ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بهترین راه برای درمان جوش، متعادل کردن چربی پوست صورت است. بد نیست این نکات که در نم نمک برای شما آورده ایم رو به خاطر داشته باشید. امتحان کردنش اگر سودی نداشته باشه، حداقل مطمئنین که عوارض داروهای شیمیایی رو نداره.

درمان جوش صورت با داروهای گیاهی

تقریبا همه ما این تجربه را داریم که یک روز صبح از خواب بیدار شویم و در حالی که استرس یک قرار مهم را داریم ، ناگهان در مقابل آیینه متوجه شویم که یک جوش بزرگ و وقت ناشناس با ظاهری ناخوشایند روی بینی مان بیرون زده که شاید حتی بتواند موجب کاهش اعتماد به نفسمان در طول آن روز شود.درمان جوش صورت با داروهای گیاهیدرمان جوش صورت با داروهای گیاهی

گاهی شاید بهتر آن باشد که داروهای گیاهی را برای درمان جوش صورت جایگزین داروهای شیمیایی و دست ساز کنیم. بهترین راه برای درمان جوش ، متعادل کردن چربی پوست صورت است. بد نیست این نکات که در نم نمک برای شما آورده ایم رو به خاطر داشته باشید. امتحان کردنش اگر سودی نداشته باشه ، حداقل مطمئنین که عوارض داروهای شیمیایی رو نداره.

14 راه برای درمان جوش صورت به روش های طبیعی :

1- ازخوردن چربی هایی که دمای ذوبشان بیش از 37 درجه سانتی گراد است ، پرهیز کنید . بیش تر از روغن های مایع استفاده کنید.

2- از خوردن قند و شکر سفید ، شیرینی های تازه و خامه دار اجتناب کنید.

3- روی غذاهای چرب ، کمی دارچین بپاشید تا از چربی آن بکاهد.

4- برای زیبایی و شفافیت پوست ، خوردن خیسانده برگ هلو و زردآلو بسیار موثر است.

5- عرق کاسنی و کاهو کبد را صاف کرده و پوست را شفاف می کند.

6- خورد یک لیوان شیر در روز ضروری است. ( مخصوصا برای کسانی که درشهرهای بزرگ زندگی می کنند و در معرض آلودگی هوا قرار دارند.)

7- شاید اسم این گیاه خودرو را که در اکثر بیابان های ایران می روید نشنیده باشید : ” ریشه گیاه بابا آدم ” که جوشانده برگ آن بهترین درمان برای درخشندگی پوست است.

8- پوست خود را ترش کنید!

میکروب ها از ترشی خوششان نمی آید و از بروز جوش جلوگیری می شود.

آب لیمو برای درمان جوش

ترش کردن صورت با آب لیمو روشی ساده برای از بین بردن جوش

برای ترش کردن پوست خود از قلیایی کردن آن با صابون خودداری کنید و به جای آن صورتتان را با ماست ترش ، سدر ، شیر مانده یا ترشیده و آبلیمو بشویید.همچنین می توانید آب ماست ترش را با کمی عسل مخلوط کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید.

9- هفته ای یک یا دو بار ماساژ با مواد اسیدی نظیر سرکه سیب در کاهش چربی پوست و بهبود جوشها موثر است.

10- ورزش کنید. ورزش حتی جوش صورت را نیز خوب می کند. ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست ، بهبود جریان خون آن و رفع چربی می شود که نتیجه آن شادابی پوست و بهبود جوش هاست.

11 - با مالیدن مقدار اندکی خمیر دندان روی آکنه می توانید به سریع تر خشک شدن آن کمک کنید.

12 - همچنین می توانید مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

13 - عسل نیز برای درمان جوش های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می کند.

عسل برای درمان جای جوش

عسل برای درمان جای جوش

14 - روغن درخت چای را نیز می توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می کند و مانع زخم شدن محل جوش می شود.

مراقب باشید از مصرف صابون هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک می شوند ، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن