسمت از نم نمک به بررسی مشکلاتی که دستمال توالت برای دستگاه تناسلی به همراه دارد بپردازیم:

مضرات دستمال کاغذی برای واژن

مواد خطرناک موجود در دستمال های توالت

بیش از 100 هزار نوع ماده شیمیایی در دستمال های توالت تجاری وجود دارد . کلر یکی از خطرناک ترین مواد موجود در دستمال کاغذی ها است . این مواد سمی از طریق پوست جذب بدن شده و وارد جریان خون می شوند و برای سلامت بدن خطرناک هستند.

در تهیه دستمال کاغذی های بسیار بی کیفیت از شانه تخم مرغ ، کاغذهای بازیافتی با کیفیت پایین ، جعبه های پودر لباسشویی ، بطری های پلاستیکی و …استفاده می شود.

خشک کردن ناحیه تناسلی که یکی از حساس ترین قسمت های بدن است ، با این دستمال ها و چسبیدن تکه ای از دستمال به پوست سبب عفونت های قارچی و انواع بیماری های پوستی می شود.

همچنین فرآیند سفید کردن ابتلا به انواع سرطان را افزایش داده و سبب برهم خوردن تعادل هورمون ها ، نقص سیستم ایمنی بدن ، کاهش قدرت باروری و نقایص مادرزادی می شود.

مواد تشکیل دهنده دستمال توالت

خطرات استفاده از دستمال های کاغذی معطر:

دستمال های توالت با رنگ ها و عطرهای مختلفی در بازار موجود هستند . مواد شیمیایی مانند رنگ ها ، مواد سفیدکننده و بوهای معطر در این دستمال ها برای سلامت بدن مضر هستند.

خطرات استفاده از دستمال کاغذی در زنان برای خشک کردن ناحیه تناسلی

واکنش آلرژیک :

مهم ترین مشکل آن است که مواد و ترکیبات موجود در دستمال توالت جزو مواد آلرژن می باشند و این حساسیت در پی استفاده از دستمال های توالت معطر تشدید می شود و به صورت خارش ، سوزش ، قرمزی و یا تورم بروز می کند.

عفونت های قارچی :

یک دلیل شایع برای جلوگیری از استفاده دستمال توالت معطر ، ایجاد عفونت های قارچی می باشد زیرا مواد شیمیایی مورد استفاده در آن ها PH طبیعی واژن را مختل کرده و سبب ایجاد عفونت مخمر می شود. اگر تصور می کنید که استفاده از دستمال توالت سیب تکرار عفونت ها شده است آن را به یک نوع هیپوآلرژنیک تغییر دهید.

زخم های کوچک :

پاک کردن بیش از حد واژن با دستمال توالت زبر سبب ایجاد زخم های کوچکی می شود زیرا بافت موجود در واژن بسیار ظریف و حساس است پس باید از زبر نبودن آن ها اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم درمان این زخم های کوچک می توانند آزار دهنده بوده و سبب سوزش ، تورم و حتی عفونت شوند به همین دلیل کارشناسان همیشه توصیه می کنند به آرامی و با دستمال توالت نرم خود را پاک کنید.

عفونت ادراری :

استفاده از دستمال های توالت باعث تحریک ناحیه واژن می شود که ممکن است به عفونت های ادراری منجر شود. بعد از شستشوی واژن توصیه می شود که دستمال را از جلو به سمت عقب بکشید و خود را خشک کنید زیرا در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که میکروب های ناحیه مقعد به سمت واژن کشیده شده و عامل بروز عفونت ادراری محسوب شوند.

خطر دستمال کاغذی برای زنان

پف کردگی :

بسیاری از دستمال های توالت دارای رایحه ، رنگ و سایر مواد شیمیایی هستند که سبب تحریک پوست شده و باعث می شوند ناحیه تناسلی متورم شود. اگر دستمال توالت سفید است ممکن است حاوی مواد سفید کننده باشد که می تواند سبب آسیب به دستگاه تناسلی شود. همچنین پاک کردن با دستمال توالت زبر نیز می تواند سبب تورم شود به همین منظور از یک دستمال توالت نرم استفاده کنید.

پاپیلوماتوز :

تماس مداوم دستمال کاغذی با مخاط ناحیه تناسلی به مرور زمان باعث ایجاد ضایعاتی شبیه به زگیل تناسلی خواهد شد. این ضایعات ریز و همرنگ پوست و در قسمت داخلی لبه های ناحیه تناسلی ، بدون درد ، سوزش یا خارش هستند که«پاپیلوماتوز» نام دارند. پاپیلوماتوزها کنار هم و در یک خط قرار می گیرندو به همسر منتقل نمی شوند یا هنگام زایمان طبیعی ، به نوزاد منتقل نمی شوند.

پاپیلوماتوزها نیازی به درمان های تهاجمی و غیر تهاجمی ندارند و در صورت استفاده نکردن از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی ، به تدریج از بین می روند.

خطر استفاده از دستمال های کاغذی برای کودکان

چنانچه در نم نمک عنوان شده است هیچ گاه کودکان نباید برای خشک کردن ناحیه تناسلی از دستمال کاغذی استفاده نمایند زیرا :

پوست کودکان حساس است و استفاده از دستمال کاغذی سبب ایجاد واکنش های آلرژیک در آنها می شود. همچنین ترشحات واژینال در دختربچه ها وجود ندارد بنابراین نباید از دستمال کاغذی استفاده نمود.

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های ادراری در کودکان به جای خشک کردن ناحیه تناسلی کودک:

لباس زیر آنها را هر شب عوض کنید.

لباس های زیر نخی و سفید به کودک خود بپوشانید.

از دستمال کاغذی به جای نوار بهداشتی استفاده نکنید :

نوار بهداشتی مانند پوشک نوزادان و کوچکتر از آن است که در دوران عادت ماهانه سبب جلوگیری از نفوذ خون و آلوده شدن لباس زیر می شود. اگر در این دوران به نوار بهداشتی دسترسی نداشتید از پنبه و دستمال کاغذی به تنهایی استفاده نکنید زیرا ممکن است الیاف آنها جذب شود. می توانید از پارچه های نخی استفاده کنید و پس از مصرف آنها را با آب سرد و صابون بشویید و در آفتاب خشک کنید و یا دستمال کاغذی را در گاز استریل قرار داده و استفاده کنید.

دستمال کاغذی به جای نوار بهداشتی

توصیه هایی برای عدم استفاده از دستمال کاغذی

  • ناحیه تناسلی ، جزو حساس ترین مناطق پوستی است که شدیدا با هر نوع محرک خارجی مانند استفاده از دستمال کاغذی تحریک می شود و مشکلات پوستی مختلفی را برای خانم ها ایجاد می کند.
  • اگر مجبور به استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود هستید ، دستمال را روی ناحیه تناسلی یا مخاط آن نکشید و تنها بعد از بلند شدن ، قسمت های خارجی ناحیه تناسلی و کناره های پاهای خود را با گذاشتن دستمال و برداشتن آن خشک کنید.
  • برای خشک کردن ناحیه تناسلی ، از دستمال های آلرژن استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن ناحیه تناسلی ، از حوله های سفید و نخی استفاده نمایید و این حوله ها را پس از استفاده شسته و خشک کنید و دوباره استفاده نمایید.
  • می توانید به جای دستمال توالت برای خشک کردن ناحیه تناسلی از حوله های یکبار مصرف ، تنظیف یا گازهای استریل استفاده نمایند.این حوله یا پارچه های استریل و نخی که حساسیت زا نیستند و در بسته های بزرگ عرضه می شوند. شما می توانید آنها را با تقسیم به تکه های کوچک داخل یک نایلون بگذارید و هر بار از آنها استفاده کنید.
  • از لباس زیرهای نخی که جاذب رطوبت هستند و رطوبت آنها هم به سرعت خشک می شوند ، استفاده کنید تا مجبور به استفاده از دستمال توالت نباشید و از لباس های زیر پلاستیکی ، توری یا نامناسب استفاده نکنید.
  • از گذاشتن دستمال در لباس زیر خود جدا پرهیز کنید چرا که بر اثر رطوبت پرزهای دستمال کاغذی به داخل کشیده می شود.
  • لباس های زیر تنگ و غیر نخی نپوشید.
  • توصیه می کنیم از دستمال توالت استفاده نکنید و لباس زیر نخی و سفید که جاذب رطوبت است ، بپوشید و روزی یک یا دو مرتبه لباس زیرتان را عوض کنید.

مضرات استفاده از دستمال توالت برای خانمها

نکته :

اگر متوجه این امر شده اید که واژن شما ممکن است یکی از مشکلات فوق را داشته باشد و اخیرا مارک دستمال توالت خود را تغییر داده اید اولین قدم آن است که استفاده مجدد از دستمال توالت را متوقف کنید.

چنانچه این مشکلات جدی و ادامه دار بود به پزشک مراجعه کنید زیرا او می تواند:

  • علت را شناسایی کرده و راهکار درمانی ارائه دهد.
  • چنانچه علت فراتر از استفاده از دستمال توالت بود آن را شناسایی کند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
100%

نظر دادن