ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، نقاشی ترویج شیوه های زندگی سالم و روزنامه دیواری شیوه های زندگی سالم و عکس شیوه های زندگی سالم و شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و پیشینه تحقیق شیوه های زندگی سالم و شیوه های زندگی سالم نقاشی و شیوه های زندگی سالم با رویکرد دینی و اسلامی و نقاشی درباره شیوه های زندگی سالم در نم نمک.

شیوه های زندگی سالم و راز سالم زندگی کردن

برای داشتن زندگی سالم باید مراقبت از خودتان را بلد باشید ؛ مراقبت از خود واقعا به معنای مراقبت از خودتان است. فقط در مورد ماساژ دادن نیست ، هر اقدامی است که برای حفظ و بهبود سلامت ، تندرستی ، خوشحالی و تحقق بخشیدن به آن انجام مدهید. اگر اول از خودتان مراقبت نکنید ، نمی توانید از دیگران نیز مراقبت کنید. این به معنای یک معنی کاملا جدید است چون شما هم کودک و هم یک خانواده دارید.شیوه های زندگی سالم و راز سالم زندگی کردنشیوه های زندگی سالم و راز سالم زندگی کردن

خود مراقبتی کاری است که باید انجام شود تا شما بتوانید متعادل و پر انرژی باشید و به تمام چیزهایی که از زندگی می خواهید برسید. مراقبت از خود ، ذهن ، بدن و روح شما را تغذیه می کند و به شما این امکان را می دهد که رشد کنید. شادی و توانایی شما را افزایش می دهد ، توانایی موفقیت و کیفیت زندگی و روابط شما را نیز ارتقا می دهد.

به همین دلیل است که در بخش سلامت نم نمک 30 روش برای تمرین مراقبت از خود را کنار هم گذاشتم تا بتوانید زندگی خود را بهتر کنید و حس یک زندگی سالم را تجربه کنید.

30 روش برای مراقبت از خود برای داشتن زندگی سالم

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اینها کارهایی هستند که شما می توانید هر روز انجام دهید ، بسیاری از آن ها زمان یا انرژی بسیار کمی می گیرند و بیشتر آن ها در کم تر از پنج دقیقه انجام می شوند ، و برخی حتی کم تر از یک دقیقه.

1. تنفس :

تنفس عمیق ، با آوردن اکسیژن به ماهیچه های شما و مغز ، گردش خون را افزایش می دهد. این افزایش مقدار اکسیژن منجر به انرژی بیشتر می شود و ماهیچه ها ، اندام ها و بافت ها سالم تر می شوند.

اغلب نفس عمیق بکشید. چه اتفاقی افتاد وقتی که شروع به خواندن این متن کردید؟ نفس عمیقی کشیدید؟ عالی است ، شما حالا در حال تمرین مراقبت از خود هستید.

مطلب در مورد سبک زندگی سالم

چگونه می توان زندگی سالمی داشت؟

داشتن یک زندگی سالم و شاد با آرامش بیشتر

2. خوب بخورید :

بدن شما یک ماشین است و غذا سوخت شماست ، به همین سادگی.

پزشکی می گوید : من دو چیز مهم را در طول سال ها مطالعه درباره رژیم غذایی یاد گرفته ام : اول ، تکیه بر خوردن غذای سالم ، کامل ، مواد مغذی - متراکم ، دوم اجتناب از غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده.

دوم ، ببینید چه چیزی برای شما کارساز است و افزایش انرژی و حال خوب شما منجر می شود.

3. هیدراته بمانید :

بدن انسان از 50 تا 65 درصد آب تشکیل شده است. برخی از قسمت های بدن ما مانند مغز ، قلب و ریه ها بیش از 70 درصد آب دارند.

نوشیدن آب روشی ساده و موثر برای مراقبت از خودتان است ، هدف این است که هر روز هشت لیوان آب مصرف کنید که این کار زمان ، انرژی و تلاش اضافی را نمی خواهد ، پس یک لیوان بردارید و کارتان را شروع کنید.

4. خواب :

من آن را به عنوان یک نشان افتخار به کار می برم که زیاد نمی خوابم. با این حال ، مطالعات زیادی بر روی اهمیت رسیدن به خواب کیفیت کافی و مهم تر از آن ، نتایج آن در زمانی که شما نمی دانید ، مطرح می شوند. خواب را در اولویت داشته باشید ، سپس ذهن و بدن تان از شما تشکر خواهند کرد.

5. مراجعه به پزشک :

چقدربرای مراجعه به پزشک وقت می گذارید؟ درد ثابت را تحمل می کنید و یا جوری با آن برخورد می کنید که درست نیست؟ بیشتر مشکل ها وقتی زود تشخیص داده شوند آسان می شوند و اگر صبر کنید ، مدیریت آن ها بسیار سخت تر می شود. بنابراین گوشی خود را بردارید ، و همین حالا یک قرار ملاقات را برنامه ریزی کنید.

6. ابراز قدردانی :

به منظور زنده ماندن در زندگی که دوست داریم ، ابتدا باید زندگی را دوست داشته باشیم. تحقیقات به سطح دانش و مزایای قدردانی ادامه می دهند. سلامت نم نمک قبلا هم اشاره داشتکه سپاسگزار بودن یکی از ساده ترین ، با این حال قدرتمندترین ، چیزهایی است که شما می توانید برای مراقبت از خودتان انجام دهید.

7. مصرف مکمل ها :

تحقیق کنید و یا از پرشک خود بپرسید که چه ویتامین ، مواد معدنی و یا گیاهانی می تواند از سلامت و سلامتی شما حمایت کنند. به عنوان مثال ، آن هایی که دچار کمبود B - 12 هستند به احتمال زیاد دچار اضطراب می شوند و کمبود ویتامین D مرتبط با انواع مشکلات سلامتی است.

من زردچوبه/کورکومین را برای کاهش التهاب ، و B2 و منیزیم را توصیه می کنم ، که توسط متخصص اعصاب برای میگرن هورمونی توصیه می شود البته همیشه پیش از مصرف کیفیت و اثربخشی مکمل ها را چک کنید.

8. کودک ، همسر یا اعضای نزدیک خانواده تان را بغل کنید :

در بغل کردن میزان اکسیتوسین بالا می رود (هورمون عشق) ، سروتونین افزایش می یابد (بهبود روحیه و ایجاد شادی) ، سیستم ایمنی و اعتماد به نفس تقویت می شوند ، فشار خون کاهش ، سیستم عصبی متعادل و تنش آزاد می شود و تنها در عرض چند ثانیه می تواند حالت مثبت به شما بدهد.

9. مدیتیشن :

بله ، می دانستید که این مورد هم بین گزینه ها وجود دارد ، نه؟ و اگر شما یکی از آن افرادی هستید که فکر می کنند نمی توانید مدیتیشن کنید ، هیچ عذر و بهانه دیگری وجود ندارد. همین حالا امتحان کنید.

10. روی بدنتان کار کنید :

گفتم که ماساژ تنها شکل مراقبت از خود نیست ، اما یکی از بهترین هاست و برای همه توصیه می شود به خصوص در جریان زندگی های پرچالش امروزی . از شما می خواهم این راهنمای رایگان را از دست ندهید ، که می تواند به شما کمک کند تا زندگی را آزاد و طراحی کنید ، همچنین کمک خواهد کرد تا محدودیت های خود را بشکنید و بر هر چالشی که برای بهترین زندگی خود دارید ، غلبه کنید.

کار روز بدن یک رشته اصلی از برنامه مراقبت از خود است. بدن ما تنش عاطفی را به روش هایی ذخیره می کند که حتی درک هم نمی کنیم و کار با بدن به ما این امکان را می دهد که آن تنش را رها کنیم.

11. پیاده روی کنید :

پیاده روی کردن ، جریان خون را بهبود می بخشد. همه ما خوبی های ورزش را می دانیم ، این می تواند جاگینگ ، دویدن ، پیاده روی ، رفتن به سالن ورزشی ، یوگا و یا کشش باشد. هر کاری که می کنید ، خون و بدن تان را به حرکت در می آورد.

12. زمانی را با کسانی که دوستشان دارید ، وقت بگذارید و بگذرانید :

یک شب ویژه را با همسر تان صرف کنید ، یک روز ویژه با عزیزتان و یا ساعت شادی را با دوست صمیمیتان صرف کنید. ما از نظر زیست شناختی به روابط و ارتباطات نیاز داریم. مطالعات ثابت می کنند افرادی که معاشرت می کنند اغلب دارای سطح بالاتری از شادی هستند.همچنین حتما لازم نیست همیشه به صورت دیداری باشد؛ گاهی تماس تلفنی تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

بهبود زندگی شخصی

برای داشتن یک زندگی سالم چه کنیم؟

راهکارهایی موثر برای داشتن یک زندگی سالم

13. مسافرت بروید :

بیش از 50 درصد ایرانیان از تمام روزهای تعطیل خود استفاده نمی کنند ، از زندگی روزمره دوری کنید. وقت بگذارید که خوش بگذرانید ، استراحت کنید و انرژی بگیرید.

14. کارهایی را فقط برای لذت بردن انجام دهید :

آخرین باری که شما کاری کردید که سرگرم کننده بود یا لذت بخش بود چه زمانی بود؟ از موسیقی و رقص لذت ببرید ، با کودکان خود بخندید ، به سالن بولینگ سر بزنید ، بازی کنید ، متن بنویسید ، گل بخرید ، از علایق خود پیروی کنید ، در یک مسابقه سرگرم کننده شرکت کنید.

15. به خود و بدن خود نگاه کنید :

وقتی خوب به نظر می رسید ، احساس خوبی دارید. موهای خود را کوتاه کنید ، ناخن های خود را با روغن ها و مواد گیاهی زیبا کنید ، از یک آرایش چهره ، مانیکور و پدیکور لذت ببرید. زمانی که ما از خودمان از نظر فیزیکی مراقبت می کنیم ، از لحاظ عاطفی احساس بهتری داریم.

16. زمانی را در طبیعت سپری کنید :

مطالعات نشان داده اند که سپری کردن زمان در طبیعت طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله کاهش سطح هورمون استرس شما را دارد. از خانه خود خارج شوید ، به جنگل و ساحل بروید یا پیاده روی کنید. راه رفتن پا برهنه و "گشت زنی" می تواند خیلی التیام بخش باشد.

17. روحتان را سم زدایی کنید :

سم زدایی کنید و منفی ها را از خود دور کنید ، یک تلاش آگاهانه برای بیرون رفتن با افرادی که روح شما را تغذیه می کنند ، را انجام دهید که باعث می شود شما احساس انرژی و سرزندگی بکنید.

حذف یا کاهش میزان بودن با افراد منفی برایتان خوب است ؛ خود را با عشق ، تشویق و انرژی مثبت احاطه کنید.

18. مرتب البته به اندازه حمام کنید :

یک راه ساده و ارزان برای مراقبت از خودتان ، حمم کردن است. کمی نمک اپسوم ، روغن های گیاهی را به وان حمام اضافه کنید و دراز بکشید. یک شمع روشن کنید ، بنشینید ، استراحت کنید و انرژی خود را به دست آورید.

19. بازتاب خودتان را تمرین کنید :

بازتاب خود درباره اتخاذ یک گام به عقب و بازتاب شما در زندگی ، رفتار و باورهایتان است.وقت خود را به طور منظم برای چرخیدن در اطراف زندگی تنظیم کنید.فکر کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه ، پیروزی و موفقیت های خود را تصدیق کنید؛ آنچه را که باید نگه دارید را حفظ کنید و آنچه نیاز به تغییر دارد را تغییر دهید.

20. حتما چیزهای جدیدی یاد بگیرید :

ما به عنوان انسان نیاز به استفاده از ظرفیت کامل شناختی خود داریم ما اینجاییم تا رشد کنیم و تکامل پیدا کنیم و یادگیری یک بخش عظیم از احساس انرژی و زنده بودن است.یک کلاس یا درس آنلاین بردارید ، یک کتاب بخوانید ، به یک پادکست گوش دهید.

21. کمک کنید و کمک بگیرید :

ما همچنین نیاز به اهمیت ، مشارکت و ایجاد یک تفاوت داریم. در میان بسیاری از مزایای دیگر ، داوطلب شدن برای کمک به افراد سالم تر و خوشحال تر نیز نشان داده شده است.

22. ماجراجو باشید :

از منطقه راحتی و یکنواختی خود خارج شوید ، شجاع باشید وخودتان را به چالش بکشید.چه این سفر با کوله پشتی باشد ، یا امتحان کردن یک فعالیت جدید ، و کار فیزیکی ، ذهنی و یا احساسی ، به خودتان فشار وارد کنید و احساس غرور ، اعتماد به نفس و قدرت خواهید داشت.

23. مرتب کردن :

زمانی که به دنبال حداقل سازی در خانه ، برنامه و زندگی خود هستیم ، احساس راحتی بیشتری می کنیم و استرس کمتری داریم. سعی کنید یک حوزه از زندگی خود را ساده کنید و یک سطح جدید از آرامش را تجربه کنید. کتاب ماری کوندو را بخوانید - تغییر جادویی تمیزکاری : هنر ژاپنی دکتولرینگ و سازماندهی ، این ممکن است الهام بخش شما باشد!

استایل زندگی سالم

زندگی سالم در گرو چیست؟

نحوه مدیریت یک زندگی سالم و شاد

24. به روح خود غذا بدهید :

چگونه می توان به روح خود غذا داد؟ این می تواند هر چیزی باشد که با احساسی که به معنی "روح" است مربوط باشد. در بخش سلامت روان نم نمک چندین بار اشاره کردیم که با چیزی که باعث می شود احساس نزدیکی به چیزی عمیق تر ، بزرگ تر ، بالاتر و یا بیشتر به خودتان کنید ، ارتباط برقرار کنید ، این ممکن است شامل مدیتیشن ، مطالعه روحی یا مذهبی باشد.

25. خلاق باشید :

همه ما نیاز به رشد داریم ، از خلاقیت خود استفاده می کنیم و خود را به طور کامل بیان می کنیم. خروجی خلاق خود را بیابید ، نقاشی ، رقص یا گرفتن عکس می تواند تاثیر گذار باشد.

به لحاظ هنری خلاق نیستید؟ سوال بپرسید ، مشکل را حل کنید یا چیزی بسازید.

دختری را می شناسم که ساختمان سازی را دوست دارد زمانی که او تصوراتی می کند ، طرح هایی را ترسیم می کند و آن ها را به زندگی می آورد ، او به طور قابل توجهی شادتر و بااعتماد به نفس بیشتر می شود.

26. با خودتان روراست باشید :

خودآگاهی و صادق بودن با خودتان برای داشتن یک زندگی شاد و موفق ضروری است؛ بنابراین ، اینها عناصر حیاتی مراقبت از خود هستند.

27. به صدای درونتان گوش دهید :

چیزی را که نیاز دارید مشخص کنید ، هنگامی که ما از هم ترازی با خودمان خارج می شویم ، بیشتر استرس زده می شویم و در معرض خطر بالاتر برای مسائل سلامتی قرار می گیریم.

28. مرزهایی را تعیین کنید :

مرزها برای داشتن روابط سالم ، حس قوی اعتماد به نفس و زندگی سالم ، مهم است. شما باید بدانید که چه کاری را می خواهید و چه چیزی را نمی خواهید. مشخص کنید که چه انرژی از زندگی شما تراوش می کند. اگر زمانی که چیزی برای دادن و یا گفتن ندارید ، "بله" به منظره "نه" است ، و به رنج کشیدن ادامه خواهید داد. بدانید ، به محدودیت های خود اعتراف کنید و از لحاظ فیزیکی و احساسی به آن ها احترام بگذارید.

29. فرار کنید و گاهی از همه چیز دور باشید :

اجتناب و بی حسی می تواند مضر باشد ، یک فرار کوچک می تواند باتری شما را شارژ کند بنابراین به تماشای تلویزیون بدون گناه بنشینید ، آخرین فیلم ها را بگیرد ، رمان بخوانید یا به موزه بروید.

30. نسبت به خودتان مهربان باشید :

با خودتان مهربان و صبور باشید و خود را درک کنید. به خود بگویید که برای خودتان دوست صمیمی خواهید بود.

به عنوان شخصی که خود را دوست دارید با خودتان حرف بزنید.

شما به اندازه کافی خوب هستید و به اندازه کافی کار می کنید.

به خودتان وقفه ای بدهید ، کمی بیشتر عشق و شفقت داشته باشید.

شما خیلی وقت دارید که این را به خودتان بگویید.

اینها رایج ترین بهانه ای هستند که می شنویم :

من برای آن وقت ندارم :

چند ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون یا رسانه های اجتماعی می کنید؟ برخی مطالعات نشان می دهند که متوسط بزرگسالان بیش از 4 ساعت تلویزیون تماشا می کنند و بیش از دو ساعت و بیشتر پای رسانه های اجتماعی هستند.

برای اینکه از خودتان مراقبت کنید و زندگی سالمی داشته باشید چه؟

همه ما یک مدل 24 ساعت در روز را داریم و این چیزی است که شما انتخاب می کنید ، بسیاری از پیشنهادهای بالا به هیچ زمانی نیاز ندارند.

نفس کشیدن، یک لیوان اضافی نوشیدن، خوب با خودتان صحبت کردن، یا یک سیب خوردن.

من به آن نیاز ندارم :

به من اعتماد کنید، اگر حالا از خودتان مراقبت نکنید، باید آن را یک روز بیدار کنید.

من تضمین می کنم که زمان و انرژی زیادی برای ترمیم آن چیزی که " شکسته " نسبت به مراقبت از آن در طول مسیر دارد. شما مسئولیت این کار را برای خودتان دارید.

خیلی خسته ام :

عالی است! چرت بزنید. سپس شما خود را برای روز آماده می کنید. این شوخی نیست.

اغلب وقتی خسته هستیم، قهوه می خوریم، یک اسنک شیرین می خوریم یا راه دیگری برای منحرف کردن خودمان پیدا می کنیم.

داشتن زندگی شاد

چه چیزی مانع یک زندگی سالم می شود؟

خیلی سخت است :

یک دلیل بزرگ که مردم این کار را شروع نمی کنند ، این است که فکر می کنند سخت خواهد بود. به این تله سقوط نکنید و هیچ کاری نکنید.

چیزی را انتخاب کنید که ساده و راحت باشد ، هیچ گامی بیش از اندازه کوچک نیست.

به انگیزه خود آگاهی داشته باشید ، این چیزی است که شما با مراقبت از خود به دست می آورید.

مراقبت در هرروز متفاوت است. بعضی روزها سخت تر خواهد بود. هر یک از موارد در این لیست به شما انرژی می دهد ، نه اینکه انرژی از شما بگیرد.

از اینکه بعد از یکی از این روش ها احساس انرژی بیشتری می کنید ، شگفت زده خواهید شد.

اولش شاید خیلی سخت باشد ، یک دلیل بزرگ که مردم شروع نمی کنند این است که فکر می کنند سخت است. به این تله نمی افتند و اصلا کاری انجام نمی دهند.

چیزی را انتخاب کنید که ساده و آسان باشد و انجام دهید.

انگیزه خود را بشناسید و این عمل مراقبت از خود را انجام دهید که از همه مهم تر است.

ارزش یا اهمیت حقیقی مراقبت از خود در زندگی چیست؟

برای اینکه مادر بهتری بشوید ، سلامتی بیشتری داشته باشید ، انرژی بیشتری داشته باشید ، میزان استرس خود را کاهش دهید ، احساس بهتری داشته باشید.

به این دلیل است که می توانید از انگیزه برای مراقبت از خودتان استفاده کنید. اگر این کار را انجام می دهید چون یک "باید" است. شما باید این کار را بکنید ، چون شما ارزش ، هدف و منافع خود را در برخی سطوح می بینید.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن