ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، تقویت مخچه و بهترین ورزش برای تقویت مخچه و بهترین ورزش برای تقویت اعصاب و تقویت مخچه در طب سنتی و تقویت مخچه کودک و ترمیم مخچه و تقویت مخچه و حفظ تعادل و بهترین ورزش برای تقویت مغز و از لحاظ علمی ورزش چگونه باعث تقویت حافظه میشود و ورزش هایی برای تقویت حافظه کوتاه مدت در نم نمک.

بهترین ورزش برای تقویت مخچه و حفظ بهتر تعادل

مخچه به انسان در آموختن مهارت های جدید حرکتی ، مانند ورزش و نواختن سازهای موسیقی کمک می کند. بندبازان و افرادی که ژیمناستیک کار می کنند با تمرین بیشتر ، مخچه خود را تقویت کرده اند.بهترین ورزش برای تقویت مخچه چیست؟بهترین ورزش برای تقویت مخچه چیست؟

در اثر آسیب به مخچه راه رفتن مشکل می شود و حرکات بدن ناموزون و پر پیچ و تاب می گردد صدمه به مخچه باعث می شود که فرد هنگام راه رفتن تلوتلو بخورد و اعمال خود را به طور غیرماهرانه انجام دهد.

این فرد توانایی انجام حرکات دقیق را ندارد؛ نمی تواند یک خط مستقیم رسم کند و یا با چکش روی میخ بکوبد. در موارد شدیدتر بیمار به لرزش مخچه ای و اختلال تکلم دچار می گردد ، گاه شدت عارضه بقدری است که بیمار ، دیگر قادر به راه رفتن نیست.

تقویت مخچه

بهترین تغذیه برای تقویت مخچه

رژیم غذایی سالم داشته باشید : تمام اعضای بدن شما می توانند از یک رژیم غذایی سالم بهره مند شوند. روی میوه ها و سبزیجات تازه ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها ، ماهی و گوشت بدون چربی تمرکز کنید. مصرف الکل را محدود کنید : نوشیدن بیش از حد الکل می تواند به مخچه شما آسیب برساند. همچنین می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

تقویت مخچه

مخچه چیست؟

مُخچه عریض ترین قسمت پس مغز است که در حفره جمجمه ای عقبی (posterior cranial fossa) قرار دارد.

مخچه بزرگترین بخش پس مغز است و در حفره مغزی پسین یعنی در عقب بصل النخاع و پل مغزی و در زیر چادرینه مخچه قرار می گیرد. مخچه مسئول هماهنگ کردن حرکات ارادی بدن می باشد. در بخش قدامی ، مخچه در مجاورت با بطن چهارم مغزی ، پل مغزی و بصل النخاع قرار گرفته و در ناحیه خلفی تحتانی در مجاورت با بخش صدفی استخوان پس سری و در ناحیه فوقانی در مجاورت با چادر مخچه ای قرار دارد.

تقویت مخچه

کارکرد مخچه

هر نیمه از مخچه ، همان طرف بدن را کنترل می کند ، از این نظر عملکرد مخچه مغایر عملکرد سایر بخش های مغز است ، زیرا در اکثر موارد ، هر قسمت از مغز ، بخش مخالف (طرف مقابل) خود را در بدن کنترل می کند. اعمال عمده ای که مخچه انجام می دهد عبارتند از :

  1. هماهنگ کردن حرکات بدن ، که همین امر سبب توازن ، نرمی و دقت در حرکات بدن می شود و این وظیفه برعهده مخچه جدید می باشد. هرگونه اختلالی در عمل مخچه باعث ایجاد جنبش ناهماهنگ ماهیچه ها و لرزش می شود. لرزش حرکت غیرارادی در نتیجه انقباضات متناوب ماهیچه های متقابل می باشد.
  2. مخچه همچنین باعث کنترل تونیسیته عضلات ، وضعیت بدن و تعادل آن می شود که این عمل بیشتر به عهده مخچه قدیم می باشد و ضایعات این بخش ها سبب ایجاد هیپوتونی یا کاهش تونیسیته و ضعف عضلانی و تعادل بدن می شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(10 رای)
76%

نظر دادن